Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر روزانه 20 هزار مترمکعب آب مورد نیاز شرب استان بوشهر از طریق آب شیرین کن‌ها تأمین می‌شود و با فعال شدن چند آب شیرین کن دیگر استان که در حال ساخت هستند تا پایان سال آینده روزانه 97 هزار مترمکعب آب مورد نیاز این استان از آب شیرین کن‌ها تأمین خواهد شد. فرح خادم‌المله روزنامه نگار

ایران آنلاین /«شاپور رجایی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهارداشت: در حال حاضر تنها 5 درصد آب شرب مورد نیاز استان از طریق آب شیرین کن‌ها تأمین می‌شود که تا پایان سال آینده این میزان از 30 درصد می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و اجرایی صورت گرفته تا افق 1404 بیش از 45درصد آب شرب را از طریق آب شیرین کن‌ها تأمین خواهیم کرد.
گفتنی است، تا پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد آب آشامیدنی مورد نیاز استان‌های ساحلی از آب شیرین کن‌ها تأمین شود.
رجایی با اشاره به اینکه بیش از 60درصد آب آشامیدنی بوشهر از طریق سد کوثر تأمین می‌شود، افزود: در حال حاضر 55 درصد حجم مخزن این سد خالی است که البته اولویت ما تأمین آب شرب و سپس دیگر مصارف مانند کشاورزی و صنعت است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهرخاطرنشان کرد: با توجه به افت شدید آب‌های زیر زمینی در استان بوشهر با مشکلات بزرگی در تأمین آب کشاورزی روبه‌رو هستیم. علاوه بر آب‌های زیرزمینی بخشی از آب ذخیره شده سد شهید دلواری برای کشاورزی استفاده می‌شود که متأسفانه در حال حاضر 16 درصد حجم سد پر شده و به همین دلیل ما در سال آبی جاری تنها می‌توانیم 30 درصد حقابه نخیلات و باغ‌هایی را که از حقابه این سد استفاده می‌کنند تأمین کنیم.

به‌گفته وی از آنجا که نخیلات و باغ‌های استان بوشهر بیشتر به‌صورت غرقابی آبرسانی می‌شوند با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بوشهر طرح «تحول کشاورزی دشتستان» در دست اجراست تا به‌مرور این اراضی کشاورزی از طریق لوله تأمین شود تا از هدر رفت آب جلوگیری و زمینه صرفه‌جویی آب فراهم شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول امهال از محل بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

کد خبر 6087491

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم