Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@00:10:24 GMT

کره شمالی: منتظر کمک‌های اقتصادی آمریکا نیستیم

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۳۴۶۴

روزنامه رودونگ سینمون ارگان رسمی حزب کارگران کره شمالی در مطلبی ادعاهای مطرح شده درباره اینکه پیونگ یانگ منتظر دریافت کمک های اقتصادی از آمریکا است را تکذیب کرد.

این روزنامه نوشت: شبکه های فاکس نیوز، سی ان ان و سی بی اس گزارش های خجالت آوری را منتشر کرده اند که اگر کره شمالی درخواست های آمریکا را برآورده کند، می تواند ابعاد گسترده ای از کمک های اقتصادی غیردولتی از واشنگتن دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش ها، ادعاهای بی معنایی را مطرح کرده است. رسانه های خبری آمریکایی همچنان در حال القا کردن این مساله به افکار عمومی هستند که کره شمالی به این امید به پای میز مذاکره با آمریکا می آید که انتظار دریافت کمک های اقتصادی را دارد. ما این حقیقت را روشن می کنیم که این آمریکا بود که برای نخستین بار خواستار مذاکره با کره شمالی شد. پیونگ یانگ هرگز انتظار دریافت کمک های اقتصادی از آمریکا را نداشته است.

این روزنامه در ادامه افزود: تغییر چشمگیر در روابط آمریکا و کره شمالی کاملا به لطف تلاش های پیونگ یانگ برای برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره و جهان بوده است.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تصمیمی غیرمنتظره اعلام کرد که نشست 12 ژوئن 22 خردادماه با رهبر کره شمالی لغو شده است. ولی وی بعدا تاکید کرد که هنوز چیزی تغییر نکرده است و مقدمات لازم برای انجام این دیدار در سنگاپور در حال جریان است.

کره شمالی نیز هفته گذشته اعلام کرد که نشست مقام های عالی رتبه این کشور با کره جنوبی را به خاطر مانورهای نظامی سئول و واشنگتن لغو کرده است. البته رهبر کره شمالی در دیدار روز گذشته خود با رئیس جمهور کره حنوبی موافقت کرده است که مقام های دو کشور در روز اول ژوئن یعنی 11 خردادماه دیدار کنند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کره شمالی واشنگتن رسانه شبه جزیره کره جهان رئیس جمهور آمریکا کره جنوبی رئیس جمهور کره شمالی آمریکا اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم