Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از انجام ۱۳ پروژه توسط مردم خوزستان در حرم ائمه معصوم (ع) خبر داد و اظهار داشت: جشنواره «نشان محبت» با هدف تقدیر از خیرانی که در تسوعه حرم ای مطهر همکاری داشتند، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت ‌الاسلام سید محمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، امروز (6 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه از انجام 13 پروژه به همت مردم خوزستان در عتبات عالیات خبر داد و گفت: مردم خوزستان حضور قابل قبولی در بازسازی حرم ائمه معصوم (ع) در سوریه و عراق داشتند و از سال 93 تاکنون استان نمونه در این امر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در اولین پروژه ای که به همت مردم استان انجام شد، مرمت ایوان طلای حرم علوی بود که بانوان خوزستان برای این پروژه 27 کیلوگرم طلا اهدا کردند، افزود: ساخت 6 درب حرمین عسکریین (ع) و مرمت و بازسازی گنبد حضرت امیرالمؤمنین (ع) از دیگر پروژه هایی بود که با کمک مردم خوزستان انجام شد.

 

حجت الاسلام موسوی، به پروژه بازسازی و مرمت نقاط آسیب دیده حرم حضرت زینب (س) اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه از سال 95 آغاز شده و تمام طلای گنبد حرم را بانوان آبادانی اهدا کردند و علاوه بر حرم، مصلای کنار حرم هم بازسازی کردیم.

 

وی با بیان اینکه مردم خوزستان در سوریه کارهای بزرگی انجام دادند، اضافه کرد: تأمین سیستم اطفای حریق حرم، آب تصفیه، رفوی فرش‌ های حرم، سیستم سرمایشی و ... از جمله کارهای انجام شده در حرم حضرت زینب (س) است که به همت مردم خوزستان انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه نقطه ‌ای از حرم حضرت زینب (س) باقی نمانده که توسط مردم خوزستان تعمیر و بازسازی نشده باشد، تصریح کرد: این مدال افتخاری برای ماست که در اوج جنگ در سوریه توانستیم بدون اینکه کوچک ترین آسیبی به کسی وارد شود و بدون وقفه، کار کنند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، به پروژه ساخت و نصب قاطع‌ های (دیوار شیشه ای خائل بین خواهران و برادران) داخل حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و اذعان داشت: ماندگاری این کار بسیار زیبا، 400 تا 500 سال است و هزینه آن توسط یک خیر خوزستانی تأمین شد.

 

وی ساخت دو درب حرم حضرت مسلم ‌بن عقیل در آبادان را از دیگر پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان دانست و اظهار کرد: برای صرفه جویی در هزینه ها تصمیم گرفتیم یک سری از کالاهای مورد نیاز حرم های مطهر را با رعایت مسائل شرعی و موافقت خیرین، در استان خریداری کنیم.

 

وی از مسقف کردن 9 هزار و 350 متر مربع از خیابان صاحب الزمان (عج) کاظمین را برای زائران خبر داد و عنوان کرد: تأمین آب تصفیه حرم حضرت ابوالفضل (ع)،‌ نصب دو کتیبه در سردر حرم امام حسین (ع)، تهیه سه هزار و 700 تن سیمان برای کربلا و سامرا، 200 دستگاه کولر اسپیلت برای حرم امام حسین (ع) و ... از جمله کمک‌ های مردم خوزستان است.

 

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حرم امیر المؤمنین (ع)، خاطر نشان کرد: سهم مردم خوزستان از این پروژه 2 هزار متر مربع است که تاکنون هزینه ساخت یک هزار مترمربع تامین شده و یک هزار مترمربع دیگر آن باقی مانده است.

 

وی به پروژه ساخت مهمان ‌سرای حرم حضرت زینب (س) توسط مردم خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: این پروژه در پنج طبقه و 2 هزار و 500 مترمربع زیربنا در فضای حرم در حال ساخت است که مراحل سفت ‌کاری آن پایان یافته و نازک‌ کاری آن در دست انجام است.

 

وی از ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی است در مساحتی بالغ بر 600 هزار مترمربع از تل زینبیه تا خیمه ‌گاه خبر داد و با بیان اینکه سهم مردم خوزستان 2 هزار مترمربع است، ابراز کرد: ساخت یک هزار و 500 امانت داری در سامرا از دیگر پروژه هاست.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، ساخت قاطع‌ های حرم امام حسین (ع)، حرم حضرت ابوالفضل (ع) و امامین عسکریین (ع) را از دیگر پروژه ‌های استان دانست و تاکید کرد: همچنین مردم خوزستان 25 آبسردکن را در سامرا، کاظمین و کربلا تهیه و نصب کرده اند.

 

وی از برگزاری جشنواره «نشان محبت» در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در اهواز خبر داد و گفت: این جشنواره چهارشنبه (9 اردیبهشت) با هدف تقدیر از خیرانی است که در بازسازی و توسعه حرم ‌های مطهر مشارکت داشتند، در سالن اجتماعات گیت بوستان برگزار می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: برجام نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان مسجد دولت مجلس شیراز قرآن کریم مصلی تهران سوریه و عراق ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد

سرگرد مهیار یونس‌آبادی گفت: ۱۷۴ گروه جهادی شهرستان اجرای برنامه‌های مختلف از جمله عمرانی و پزشکی را بر عهده دارند.

وی از ساخت ۲ خانه در منطقه پشت بسطام شاهرود برای خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: این ۲ واحد مسکونی طی هفته بسیج با حضور مسئولان شهرستان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی ۱۰ خانه در مناطق محروم در حال انجام است، ابراز کرد: اجرای طرح‌هایی به نفع عموم از جمله بازسازی گلزار شهدای شاهرود، کلامو و قلعه نو و خرقان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

مسئول معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: طرح آبرسانی و آبخیزداری در منطقه بیارجمند با همکاری اداره آبفا و امور عشایری در این هفته افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس