Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@03:55:52 GMT

فتح خرمشهر گویای قدرت ذاتی و شهامت ملت ایران بود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۱۸۷۰

فتح خرمشهر گویای قدرت ذاتی و شهامت ملت ایران بود

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار کرد: سوم خرداد سال 1361 به عنوان یک الگو برای تاریخ ایران اسلامی رقم خورد و فتح خرمشهر گویای قدرت ذاتی و معنوی و غیرت و شهامت ملت مسلمان و بزرگوار ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در جلسه معنوی معارف که با حضور هیأت رئیسه دانشگاه مدیران ارشد ادارات استان چهارمحال و بختیاری در سالن اجتماعات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: «پیروزی نظام نوپا و جوان جمهوری اسلامی ایران در آن روزها در برابر یک نظام اشغالگر که از سوی اکثر نیروهای جهانی حمایت می شد، یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اظهار کرد: «هرگاه ملت ایران تصمیم بگیرد که جلوی ابرقدرت های جهانی بایستد و حق خود را از چنگال آنها در بیاورد موفق و پیروز بوده است و از این ببعد هم به یاری خداوند متعال پیروز و سربلند خواهد بود.»»

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: «ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی بانوی بزرگ اسلام، حضرت خدیجه (س) برای تمام کسانیکه می‌خواهند به ارزش‌ها و دین خدمت کنند مثال زدنی، الهام‌بخش و الگو است.»

فاطمی بیان کرد: «زمانیکه پیامبر نبوت خود را اعلام کردند در تنگناها و مشکلات فراوانی به‌سر می‌بردند که اگر وفاداری و ایثار حضرت خدیجه (س) نبود اهداف اسلامی به این شکل به ثمر نمی رسید.»

وی افزود: «سخاوت و روحیه ایثارگری بانوی بزرگ اسلام توانست خدمت فرهنگی بزرگی به اسلام و رسول گرامی اسلام داشته باشد.»

امام جمعه موقت شهرکرد در جلسه معارف خطاب به مدیران ارشد استانی گفت: «امکانات و جایگاه‌های در اختیار ما اماناتی هستند که می‌توانند خطراتی را مانند غفلت از انجام وظیفه به دنبال داشته باشند.»

فاطمی افزود: «جوانان جویای علم در دانشگاه ها هم امانات الهی هستند که تدریس، اخلاق و رفتار استادان می تواند در ذهن دانشجویان به یک اسطوره تبدیل شود.»

وی تصریح کرد: «ارائه درس‌ها، معادلات، فرمول‌ها و مطالب علمی ممکن است فراموش شوند اما نصیحت‌ها، تذکرها و راهنمایی استادان به دانشجویان و دانش‌پژوهان به یادگار خواهند ماند. امیدواریم افرادیکه در مسیر مقدس علم آموزی حرکت می کنند بتوانند از خودشان آثار و خاطرات مقدسی به جای بگذارند.»

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: «همه مدیران در جایگاه خود می‌توانند آداب و رسوم حسنه ای به جا بگذارند و این مختص دانشگاه ها نیست و ایثار و فداکاری در برابر ارباب رجوع هم می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.»

وی اظهار کرد: «درس خواندن تنها، بشر را به کمال نمی رساند و در کنار علم، ادب هم می‌تواند نقش بسیار موثری داشته باشد و به واسطه علم است که انسان به سوی پروردگارش هدایت می‌شود و به واسطه ادب، دستور پروردگارش را به خوبی انجام می دهد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم گفت: «بی‌تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران؛ ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فراروی بشریت گشود.»

دکتر مظاهر نیکخواه افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی با کمک یک میلیون تومانی امام خمینی (ره) سال 1361 راه اندازی شد و اکنون پس از گذشت 36 سال از شروع به کار این مجموعه بزرگ آموزشی در کشور، از لحاظ علمی پژوهشی، آموزشی و فرهنگی امکانات بسیار زیادی دارد و می‌تواند این امکانات را در اختیار جامعه دینی و اسلامی قرار دهد.»

وی پس از ارائه گزارشی جامع از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: «مدیران ادارات استان باتعامل بیشتر با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از امکانات موجود در دانشگاه، به نفع جامعه بهره ببرند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید رشادی، امام جمعه میانه در مراسم نکوداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی میانه، ارزش تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت، معادل سعادت و سلامت است و برعکس، نبود تعلیم و تربیت در جامعه معادل ضلالت خواهد بود. خداوند متعال، پیامبر اکرم را برای تعلیم و تربیت انسان‌ها برگزید تا انسان‌های گمراه را از تاریکی برهاند و به آن پایان دهد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تربیت، اصول و ارزش‌های انسانی و نیز تبلیغ و رعایت آن در جامعه‌ای، موجب سلامتی، بالندگی و شکوفایی آن جامعه خواهد بود، افزود: اگر در جامعه‌ای تعلیم و تربیت و ارزش‌های دینی و انسانی مورد غفلت و نسیان قرار بگیرد، آن جامعه همواره در معرض آسیب بوده و به گمراهی و انحراف کشیده خواهد شد. با جدی گرفتن مقوله تعلیم و تربیت، می‌توان مشکلات را در جامعه کاهش داد. در دنیای امروزی، مسئله تعلیم و تربیت ارزش و اهمیت زیادی دارد و کشور‌های مختلف، با پیشبرد علم خود، گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربوده‌اند.

امام جمعه میانه تأکید کرد: اگر در عرصه علم، تلاش و کوشش بکنیم و بخواهیم به آن قله تعیین شده خود برسیم و جزء پیشرو‌ها باشیم، قطعاً قدرتمند بوده و در عرصه رقابت و قدرت، جز‌ء اولین‌ها خواهیم بود. فقط نمی‌تواند به علم تکیه کرد؛ زیرا باید در کنار علم، تربیت هم باشد تا جامعه را سالم نگه داشت و پیشرفت کرد. اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و مسابقات مختلف جهانی شرکت کرده و به سرعت در حال پیشرفت است و نمی‌خواهد از رقبای خود عقب بیفتد.

رشادی ادامه داد:‌ ایران اسلامی جزء پنج کشور پیشرفته علمی جهان است؛ زیرا دانشجویان و دانش‌آموزان در رقابت‌های مختلف علمی، قدرت خود را به جهانیان و حریفان خود نشان داده‌اند.

معلم با دستان مهربان خود مأمنی می‌سازد سرشار از اخلاص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز معلمان را سعادتمندان دنیا و آخرت توصیف کرد و گفت: معلم با دستان مهربان خود مأمنی سرشار از اخلاص می‌سازد و در کلاس ایثار درس سخاوت می‌دهد.امروز از عزیزانی قدردانی می‌کنیم که چندین سال از عمر گران‌مایه خود را در این دانشگاه صرف کرده‌اند و از جان‌مایه گذاشته‌اند.

بهمن ولی‌نژاد با بیان اینکه استادان از بهترین دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند و جزء مجرب‌ترین‌ها هستند، اضافه کرد: استادان ، خدمتگزاران دانشجویان هستند و با یاری سبز آنها، اندیشه‌های نو بارور می‌شود. معلمان به ما یاد داده‌اند که چگونه از کسانی که در حق ما خوبی و بزرگواری کرده‌اند، قدردانی و سپاس‌گزاری کنیم. معلمی نه تنها شغل نیست؛ بلکه عرصه، میدان و جولانگاه تأثیر گذاشتن و یاد دادن بوده؛ یاد دادن آنچه را که برای پیشرفت و بزرگ شدن یک شاگرد لازم است.

به گزارش آنا،‌ در ادامه مراسم از ۱۰نفر از استادان برگزیده گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تجلیل شد. در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌های هنری و فرهنگی دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی و آثار خوشنویسی ذکریا عزتی از کارکنان هلال‌احمر شهرستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود