Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@11:29:40 GMT

سبزی ارزان می شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۴۶۶۲

سبزی ارزان می شود

ساعت24 -رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه در روزهای آینده قیمت سبزی کاهش می‌یابد، گفت: سبزی‌های بسته بندی و پاک کرده از لحاظ قیمتی مورد تایید اتحادیه نیست.

اسدالله کارگر درباره شرایط بازار میوه و سبزی اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار میوه و سبزیجات با هیچگونه کمبودی مواجه نیست و این در حالی است که در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان میزان تقاضا تا حدودی از میزان عرضه پیشی گرفت و پیش بینی می شود که میزان عرضه و تقاضا در روزهای آینده یکسان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اینکه آیا سبزی خوردن بسته بندی و پاک کرده از لحاظ قیمتی و کیفیت مورد تایید اتحادیه است، گفت: عرضه اینگونه محصولات اکثرا در فروشگاه های بزرگ صورت می گیرد که از لحاظ قیمت گذاری مورد تایید اتحادیه نیست و قیمت بسیار زیادی برای محصولات در نظر گرفته می شود.

کارگر با بیان اینکه قیمت سبزی خوردن در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان افزایش داشته است، بیان کرد: در میادین میوه و تره بار هیچگونه قیمت‌گذاری رسمی وجود ندارد و قیمت‌ها کاملا با توجه به عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که قیمت هرکیلوگرم سبزی خوردن ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در رابطه میوه های نوبرانه خاطرنشان کرد: با گذشت زمان از عرضه میوه های نوبرانه، قیمت این دست میوه ها روند کاهشی به خود گرفته است و در میادین تره بار هر کیلوگرم گوجه سبز ۵۰۰۰ تومان، زردآلو ۵۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان، توت فرنگی کرج ۸۰۰۰ تا ۲۲ هزار تومان، توت فرنگی گرگان ۸۰۰۰ تا ۱۳ هزار تومان و توت سفید ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است.

او همچنین قیمت هندوانه را کیلویی ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، سیب لبنانی زرد را ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و سیب لبنانی قرمز را ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می شود با توجه به کیفیت مقاوم سیب زرد از این نوع سیب استفاده شود.

کارگر افزود: خیار گلخانه‌ای کیلویی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، گوجه فرنگی نو ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطرنشان کرد: سود قانونی فروش میوه برای عرضه کنندگان خرد ۳۵ درصد است و با توجه به تنوع کیفیت و میزان ضایعات میوه در سطح میادین میوه و تره بار سود خالص فروشندگان خرد ۸.۵ درصد است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سبزی کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت قند و شکر در میادین تره بار

قیمت قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام شد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، طبق آخرین نرخ نامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح ذیل است:

شکر بسته بندی یک کیلوگرمی ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان

شکر فله هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان

قند شکسته ۵ کیلوگرمی ۲۱۸ هزار تومان

قند شکسته ۹۰۰ گرمی ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان

نبات تخته و خرد شده هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان

نبات چوبدار زرد و سفید و طعم دار هر کیلوگرم ۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان

نبات شاخه باریک و ریز (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان

نبات شاخه درشت (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد