Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@02:11:31 GMT

رشته مبارزه با سیگار در فیلم ها و سریال ها پنبه می شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۷۰۷۶

رشته مبارزه با سیگار در فیلم ها و سریال ها پنبه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدرضا مسجدی در نشست خبری هفته ملی مبارزه با دخانیات، اظهار داشت: طبق قانون اتومبیل شخصی وسیله‌ای عمومی است اما چگونه می‌توان توجیه کرد که قهوه‌خانه‌ها جزو اماکن عمومی محسوب نمی‌شوند. با توجه به اینکه مسئله دخانیات دغدغه‌ای جدی نیست هنوز هم استفساریه خروج قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی در مجلس طرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با تاکید بر این که وزارت بهداشت متولی گرفتاری‌های ناشی از دخانیات است، افزود: در جامعه گروه‌های تاثیرگذار زیادی مانند ورزشکاران و هنرمندان وجود دارند اما متاسفانه در سریال های تلویزیونی و سینما صحنه های استعمال سیگار و قلیان دیده می شود.

وی افزود: در یک فیلم سینمایی تولید شده، ۱۴ صحنه مصرف سیگار وجود دارد که در مجموع ۱۵ دقیقه استفاده از دخانیات را نشان می‌دهد.

مسجدی با تاکید بر اینکه ۷۶ درصد دانش آموزان کشور از عوارض دخانیات آگاهی دارند اما با دیدن این صحنه ها در سریال‌ها همه رشته‌ها، پنبه می‌شود، افزود:  وزارت ارشاد یکی از اعضای ستاد کنترل دخانیات است اما در هیچ یک از جلسه‌های این ستاد، حضور نداشته و وقتی این دغدغه وجود نداشته باشد، به رغم تلاش های وزارت بهداشت در حوزه مبارزه با دخانیات، هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر بحث جدی جامعه ما،  برجام است و از زمانی که تحریم‌ها علیه ایران صورت گرفته ، برنامه‌ ای از تحریم‌ها  مصون نمانده است به طور مثال، ماسک ویژه آزمایشگاه سل تحریم بودو می بینیم که در حوزه های مختلف، تحریم های ظالمانه ای علیه ایران تصویب می شود اما چرا در مورد دخانیات هیچ تحریمی اعمال نمی‌شود و کمپانی‌ها برای ورود به صنعت دخانیات ایران تشویق می‌شوند و حتی ژاپنی‌ها هم در کشور یک کارخانه دخانیات ایجاد کردند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران میزان هزینه های صنعت دخانیات کشور را بیش از سه میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: ۳۰ درصد از هزینه های صنعت دخانیات در کشور مربوط به متولیان داخلی و ۷۰ درصد مربوط به خارجی‌ها است و وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس، مجوز احداث این کارخانه‌ها در کشور را صادر می کنند.

به گفته وی، میزان مصرف قلیان در دختران ۱۰ برابر مصرف سیگار است و از مسیر سیگار و قلیان، نوجوانان به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند که در این زمینه نباید فقط به بیان اعداد و ارقام بسنده کرد بلکه باید اقدامات جدی و موثری انجام شود.

کد خبر 4307664 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دخانیات سیگار وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو تغذیه کمیسیون بهداشت و درمان سیگار علی اصغر پیوندی ورزش ژنتیک چاقی دخانیات رژیم غذایی بیماری های قلبی و عروقی دارو سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران