Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- همزمان با مطرح شدن نام بسیاری از شخصیت های سیاسی و اجتماعی برای کسب جایزه صلح نوبل 2018، دهها هزار نفر با امضای درخواستی آنلاین ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید مالزی را بهترین گزینه برای دریافت این جایزه بین المللی معرفی کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،در سال جاری تاکنون 330 نفر برای نامزدی دریافت جایزه صلح بین المللی نوبل در سراسر جهان معرفی شدند که ماهاتیر محمد نیز در این فهرست قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواداران ماهاتیر محمد از روز گذشته با شرکت در یک پویش ملی با امضای یک درخواست اینترنتی و ارسال آن به بنیاد صلح نوبل اعلام کردند که وی بهترین نامزد برای دریافت این جایزه بین المللی است و از این بنیاد خواستند که نام ماهاتیر را در فهرست نامزدهای اصلی دریافت این جایزه قرار دهند.
تاکنون بیش از 75 هزار نفر این درخواست اینترنتی را امضا کرده اند که این روند همچنان ادامه دارد.
همزمان با این اقدام برخی گروههای مردمی نیز از این پویش حمایت کرده و اعلام داشتند دکتر ام یا ماهاتیر محمد به اشتباهات سیاسی خود در دوران نخست وزیری پیشین خود اذعان داشته و از مردم برای این اشتباهات عذرخواهی نیز کرده که همین امر محبوبیت اجتماعی و سیاسی وی را در میان مردم مالزی و هواداران جهانی اش بیشتر کرده است.
ماهاتیر در چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی با رهبری ائتلاف امید علیه ائتلاف جبهه ملی و حزب حاکم توانست با کسب 122 صندلی از 222 کرسی مجلس، پیروز این میدان باشد.
وی تاکنون بارها براهمیت شفافیت سیاسی ، اجرای دموکراسی و حاکمیت قانون در دولت جدیدش تاکید کرده است.
اگرچه برخی از گروههای مدنی نیز با این درخواست موافقت نکردند، اما بانیان این پویش معتقدند این بهترین فرصت برای حضور بیشتر مالزی در عرصه های بین المللی است.
حضور دوباره ماهاتیر محمد در عرصه قدرت دراین کشور جنوب شرق آسیا پس از 15 صورت گرفت.
وی توانست در این انتخابات به بیش از 60 سال سلطه «جبهه ملی» بر قدرت که از زمان استقلال این کشور، آن را در اختیار داشت، پایان دهد.
«نجیب رزاق» که بین سال‌های 2009 تا 2018 حدود 9 سال نخست وزیر مالزی بود و در انتخابات گذشته رهبری «جبهه ملی» را بر عهده داشت، اکنون تحت بازرسی‌های کمیسیون مبارزه با فساد و پلیس مالزی به اتهام دست داشتن در رسوایی‌های مالی پرونده «توسعه مالزی واحد» (1MDB) قرار گرفته است که این رسوایی مالی در سال 2015 بر ملا شد.
آساق **241**1599

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي ماهاتير محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رستوران‌های زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» (KFC) بیش از ۱۰۰ رستوران را در مالزی تعطیل کرده است، زیرا مشاغل مرتبط با آمریکا در سراسر جهان در بحبوحه اعمال تحریم های گسترده به نفع فلسطینیان و ناشی از جنگ جاری در غزه، هدف تحریم مشتریان قرار گرفته اند.

به گزارش این رسانه ترکیه ای، در بحبوحه اعتراضات به حمایت آمریکا از تل آویو پس از تهاجم این رژیم به مردم مظلوم در نوار غزه، فروشگاه زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» مجبور شد فعالیت های خود را در سراسر مالزی- عمدتا در شمال شرقی ایالت کلانتان- کاهش دهد.

بر این اساس، «کیو اس آر برندز» (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود «کِی اِف سی» در مالزی است، اعلام کرد که فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

لذا شرکت غذایی آمریکایی مذکور مجبور شده است فعالیت‌ های خود با اکثریت مسلمان در جنوب شرقی آسیا را با بیش از ۶۰۰ واحد، محدود و یا تعطیل کند.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای متعلق به اشغالگران قدس در مالزی، گفت: «کِی اِف سی» در لیست بایکوت قرار ندارد؛ اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

کد خبر 6092484

دیگر خبرها

  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود