Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان، رئیس گروه توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: با توجه به پتانسیل‌های گردشگری، موافقت اولیه برای راه اندازی ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در این استان اخذ شده است.
آوات مُکاری با بیان اینکه ۵۰ پرونده خانه‌های بوم گردی در استان تشکیل شده است، افزود: ۱۰ خانه‌ای که موافقت اولیه آن‌ها اخذ شده تا پایان تابستان در سنندج، مریوان و سروآباد احداث یا ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مکاری افزود: این خانه‌ها عمدتا خانه‌هایی هستند که در روستا‌هایی قرار دارند که بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده اند و صاحبان آن‌ها با تغییر کاربری اقدام به ایجاد خانه بوم گردی می‌کنند و یا برخی نیز در حال احداث خانه‌های جدید در روستا‌های خود هستند.
مکاری با بیان اینکه برای هر کدام از این خانه‌های بوم گردی حدود ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اشتغالزایی تسهیلات در نظر گرفته ایم، تاکید کرد: خانه‌هایی که به تازگی احداث می‌شوند زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی از مصالح، نما‌ها و تزئیینات بومی و سبک معماری هر روستا استفاده می‌شود.
وی گفت: تسهیلات بانکی این طرح، طبق طرح توجیهی هر خانه تا سقف دو میلیارد ریال در نظر گرفته شده، اما با توجه به وسعت خانه‌های بوم گردی در استان هزینه احداث هر خانه در کردستان بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ریال متغیر است.
مکاری گفت: پیش بینی می‌شود در هر یک از خانه‌های بوم گردی دو تا چهار نفر مشغول بکار شوند ضمن اینکه مهمترین هدف از ایجاد آن‌ها حفظ فرهنگ، تاریخ، سنت و محیط زیست و طبیعت روستا‌ها است.
مُکاری با بیان اینکه پارسال تنها سه باب خانه بوم گردی در مسیر ژاوه رود شهرستان سنندج شامل روستا‌های گلین، تخته و دولاب ایجاد شده است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی برای جلوگیری از شکست طرح و ارتقای سطح کیفی طرح ایجاد خانه‌های بوم گردی فعالیت‌های خود را به سمت ارائه آموزش به متقاضیان در روستا‌های گردشگر پذیر هدایت کرده است.
۴۳ روستای کردستان براساس شاخص‌های توریسم به عنوان روستا‌های هدف گردشگری انتخاب شده اند و بیش از ۱۰ مورد از این روستا‌ها اکنون در کانون توجه توریسم قرار دارند و دارای ظرفیت‌های گردشگری هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اقامتگاه بوم گردی کردستان سنندج فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از توسعه مسیر و گذرهای گردشگری در پایتخت خبر داد.

احمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد توسعه مسیر و گذر گردشگری در شهر تهران با بیان اینکه گذر گردشگری تعریفش با مسیر گردشگری متفاوت است گفت: در مورد گذر گردشگری می‌توان به اقداماتی که در باب همایون، سی‌تیر و... انجام شده، اشاره کرد اما در مورد مسیرهای گردشگری موضوع متفاوت است به‌گونه‌ای که در مسیر گردشگری ممکن است مردم به صورت عادی زندگی کنند اما چندین نقطه گردشگری و میراثی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مثلا خانه نیما یوشیج و خانه جلال و سیمین به دلیل همجواری یک مسیر گردشگری هستند، گفت: اما گذر گردشگری با برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود. حتما تعداد مسیرهای گردشگری را افزایش داده و در سال گذشته نیز تعداد این مسیرها را به 19 مسیر رساندیم و همچنین تلاش می‌کنیم که گذرهای گردشگری را ایجاد کنیم کما اینکه دو گذر غذا در منطقه 9 و 4 ایجاد شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در مورد انتخاب شهردار ویژه ناحیه بازار با بیان اینکه از قبل این موضوع مطرح بود چرا که ما در تهران مناطق و محلات ویژه ای داریم که در بحث میراث فرهنگی و گردشگری خاص هستند گفت: باید شهردار ناحیه علاوه بر مضوعات شهری به موضوعات میراثی و مرمت و... وارد باشد و برای اینکه شهرداران ویژه را راه‌اندازی کنیم براساس مصوبه شورای شهر، این شهرداران ویژه نواحی را با اولویت شهردار ویژه ناحیه بازار تصویب کردیم و الان توپ در زمین شهرداری تهران است که باید این مصوبه را اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببر‌های درنده (فیلم)