Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان همراه همسرش برای یک عمر فعالیت‌هایی که در حمایت از محیط زیست انجام داده‌اند، تجلیل می‌شوند.

به گزارش مهر به نقل از شیکاگو تریبیون، از رابرت ردفورد و همسر آلمانی‌اش  سیبل زاگارس که فعال محیط زیست است، برای یک عمر فعالیت به منظور حمایت از محیط زیست در سمپوزیوم سالانه طبیعت اسمیت قدردانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که یکم ژوئن برگزار می‌شود نمایشی با عنوان «راه باران» نیز اجرا می‌شود که با همکاری زاگارس و تیم جانیس موسیقیدان شکل گرفته است. این اثر هنری موسیقایی درباره تغییرات آب و هوایی با اشاره به بارش سالانه در بخش جنوب‌غربی آمریکاست.

در این اجرا قطعه‌ای با عنوان «راه باران-صداهای امید، برای مرکز براشوود» جای دارد تا درباره تلاش‌های این مرکز نیز اطلاع‌رسانی کند.

مدیر این مرکز با صدور بیانیه‌ای از ردفوردها به عنوان زوجی الهام‌بخش یاد کرد که از صدای هنرمندانه‌شان برای جلب توجه به اهمیت طبیعت استفاده می‌کنند.

رابرت ردفورد از طریق مرکز ردفورد هر سال برنامه‌های متعددی برای آگاهی بخشی درباره اهمیت حفاظت از محیط زیست برگزار می‌کند.

این مرکز از سال ۲۰۰۵ با همکاری جیمز ردفورد پسر این کارگردان تاسیس و اداره شده و با استفاده از قدرت فیلم‌های مستند تلاش داشته است تا توجه اجتماعی را به این مسایل جلب کند.

ردفورد درباره تلاش‌های این مرکز گفت: این مرکز به فیلمسازان کمک می‌کند تا با ساختن فیلم نسبت به آینده بشریت امید خلق کنند. این فیلمسازان ما را به سمت یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های بزرگ هدایت و برای رودررو شدن با آنها آماده می‌کنند.

مرکز ردفورد در این روند با همکاری هنرمندان، فعالان زیست محیطی، مکتشفان، سیاستگذاران، محققان و دانش آموختگان و رهبران اقتصادی این فعالیت‌ها را پیش می‌برد.

در همین زمینه: بازگشایی سینما آستارا از عید فطر تعیین زمان تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی هفته اول رمضان ۹۷ | جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینماها امیر جدیدی بازیگر نقش غلامرضا تختی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی