Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن طراحان لباس ایران گفت: جامعه و بانوان ‌از طرح‌ها و مدل‌های لباس ایرانی استقبال نمی‌کنند. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۷ استانها خوزستان نظرات

نسرین ارجمندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز‌‌ با اشاره به علت عدم استقبال جامعه و بانوان ایرانی از طرح‌ها و مدل‌های لباس ایرانی‌ اظهار داشت: دلیل آن به نظر من این است که تبلیغاتی در این زمینه نشده و خود من در نمایشگاه قبلی به وضوح می‌دیدم افراد بسیاری که به غرفه ما مراجعه می‌کردند و با تعجب می‌گفتند مگر ما طراح لباس یا رشته طراحی لباس در کشور یا خوزستان داریم!.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مسئله به این موضوع برمی‌گردد که هیچ تبلیغاتی در زمینه طراحی لباس ایرانی و معرفی آن به جامعه صورت نگرفته، در حالی که رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند بسیار موثر باشند و به شناخته شدن و معرفی طراحی لباس به جامعه کمک کنند.

عضو انجمن طراحان لباس ایران و این استاد دانشگاه در رشته طراحی لباس تصریح کرد: قاچاق کالا یکی از مشکلات و موانع اصلی طراحان لباس در ایران است و تا وقتی قاچاق کالا وجود داشته باشد به طور حتم تولید ملی و تولید داخلی زیر سئوال می‌رودو طراحان لباس آن‌گونه که باید و شاید حمایت نمی‌شوند.

ارجمندی با اشاره به نوع و شیوه طراحی لباس مدارس در ایران‌ گفت: شما اگر لباس‌های مدارس را در نظر بگیرید متوجه می‌شوید که بیشتر تولیدی‌های لباس الگو را از نمونه‌های خارجی کپی و پیاده می‌کنند و مردم هم آنقدر آگاهی ندارند که به این مسئله پی‌ ببرند.

وی اضافه کرد: شاید یک طراح لباس یا کسی اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد بتواند متوجه این قضیه شود که الگوی لباس کپی است و تولید کننده برای این که هزینه نکند حاضر نیست فردی را به عنوان متخصص طراحی لباس در کنار خود داشته باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با وجود همه زحمات و تلاش‌هایی که طراحان لباس دارند اما توجه و حمایت لازم در این زمینه از متولیان اصلی دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/ش

R41468/P1361/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، روشنک مکبری نژاد، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه نهم تا یازدهم خرداد ماه 1403، شاهد برگزاری رویدادی مهم در عرصه ی پزشکی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: اولین کنگره ملی طب ایرانی با همت و تلاش انجمن علمی طب سنتی ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، برگزار می شود و فرصتی مغتنم برای تبادل دانش، تجربیات و دستاوردهای علمی در زمینه ی این طب کهن و ارزشمند خواهد بود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: طب ایرانی، گنجینه ‌ای بی نظیر از دانش و تجربه هزاران ساله پزشکان و حکیمان این مرز و بوم است که در صورت استفاده از این ظرفیت غنی می ‌تواند در تداوم سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم نقشی بی‌ بدیل ایفا کند.

 مکبری نژاد با بیان اینکه حفظ و احیای طب ایرانی، رسالتی ملی و وظیفه‌ای خطیر بر دوش همه ی ماست؛ تصریح کرد: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه ی طب سنتی ایران و ارتقای جایگاه این طب کهن و ارزشمند در نظام سلامت کشور است.

وی افزود: این کنگره دریچه ‌ای نو به سوی دستاوردهای علمی نوین در حوزه طب سنتی ایران خواهد گشود و افق‌ های تازه‌ ای را برای درمان بیماری ‌ها و ارتقای سلامت جامعه ترسیم خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه حضور در این کنگره، گامی در جهت احیای طب ایرانی و حفظ هویت ملی ماست، از تمامی متخصصان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌ مندان به طب سنتی ایران دعوت کرد تا با حضور فعال در این کنگره، در مسیر اعتلای این طب کهن و ارزشمند گام بردارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این کنگره نقطه عطفی در تاریخ طب سنتی ایران باشد و شاهد پیشرفت‌ های روزافزون در این عرصه باشیم.

گفتنی است، این کنگره  نهم تا یازدهم خردادماه 1403 برگزار می شود و دارای امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و امتیاز بازآموزی برای پزشکان و داروسازان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • مد خوب، مد بد!
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی