Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - افزايش دماي هوا به 44 درجه سانتيگراد و رطوبت به بالاي 50 درصد در شهر بندري کراچي به عنوان بزرگترين و پرچمعيت ترين شهر پاکستان، طي روزهاي اخير به مرگ 65 شهروند اين شهر منجر شد.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، دماي هوا در شهر 20 ميليوني کراچي به 44 درجه سانتيگراد رسيده است و خاموشي برق، عدم آگاهي مردم و ناکافي بودن امکانات بهداشتي در اين کلانشهر پاکستان، باعث فوت شهرندان و راهي شدن هزاران تن از مردم گرما زده به بيمارستان ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مسئولان محلي در شهر کراچي همزماني ماه مبارک رمضان در کنار گرماي شديد هوا باعث شده تا برخي شهروندان به دليل موج گرما و کاهش ميزان آب بدن روانه بيمارستان ها شوند.
گرماي شديد هوا، همزماني آن با ايام روزه داري مردم در ماه رمضان و قطعي طولاني مدت برق در اين شهر باعث شده تا بخش زيادي از مردم اين شهر در ايام سحر و افطار را با بي برقي سپري کنند.
همچنين گرماي شديد هوا در شهر کراچي سبب شده تا مردم اين شهر براي فرار از گرما، با پاشيدن آب به خود و شنا در دريا کمي از شدت گرما بکاهند.
برخي گروه هاي مردمي نيز با پاشيدن آب و در اختيار گذاشتن پارچه هاي خيس به مردم کمک مي کنند.
`فيصل ايدهي` رئيس بنياد خدمات امداد و نجات ايدهي که به کمک به مردم بي بظاعت فعاليت مي کند مي گويد:بيشتر قربانيان به دليل قرار گرفتن در معرض مستقيم نور خورشيد و کاهش آب بدن، جان خود را از دست دادند.
گفته مي شود که بيشتر جان باختگان را بي خانمان ها تشکيل مي دهند و `وسيم اختر` شهردار کراچي نيز از اهالي اين شهر خواسته در طول روز از خانه خود خارج نشوند.
از سوي ديگر خاموشي طولاني مدت برق عامل ديگر مرگ و مير در شهر کراچي عنوان شده است.
روزانه در مناطق مختلف اين شهر بين 8 تا 12 ساعت خاموشي برق صورت مي گيرد و مردم مجبورند بدون برق و آب، ساعت ها گرماي طاقت فرسا را تحمل کنند.
اداره هواشناسي پاکستان نيز پيش بيني کرده است:شدت گرما طي يک هفته آينده ادامه يافته و پيش بيني مي شود دما هواي بين 40 تا 44 درجه در نوسان باشد.
اما دولت مرکزي پاکستان گزارش افزايش مرگ و ميرها در شهر کراچي به دليل گرما را رد مي کند و مي گويد:مشکلات موجود در شهر کراچي باعث اين مرگ و ميرها شده است.
با اين حال `فضل الله پچو` وزير بهداشت ايالت سند پاکستان در گفت و گو با شبکه جيو نيوز، گزارش هاي منتشر شده مبني بر مرگ و مير ناشي از موج گرما در اين شهر را رد کرد.
دکتر پچو گفت:`تا کنون آماري مبني بر مرگ ناشي از موج گرما در اين شهر گزارش نشده است.
مسئولان دولتي پاکستان نيز اعلام کردند که کمپ هاي کمک به مصدومان و گرمازدگان در مناطق مختلف شهر کراچي راه اندازي و سعي مي شود تا در کمترين زماني ممکن به مصدومان احتمالي کمک رساني شود .
هر سال صدها تن از مردم پاکستان در سراسر اين کشور به ويژه ايالت سند و پنجاب به دليل شدت گرما جان خود را از دست مي دهند.
وزارت تغييرات آب و هوايي پاکستان نيز اخيرا با انتشار بيانيه اي به مردم اين کشور هشدار داد زماني که دماي هوا از مرز 40 درجه سانتيگراد عبور مي کند مردم براي نجات از تاثيرات مخرب گرما تمهيد کنند.
بيشتر مصدومان به دليل افزايش گرما و همزمان بالارفتن درجه رطوبت و ساکن شدن هوا به بيماري هاي مختلف مشکلات تنفسي دچار مي شوند.
ديروز شنبه نيز صدها شهروند کراچي پاکستان با حضور در مساجد اين شهر به ويژه مسجد`نيو ممون` اين شهر گرد هم آمده و براي کاهش دماي هوا، نماز باران خواندند.
ژوئن سال 2015 ميلادي (سال 1394 شمسي) نيز بيش از دو هزار تن در شهر کراچي و ديگر مناطق ايالت سند در جنوب پاکستان در نتيجه گرماي 49 درجه جان خود را از دست دادند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر

کیفیت هوای تهران در یک هفته اخیر در وضعیت قابل قبول قرار داشته و این وضعیت تا فردا نیز ادامه خواهد داشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر کیفیت هوای شهر تهران با شاخص 67 در وضعیت قابل قبول قرار دارد؛ این وضعیت طی یک هفته اخیر پایدار بوده و تهرانی‌ها در هوای قابل قبولی تنفس کرده‌اند. 

از ابتدای سال جاری تاکنون، تهران 33 روز هوای قابل قبول و 5 روز هوای پاک داشته اما در مدت مشابه سال گذشته 6 روز هوای پاک، 31 روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

سهم خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای تهراندر حال حاضر دمای هوای تهران 18 درجه سانتیگراد است و پیش‌بینی می‌شود کمینه دما در روز آینده 15 درجه و بیشینه دما 23 درجه سانتیگراد باشد.انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!