Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-01@17:01:27 GMT

روایتی از زندگی تازه کودکان شکنجه شده ماهشهری

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۳۷۵۴

با گذشت حدود یک‌ماه از رسانه‌ای‌شدن خبر شکنجه سه کودک ماهشهری، حالا پدر این کودکان در زندان لب باز کرده و دلیل این رفتار‌های خشن و شکنجه‌های بی‌رحمانه‌اش را تنبیه فرزندانش عنوان کرده است جنوب نیوز- چند هفته‌ای است که سه خواهر و برادر ماهشهری نفس راحتی می‌کشند. این سه کودک این روز‌ها زندگی دیگری را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر از شکنجه‌های پدر خبری نیست. فاطمه، علی‌اکبر و بنین دیگر از سوی نامادری آزار و اذیت نمی‌شوند. با شکم سیر به رختخواب می‌روند و کسی آن‌ها را به زور برای کارکردن به خانه‌های مردم و کنار خیابان نمی‌برد. رفته‌رفته آثار شکنجه هم محو شده. جای شلاق‌های بی‌رحمانه پدر و داغ فندک‌های نامادری سنگدل.

این سه کودک شکنجه‌دیده ماهشهری حالا چند روزی است که راحت زندگی می‌کنند. فاطمه به خانه مادربزرگش رفته؛ علی‌اکبر و بنین هم با عمویشان زندگی می‌کنند. فاطمه و بنین مثل قبل سرکلاس درس حاضر می‌شوند و علی‌اکبر هم مثل بقیه هم‌سن‌وسال‌هایش بازی می‌کند. عموی این کودکان به حکم قضائی سرپرستی آن‌ها را برعهده گرفته است، اما آن‌طور که خودش می‌گوید، دندانپزشک خیری که درمان دندان‌های کشیده شده فاطمه را متقبل شده، در مراقبت و نگهداری از این سه کودک رنج‌کشیده، به او کمک می‌کند. اما پدرشکنجه‌گر و نامادری بی‌رحم هر دو در بازداشت هستند. پدر در زندان ماهشهر و در انتظار تکمیل پرونده است و همسرش هم به دلیل نبود زندان زنان، به اهواز منتقل شده است.

با گذشت حدود یک‌ماه از رسانه‌ای‌شدن خبر شکنجه سه کودک ماهشهری، حالا پدر این کودکان در زندان لب باز کرده و دلیل این رفتار‌های خشن و شکنجه‌های بی‌رحمانه‌اش را تنبیه فرزندانش عنوان کرده است. به گفته عموی این بچه‌ها، او این حرف‌ها را به اقوام و آشنایانی گفته که در این مدت برای ملاقات او به زندان رفته‌اند: «من تا الان به ملاقات برادرم نرفته‌ام. کاری که او انجام داده، خیلی وحشتناک است. برادر من حتی از داعش هم سنگدل‌تر است. به همین دلیل اصلا دوست ندارم که او را ملاقات کنم، اما به چندنفری پیغام داده که من برای تربیت و تنبیه بچه‌هایم آن‌ها را کتک می‌زدم. خودم هم نمی‌دانم، یک بچه ۵ ساله را برای تنبیه با شلاق کتک می‌زنند یا با فندک بدن دختر معصوم را می‌سوزانند.»

عموی این کودکان معتقد است که برادرش بیمار شده و باید دکتر‌ها او را معاینه کنند: «برادر من در این یک‌سالی که از او بی‌خبر بودیم، این‌طور شد. از همان وقتی که با آن زن ازدواج کرد. ما از اول هم با این وصلت مخالف بودیم. برادر من حتی حرمت همسر مرحومش را هم نگه نداشت. آن‌قدر بی‌شرم شده بود که قبل از چهلم زنش دوباره ازدواج کرد».

ماجرای ازدواج‌های پی درپی این پدر شکنجه‌گر هم برای خودش داستانی دارد. این مرد تاکنون سه‌بار ازدواج کرده. فاطمه را از همسر اولش دارد. ام‌البنین و علی‌اکبر هم از زن دوم او هستند، اما همسر سوم او همان نامادری بی‌رحمی است که به جرم شکنجه و آزار و اذیت این کودکان روانه زندان شده است. البته این زن همان روز‌های نخست یکبار به قید وثیقه آزاد شده بود، اما به حکم قاضی دوباره بازداشت شد و الان هم در زندان اهواز است.

اما وضع روز‌های این ۲ خواهر و برادر شاید بخش خوب این ماجرای غم‌انگیز باشد. فاطمه که از همه آن‌ها بزرگتر است و بیشتر از خواهر و برادرش از شکنجه‌ها عذاب کشیده بود، الان در کنار مادربزرگش زندگی می‌کند. حالا هم فاطمه زندگی آرامی دارد و هم مادربزرگ پیرش از تنهایی درآمده است.

این تصمیمی است که عموی فاطمه برای او و برادرانش گرفته است: «خانه ما روبه‌روی خانه مادرم است. فاطمه سنش بیشتر است. برای این‌که مادرم تنها نباشد، تصمیم گرفتیم که فاطمه پیش او زندگی کند. علی‌اکبر و بنین هم پیش خودم هستند. من مثل بچه‌های خودم از آن‌ها مراقبت می‌کنم. همسرم هم با این موضوع هیچ مشکلی ندارد و آن‌ها را خیلی دوست دارد. البته نه این‌که آن‌ها را از هم جدا کرده باشیم، همان‌طور که گفتم، درِ خانه مادرم دقیقا روبه‌روی درِ خانه ما باز می‌شود.

آن‌ها هر روز همدیگر را می‌بینند. بچه‌ها هم از این وضع راضی هستند. شب‌ها آرام می‌خوابند و روز‌ها هم مثل همه بچه‌ها مشغول بازی و شادی هستند. در این مدت کوتاه آن‌قدر به من و همسرم وابسته شده‌اند که علی‌اکبر و بنین من را بابا و همسرم را مامان صدا‌ می‌زنند».

عموی این بچه‌ها به حکم دادستانی سرپرستی آن‌ها را برعهده گرفته و قانونا باید از آن‌ها نگهداری کند. خودش هیچ گله‌ای ندارد و در لابه‌لای صحبت‌هایش مدام این جمله را تکرار می‌کند که «من تا آخر عمرم از این بچه‌ها مراقبت می‌کنم»، اما نگهداری و سرپرستی این بچه‌ها خرج دارد و این مرد با یک حقوق کارگری باید چند نان‌خور را اداره کند، همین شده تا یک پزشک خیر برای نگهداری و مراقبت از این سه کودک به او کمک کند: «همان دندانپزشکی که پیگیر کار آن‌ها بود، الان هم برای نگهداری بچه‌های برادرم کمک می‌کند. او اهل تبریز است و همان کسی است که دندان‌های فاطمه را درست کرد. دندان‌هایی که با انبر توسط پدر سنگدل کشیده شده بود.» این پزشک علاوه بر درمان داوطلبانه بخشی از هزینه‌های این دو خواهر و برادر را هم برعهده گرفته است./ مرجع: شهروند

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: کودک آزاری شکنجه کودک ماهشهر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • روایتی از شور واشتیاق معلم درتحصیل کودکان کار
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد