Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجدی گفت: میزان مصرف قلیان در دختران ۱۰ برابر مصرف سیگار است، نوجوانى كه سیگار و قلیان مصرف كند معتاد مى شوند.   به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران در نشست خبری روز جهانی بدون دخانیات با بیان اینکه دخانیات دغدغه جدی حاکمیت نیست، گفت: وزارت بهداشت متولی درمان عوارض دخانیات است، تا وقتی دغدغه جدی در حاكميت شامل مجلس، دولت و ساير ارگان ها وجود نداشته باشد، نمى توان با دخانيات مبارزه كرد و مى بينيم كه در مجلس استفساریه آورده می‌شود که قهوه‌خانه‌ها از شمول اماکن عمومی خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای آنكه یک طرح دو فوریتی به مجلس برده شود، باید تلاش زیادی به کار گرفته شود، اما این استفساریه ابتدا با دو فوریت و بعد با یک فوریت مطرح شد.

مسجدى با اشاره به نقش سلبريتى ها در تبليغ سيگار و افزايش مصرف آن گفت: در جامعه ما گروه‌های تاثیرگذاری وجود دارد، اول گروه هنرمندان و بعد ورزشکاران هستند، متاسفانه محبوب‌ترین سریال خانگی پر صحنه‌های مصرف سیگار است ، ۷۶ درصد دانش آموزان ما از عوارض دخانیات مطلع هستند اما با دیدن این سریال‌ها همه رشته‌ها پنبه می‌شود.

مسجدی ادامه داد: آخرین فیلم سینمایی که تولید شده است در مجموع ۱۴ صحنه مصرف سیگار دارد و ۱۵ دقیقه استفاده از دخانیات را تبليغ مى‌كنند، در هیچ کدام از جلسه‌های مبارزه با دخانيات وزیر ارشاد حاضر نیست و وقتی این دغدغه وجود نداشته باشد، هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران گفت: بحث جدی جامعه اكنون برجام است، از زمانی که تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد، ببینید چه مواردی را شامل تحريم كردند، ما برای اینکه دو آزمایشگاه سل ماسک ویژه داشته باشيم، تحريم بوديم و اين ماسک ها با کیف و چمدان‌های دیپلماتیک وارد کشور مى‌شد اين در حالى است كه تنها ابزار و صنعتی که تحریم نشد، دخانیات بود.

وى ادامه داد: همین دیروز اعلام شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا بسیاری از سازمان‌ها و افراد را جریمه کرده است، حالا چرا کمپانی بریتیش آمریکن توباکو که در ایران کارخانه زده را جریمه نمی‌کنند؟

مسجدى گفت: بیش از ۳ میلیارد دلار صنعت دخانیات در کشور هزینه دارد و ۳۰ درصد آن در دست توليدكنندگان داخلی و ۷۰ درصد مربوط به خارجی‌هاست، همه چیز ما را تحریم می‌کنند، اما چرا دخانیات تحریم نمی‌شود و کمپانی‌ها برای ورود به صنعت دخانیات ایران تشویق می‌شوند، وقتى تحريم ها برداشته شد خوشحال شديم كه ژاپن قرار است كارخانه ماشين در ايران راه بيندازد اما اين ژاپنی‌ها آمدند در کشور یک کارخانه عظیم دخانیات ایجاد کردند و اين وزارت صنعت و معدن و مجلس هستند مجوز احداث این کارخانه‌ها را در کشور می‌دهند.

مسجدی با بیان اینکه میزان مصرف قلیان در دختران ۱۰ برابر مصرف سیگار است، تصريح کرد:نوجوانى كه سیگار و قلیان مصرف كند معتاد مى شود و نبايد فقط به بيان اعداد و ارقام پرداخت بلكه باید یک کار جدی انجام شود.

انتهاى پيام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا؛ سیدابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد