Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@21:34:47 GMT

طرز تهیه سالاد یونانی اصل

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۱۴۷۸

سالاد یونانی یکی از غذاهای مدیترانه ای است که زیتون سیاه و گوجه فرنگی از ترکیبات سنتی چنین غذاهایی هستند، اما آشپزهای یونانی پنیر و عسل را به سالاد یونانی اصل اضافه می کنند تا طعم واقعی گوجه فرنگی بهتر احساس شود.

طرز تهیه سالاد یونانی اصل با پنیر
مواد لازم برای تهیه سالاد یونانی اصل با پنیر
پنیر فتا ۲۵۰ گرم
خیار ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی درشت آبدار ۲ عدد
زیتون سیاه ۲۵۰ گرم
پیاز قرمز (پیازچه) ۱ عدد (۴ عدد)
عسل ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
لیموی تازه نصف یک عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه:

اگر پنیر در آب شور قرار دارد آن را آبکش کرده و روی تخته آشپزخانه، به قطعات حبه‌ای ۲ سانتیمتری برش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیار را از طول به دو نیم کرده و پس از بیرون آوردن دانه‌های آن به کمک یک قاشق چایخوری، آن را هم به قطعات ۲ سانتیمتری برش بزنید.
خیار و پنیر را داخل یک کاسه سالادخوری بریزید.
هسته زیتون‌ها را گرفته و با پیاز قرمز ورقه شده یا پیازچه ریز خرد شده به کاسه اضافه کنید.
گوجه فرنگی‌ها را چهار قاچ کرده و دانه‌های آن را توسط یک قاشق بیرون بیاورید. سپس به قطعات کوچک نگینی برش بزنید و به کاسه اضافه کنید.
با دست مواد خرد شده داخل کاسه را زیر و رو کنید.
عسل را با روغن زیتون مخلوط کنید و روی مواد سالاد بریزید. کمی آبلیمو و چاشنی نمک و فلفل هم برای طعم بهتر اضافه کنید.
روی سالاد را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.
سالاد را در بشقاب کشیده، روی آن را با اورگانو تزیین کنید و با نان پیتا سرو نمایید.

نکته: دستور ارائه شده در فوق مربوط به سالاد یونانی اصل است، ولی در صورت تمایل می‌توانید به جای خیار از کدو سبز در آن استفاده کنید؛ هرچند کدو سبز عطر و بوی خیار را ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه آشپزی سالاد سالاد یونانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی گل گهر گزینه هدایت تیم ملی یونان!

سکان هدایت تیم ملی یونان به اوزونیدیس می‌رسد؟

طرفداری | مارینوس اوزونیدیس، سرمربی یونانی تیم گل‌گهر، به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال یونان مطرح شده است.

اوزونیدیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با هدایت تیم گل‌گهر عملکرد موفقی داشته و این تیم در حال حاضر با 33 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد. تیم ملی فوتبال یونان که در مرحله مقدماتی جام ملت‌های یوفا نتیجه را به گرجستان واگذار کرد و از صعود بازماند، به دنبال تغییر سرمربی خود است.

سایت‌های یونانی از جمله "gazzetta" در گزارشی به بررسی گزینه‌های هدایت تیم ملی یونان پرداخته و در آن از "مارینوس اوزونیدیس" سرمربی تیم گل‌گهر نیز نام برده است.

طبق گزارش این سایت، اوزونیدیس در حال حاضر هدایت تیمی در ایران را بر عهده دارد و با توجه به اینکه قرارداد او با باشگاهش 1+1 ساله است، می‌تواند در پایان فصل هدایت تیم ملی یونان را بر عهده بگیرد.

هنوز مشخص نیست که آیا اوزونیدیس هدایت تیم ملی یونان را بر عهده خواهد گرفت یا خیر. اما عملکرد خوب او در گل‌گهر و همچنین سابقه مربیگری درخشانش در یونان، او را به یکی از گزینه‌های مناسب برای این سمت تبدیل کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی
  • محمدعلی سبحانی: ایران نمی‌توانست حمله اسرائیل را بی پاسخ بگذارد/ حمله اسرائیل کاسه صبر استراتژیک ایران را لبریز کرد/ پاسخ ایران با هدف احیای بازدارندگی و هشدار به اسرائیل طراحی شد/ تهران عمدا از اصل غافلگیری استفاده نکرد
  • طرز تهیه سالاد ماکارانی رژیمی با کلم بروکلی
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید
  • سرمربی گل گهر گزینه هدایت تیم ملی یونان!