Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه‌قضاییه از توقیف اموال خاوری و ممنوع‌المعامله شدن وی و بستگان درجه یک او خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی قوه‌قضاییه در یکصدوبیست و هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره نظر دستگاه قضایی در برخورد با معلمان و کارگران اظهار کرد: ما با هیچ فردی به عنوان کارگر یا معلم برخورد نمی‌کنیم بلکه کسانی که معلم یا کارگر باشند، از تخفیفاتی هم برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که متهم باشد، از جنبه اتهاماتی که دارد با او برخورد می‌شود و اصلا این نوع سوال درست نیست.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه بعد از زلزله کرمانشاه برخی افراد مشهور شماره حساب برای کمک به زلزلهزدگان اعلام کردند و وجود شائبه سوء استفاده از این پول‌ها و اعلام دادگستری کرمانشاه برای مسدود کردن یکسری از این حساب‌ها گفت: این کاملا یک بحث مردمی است. وقتی کسی شماره حساب شخصی می‌دهد تا احیانا برای فلان کار هزینه شود، این مردم هستند که باید پول بدهند یا ندهند. در این قسم، قوه‌قضاییه فقط هشدار می‌دهد و توصیه می‌کند و نمی‌تواند بگوید مردم پول‌شان را به فلان کس بدهند یا ندهند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: اگر برای کار خاص مثل زلزله غرب کشور افرادی شماره حساب اعلام کردند و مدتی گذشت و هیچ اقدامی نکردند، طبیعی است که اینجا هم دادستان می‌تواند برود بررسی و تعقیب کند کما اینکه در سه شهر دادستان‌ها خواسته‌اند که این افراد چکار کرده‌اند و خود مردم هم می‌توانند مدعی شوند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: خود کسانی که این پول را واریز کردند، باید مطالبه کنند. چرا این کار را نمی‌کنند. دستگاه قضایی به عنوان عمل احتیاطی ابتدا سفارش و توصیه می‌کند و الان هم که چند وقت گذشته، از این افراد سوال می‌کنند که پول‌ها را چه کرده‌اند.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه آمریکا آزادی فوری جاسوسان آمریکایی را خواسته است و اینکه آیا آماری از زندانیان ایرانی در آمریکا وجود دارد یا خیر گفت: آمار که وجود دارد اما من الان اطلاع ندارم. در مورد قسمت اول نیز بیخود کرده که چنین چیزی را خواسته است و از آن حرف‌هایی است که باید گفت غلط کرده است که بخواهد به ایران اسلامی و مقتدر «باید» بگوید.

این مقام عالی قضایی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شناسایی اموال خاوری اظهار کرد: حکم این پرونده غیابی بود که قطعی شد. اموال ایشان از همان ابتدا توقیف و هم خودش و هم بستگان درجه یک وی ممنوع‌المعامله شدند. مردم هم اگر اطلاعی از اموال خاوری دارند، خبر دهند تا بررسی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دستگاه قضایی معلم زلزله پول وزیر امور خارجه ایران اسلامی قوه قضاییه محمود خاوری محسنی اژه ای ممنوع المعامله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رسول کوهیایه‌زاده در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام کرده است چنانچه موکل آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت نماید مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است و با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است، با درخواست دادگستری کل استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت.

بیشتر بخوانید: نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل به ۲۰ سال حبس

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد، مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

کوهپایه زاده ضمن تشکر از قوه قضاییه و رهبری گفت: این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت و صداقت و صحت در تصمیمات و قول‌های دستگاه قضایی است. برخلاف برخی ادعاها نهایتا هم اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نطر قرار گرفت و احقاق شد.

وی افزود: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش بر این امر بود که حقوق قانونی موکل مورد توجه قرار گیرد و پس از ۱۰ سال حضور در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهدیم.

کوهپایه زاده در پایان گفت: در تاریخ دستگاه قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گیرد مرهون عدالت خواهی و تدبیر و صلابت و اهتمام و ژرف اندیشی شخص رییس قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا امروز با نظارت و ارشاد و جلوگیری از کج روی‌ها و ارائه طریق هم مانع از تضییع حرمت خون انسان شدند و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد و یقینا اجر این ثواب عظیم نزد خداوند محفوظ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229023 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • شرط آزادی مشروط بابک زنجانی چیست؟/ بازخوانی روند پرونده
  • خبرگزاری قوه قضاییه جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی منتشر کرد
  • دلیل نقض حکم اعدام بابک زنجانی چه بود؟
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت
  • اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت شده است