Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: هند و چین علیرغم احتمال اعمال تحریم های آمریکا درباره سامانه موشکی اِس- 400 به توافق رسیدند.

منابع آگاه از تلاش هند و روسیه برای دور زدن قانون Law تحریمی «کاتسا» با هدف اعلام معامله اِس- ۴۰۰ پیش از دیدار سران دو کشور در اکتبر سال جاری هستند.

بر اساس اعلام این رسانه، مقام های آگاه در این باره اعلام کرد که دو کشور قصد دارند تا پیش از دیدار نارندرا مودی نخست وزیر هند با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اکتبر سال جاری میلادی توافق فیمابین درباره این سامانه را به صورت رسمی اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آگاه با تأکید بر توافق مالی دو کشور در این خصوص اضافه کرد که دو کشور در حال حاضر در حال بررسی راه هائی برای فرار Escape از قانون تحریمی آمریکا علیه روسیه موسوم به «کاتسا» (CAATSA) هستند.

این در حالیست که هند پیشتر نیز تمایل خود را به خرید سامانه موشکی اس- 400 از روسیه اعلام کرده بود.

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها (Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act) موسوم به قانون «کاتسا» (CAATSA) قانونی است که با رأی کنگره و سنای آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب رسید، تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و متخاصمانه این کشورها در قبال آمریکا و متحدانش خوانده شده‌است، مقابله کند. این لایحه توسط دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا امضا و رسماً به قانون تبدیل شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حادثه خونین در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی + عکس

عجیب ترین لباس بر تن خانم خواننده سرشناس جهان + عکس

رسید بانکی ناهید روزگارم را سیاه کرد / باور نداشتم همسرم اینگونه باشد

از ترس نامادری ام زن دوم سعید شدم / نقش مردان غریبه در زندگی ام پررنگ است!

شوهری که دوست پسر زنش شد / زن آبادانی با دوست شوهرش قرار عاطفی گذاشت

بن سلمان در کما است! / پزشکان قطع امید کرده اند + جزییات

نقش وحشتناک دولت احمدی‌نژاد در تراژدی هپکو ! + جزییات باورنکردنی

سیندرلاهای ایرانی به چه فکر می کنند؟ / لنگه کفش گمشده دختران در خلوتگاه مردان ناباب

فوری / خطر تکرار فاجعه سقوط در قله دنا! / همه وحشت کردند + فیلم لحظه حادثه

انتشار صدای بهروز وثوقی در مراسم ناصر ملک مطیعی برای نخستین بار بعد از انقلاب + فیلم

نامه آزادی حمید صفت صادر شد / رهایی از زندان ساعت 5 عصر امروز + عکس

جمال در شرکت خصوصی زهرا 7 ساله را تنها گیر انداخت + عکس و جزییات

وحید مرادی شرور معروف تهران هنگام بازسازی قتل حسین چه گفت؟ + فیلم اختصاصی

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت قانون Law فرار Escape ترامپ Trump چین تحریم آمریکا هند خرید عکس حوادث ایران تجاوز فیلم رابطه پنهانی قتل جوان آزار و اذیت من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته طی سخنرانی خود در نشست شورای امنیت، تأکید کرد: تصویب قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورا به‌وضوح اقدامی ناکافی بود، زیرا به‌سادگی رعایت نشده است و این روند باید منجر به اعمال تحریم‌هایی علیه ناقض آن، یعنی طرف اسرائیلی شود.

این دیپلمات روس همچنین تأکید کرد: برقراری آتش‌بس در این منطقه کوچک محصورشده، دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه را برای همه مردم غزه نیازمند تضمین می‌کند و به جلوگیری از تهدید فزاینده گسترش بیشتر بحران در کل منطقه کمک خواهد کرد.

نبنزیا گفت: قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت به‌وضوح کافی نبود و به‌سادگی اصلاً اجرا نشد. ماه رمضان گذشت و موضوع برقراری طولانی‌مدت آتش‌بس دوباره حاد شده است، ما از این واقعیت نتیجه می‌گیریم که شورای امنیت سازمان ملل در آینده نزدیک باید دوباره به بررسی این موضوع بازگردد. بار دیگر یادآوری می‌کنم؛ عدم رعایت قطعنامه‌های لازم‌الاجرای شورای امنیت باید منجر به اعمال تحریم‌هایی علیه طرف ناقض آن شود، و ما معتقدیم که شورا باید این موضوع را فوراً بررسی کند.

درخواست احیای فوری بودجه کامل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی

نماینده دائم روسیه همچنین در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت، گفت: بودجه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (UNRWA) باید به‌طور کامل از سر گرفته شود.
واسیلی نبنزیا افزود: «آژانس آنروا تنها کانالی است که به فلسطینی‌ها هم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و هم در لبنان، اردن و سوریه همسایه کمک می‌کند، و تا زمانی که حل‌وفصل عادلانه وضعیت آنها به‌عنوان بخشی از حل‌وفصل مناقشه فلسطین و اسرائیل حاصل نشده باشد، این آژانس باید همچنان فعالیت داشته باشد و به مردم کمک کند.»

این دیپلمات روس یادآور شد: با این حال، از زمان تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و اسرائیل، حدود ۲ میلیون فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند که برخی از آنها به مؤسسات تحت نظارت آنروا پناه بردند که علی‌رغم وضعیت بشردوستانه و بین‌المللی آنها، همچنان مورد هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند.

نماینده دائم روسیه نسبت به تصمیم تعدادی از کمک‌کنندگان کلیدی مبنی بر تعلیق کمک مالی به UNRWA به‌دلیل اتهاماتی مبنی بر همکاری کارکنان آن با جنبش حماس، ابراز حیرت و خشم کرد و ادامه داد: ما به‌طور قاطعانه تلاش‌ها برای بی‌اعتبار کردن این آژانس از طریق کمپین‌های اطلاعات نادرست را محکوم می‌کنیم. ما معتقدیم که بودجه آنروا حتی قبل از پایان تحقیقات باید به‌طور کامل بازیابی شود، ضمن اینکه تحقیقات در زمینه ارتباط آن با حماس نیز باید واقع‌بینانه باشد و نه‌تن‌ها اطلاعات ارائه‌شده توسط اسرائیل، بلکه اطلاعات فلسطینی‌ها را نیز در نظر بگیرد.

چندی پیش، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: آژانس آنروا (UNRWA) بخش مهمی از روند ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه است و تلاش‌ها برای بیرون راندن آن از منطقه باید متوقف شود.او اضافه کرد: "دسترسی، تجربه و اعتبار" آژانس منحصربه‌فرد است، چیزی که هیچ سازمان دیگری ندارد.

منبع: تسنیم

tags # اسرائیل ، روسیه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند