Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛‌ صد و یكمین نشست شورای اجتماعی كشور كه سومین نشست این شورا در سال جاری بود، روز یکشنبه ششم خرداد ماه به ریاست تقی رستم‌وندی رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و با حضور شهیندخت ملاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و جمعی از نمایندگان ارشد دستگاه‌های عضو شورای اجتماعی در محل وزارت کشور برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستم وندی در پایان این نشست، در خصوص برنامه امروز شورا اظهار كرد: این نشست به تدوین طرح‌های ویژه و اقدامات فوق‌العاده كاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت.
وی افزود: با توجه به اینكه برنامه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در حال پیگیری است، اكثر دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در اولویت كاری حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی تدوین می‌كنند.
رئیس سازمان امور اجتماعی كشور با اشاره به اینكه در این نشست، تعریف جامع و دقیقی از اقدام فوق‌العاده‌ای كه بایستی دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام دهند، ارائه‌شد،‌ گفت: در این تعریف، اقدامی، فوق‌العاده تلقی شد كه فراتر از كارها و ماموریت‌های جاری بوده و اقدامی تحول آفرین و اثربخش در وضعیت اجتماعی كشور باشد.
وی تاكید كرد: دستگاه‌های متعددی در حوزه اجتماعی فعال هستند و كارهای معمول و جاری انجام می‌دهند. اما آنچه كه شورای اجتماعی از اعضای خود انتظار دارد، تحقق اقدام فوق‌العاده با تعریف یادشده است. در جلسه امروز حدود این اقدام‌های فوق العاده تعیین و اولویت‌های پیش رو مرور شد.

اولویت بهبود وضعیت كودكان ساكن محلات حاشیه نشین
رستم‌وندی در همین زمینه،‌ اشاره كرد: در حوزه حاشیه نشینی علاوه بر كارهای جاری، بهبود وضعیت كودكان ساكن محلات حاشیه نشین، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌های روانشناختی و آموزش مهارت‌های زندگی طی سه سال اول زندگی ‌به زوجینی كه به تازگی ازدواج كرده‌اند، جزء اولویت‌های ما تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین‌ حوزه كودكان كار و خیابانی، تكدی گری و سایر اولویت‌ها در این نشست مورد بحث و بررسی قرارگرفت.
رئیس سازمان امور اجتماعی اظهار كرد: در نشست امروز، گزارش مهمی از سوی سازمان برنامه و بودجه به صحن شورا ارائه شد كه در آن میزان اعتبارات سال 97 در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشخص شده‌بود.
رستم‌وندی تشریح كرد: اعتباری بالغ بر 450 میلیارد تومان برای سازمان امور اجتماعی در نظر گرفته شده‌است، اما براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه علاوه بر این اعتبار، دولت در سال جاری اعتباری در حدود 2500 میلیارد تومان برای شش دستگاه دیگر كه به طور مستقیم با آسیب‌های اجتماعی مواجه‌اند،‌ در نظر گرفته است ولی اینكه چه میزان از این اعتبار تخصیص داده شود و به دست دستگاه‌ها برسد، بستگی به وضع اقتصادی كشور دارد.
وی افزود: علاوه بر این هفت دستگاه، یعنی سازمان امور اجتماعی و شش دستگاه دیگر، 14 نهاد دیگر در كشور به طور غیرمستقیم با مقولات اجتماعی مرتبط‌اند و طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات دیگری برای مجموعه این نهاد‌ها در حوزه اجتماعی در نظر گرفته شده است كه تلاش می‌كنیم بخش مهمی از این اعتبارات با هدف گیری صحیح کنترل آسیب‌های اجتماعی هزینه شود.

رویكردهای سلبی برای كاهش آسیب‌های اجتماعی نمی‌تواند موثر باشد
وی درباره دستور جلسه نشست بعدی شورای اجتماعی کشور اظهار كرد: از آنجایی كه رویكردهای سلبی برای كاهش آسیب‌های اجتماعی نمی‌تواند موثر باشد،‌ در نشست دو هفته بعد، با تمركز بر حوزه رویكردهای ایجابی، بحث سلامت اجتماعی و نشاط اجتماعی در دستور كار شورا خواهد‌بود كه اقدامات و پیش بینی‌ها در این عرصه خواهدشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا آسیب های اجتماعی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خط لوله ۴۰۰ میلیمتری آب شرب اصفهان در خیابان میر دچار آسیب‌دیدگی شد.

وی افزود: علت این حادثه فرونشست زمین بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: عوامل شرکت آب و فاضلاب با اعزام تیم عملیاتی و تجهیزات در حال گود برداری و بازسازی و تعویض خط لوله در مقطع آسیب دیده هستند.

وی گفت: پلیس راهور نیز نسبت به اجرای طرح ترافیکی در محل اقدام کردند. قرار است تا اوایل شب خط ترمیم شود.

کد خبر 6064370

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • کمیته امنیت روانی استان در دادستانی تشکیل می‌شود
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تبیین آخرین دستورالعمل های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • تبیین آخرین دستورالعملهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب