Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس مسلمی در بیست و پنجمین یادواره شهدای روستای حسین‌آباد شاهرود که در حسینیه اعظم این روستا برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و سالروز فتح خرمشهر و ماه مبارک رمضان، با اشاره به آیه شریفه قرآن که تقوا را فلسفه روزه بیان می‌کند، با بیان اینکه ارزش انسان به اراده و همت او است، افزود: متقی کسانی هستند که خدا در جانشان بزرگ و دیگران خرد و کوچک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جریانات فرهنگی کشور گفت: در جریانات فرهنگی متأسفانه غفلت از ایثار و شهادت سبب شده که فعالان این بخش کار دو لبه قیچی را انجام دهند؛ عده‌ای سلبریتی‌های مملکت هستند که هر چند وقت یک‌بار پرچم باطلی بلند می‌کنند و متأسفانه برخی از ما هم دنباله‌روی آنها می‌شویم و عده‌ای هم از رزمندگان و جبهه‌ای‌ها که کوس ناامیدی سر می‌دهند.
این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: این‌ها که این‌گونه عمل می‌کنند، از میدان مبارزه کنونی که رهبر انقلاب بدان فرامی‌خواند، بازمانده‌اند.
مسلمی افزود: رهبری مکرر می‌فرماید ایالت متحده آمریکا، اتاق جنگ را به وزارت خزانه‌داری برده است؛ این یعنی کلید و کد و همه وظیفه داریم تا برای خدا، کار اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید ولایت است، را انجام دهیم.
استاد حوزه علمیه مینودشت تصریح کرد: تردید نکنیم اگر شهدا در زمان ما بودند، نمی‌گذاشتند فرمان ولی امر مسلمین روی زمین بماند و همه ما از زن و مردم و دولتمردان و مسؤولان، مسؤول هستیم.
وی با بیان اینکه شهدا یاران آخرالزمانی حسین ابن علی (ع) بوده و هستند، گفت: شهدا در هر زمانی نگذاشتند پرچمی که سیدالشهدا (ع) برافراشته، زمین بخورد و در دفاع مقدس و امروز در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) شاهد این امر هستیم.
استاد حوزه علمیه مینودشت تأکید کرد: با مجاهدت و اراده و طی تقوا به معنای واقعی بزرگ دیدن خدا و در نتیجه کوچک شدن دیگران موفق و پیروز خواهیم بود و این را شهدا ثابت کردند.
مسلمی افزود: ما خدا را شاکر هستیم که تحت امر ولی هوشیار هستیم و اگر ایشان نباشد، ما هم در موج‌ها گم می‌شویم.
وی با بیان اینکه اوضاع ما در فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و بانک‌ها خراب و فریاد علما و مراجع بلند است، گفت: این‌ها در کنار اراده نداشتن مؤمنان است که سبب شده این مشکلات به وجود بیاید و این اراده و همت است که انسان را بلند و خدا را نزد او بزرگ و دیگران را کوچک و حقیر می‌کند.
استاد حوزه علمیه مینودشت افزود: امروز هر کس به‌اندازه تعلق به شهدا وظیفه دارد، تقوای هوشمند و دقیق و مورد تأیید قرآن داشته باشد.
مسلمی تأکید کرد: اراده و همت حلقه مفقوده روزه و تقواست که خدا در جان ما بزرگ شود تا غیر خدا کوچک شود و اگر باز بمانیم، کم گذاشته‌ایم.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود یادواره شهدا فرهنگ ایثار و شهادت حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که پیکرهای 392 شهید از بیمارستان «ناصر» در شهر«خان یونس» در جنوب نوار غزه بیرون کشیده شد. 

دفاع شهری نوار غزه تأکید کرد که تا کنون نتوانسته است هویت 58 درصد از شهدا را مشخص کند.

دفاع شهری غزه تأکید کرد که دلیل وجود پیکرهای کودکان در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر را نمی داند.

این سازمان تصریح کرد که آثار شکنجه  روی پیکرهای برخی از شهدا در بیمارستان ناصر واضح است.

دفاع شهری نوار غزه در ادامه گفت که رژیم اشغالگر اعدام های میدانی در بیمارستان ناصر انجام داده است و در این زمینه باید تحقیقات بین المللی انجام شود.

 

دیگر خبرها

  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان