Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@00:43:35 GMT

ورود وزیر خارجه کشورمان به دهلی نو

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۲۹۷۶

ورود وزیر خارجه کشورمان به دهلی نو

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی وارد فرودگاه «ایندرا گاندی» در دهلی نو شد.

دیدار با «سوشما سوواراج» وزیر امور خارجه هند و رایزنی درباره افزایش مناسبات سیاسی و‌اقتصادی دو کشور از برنامه‌های دکتر ظریف در سفر یک روزه اش به دهلی نو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات همراه وزیرامورخارجه کشورمان از وزارت خانه‌های نفت، اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت و بانک مرکزی هم در دیدار‌های جداگانه‌ای با مقامات هندی درباره گسترش مناسبات اقتصادی و بانکی بین دو کشور رایزنی خواهند کرد. دکتر محمد جواد ظریف همچنین فردا در ضیافت شام همتای هندی خود شرکت خواهد کرد.

حجم مبادلات تجاری غیرنفتی هند و ایران هفت میلیارد دلار در سال است.

از این میزان چهار میلیارد دلار سهم صادرات هند به ایران است و سه میلیارد دلار سهم صادرات ایران به هند است.

محصولات کشاورزی ازجمله برنج، چای، ادویه و میوه و صادرات صنعتی شامل قطعات انواع موتور خطوط تولید و شیمیایی از مهمترین اقلام صادرات هند به ایران است.

انتهای پیام/ 

ظریف وارد هند شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا ظریف وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض