Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آئین ویژه گرامیداشت فتح خرمشهر با حضور جهادگران استان سمنان و پیشکسوتان جهادی دفاع مقدس این استان در جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این آئین با اشاره به نقش مهم جهادگران استان سمنان در دفاع مقدس اظهار داشت: جهادگران استان سمنان با درخشش در مقاطع مختلف دفاع مقدس سهم مهمی در پیروزی‌های رزمندگان کشورمان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید حسن میرعماد با اشاره به اینکه امروز نام جهادگران استان سمنان در دفاع مقدس در سطح کشور بسیار مطرح و بلند آوازه است عنوان کرد: تقدیم ۱۱۸ شهید جهادگر در دفاع مقدس از استان سمنان نشان از عمق و اوج ایثارگری آنان است.

 

وی با بیان اینکه امروز باید یاد و نام شهدا و ایثارگران گرامی داشته شده و ارزش‌های آنان به نسل جدید منتقل شود تصریح کرد: دلاوری‌های رادمردان استان سمنان در دفاع مقدس امروز زبانزد همگان است.

 

راوی دفاع مقدس نیز در این آئین با اشاره به نقش مهم جهادگران استان سمنان در عملیات آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: جهادگران همواره در همه صحنه‌های دفاع مقدس پیشگام بودند.

 

منصور فرخ نژاد با بیان اینکه جهادگران استان سمنان در دفاع مقدس، کاری کارستان را انجام دادند اضافه کرد: امروز هم جهادگران استان سمنان در قالب سازمان جهاد کشاورزی این استان در کمک به جبهه مقاومت در سوریه پیشگامی کردند.

 

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و جهادگران کشور در برابر متجاوزان بعثی و ۲۹ کشور دنیا به خاک این مرزوبوم عنوان کرد: امروز آمریکا به دلیل اینکه رشادت‌های رزمندگان و جهادگران ما را دیده است به ما حمله نمی‌کند.

 

سرپرست نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به مقاومت ۳۴ روزه مردم خرمشهر در برابر صدام و نیروهای بعثی عراق، روند آزادسازی این شهر قهرمان را تشریح و تصریح کرد: گرامیداشت ایامی مانند سوم خرداد دارای ریشه و منشأ قرآنی است؛ چراکه این روزها با خود نشانه‌های خدایی دارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان با اشاره به اینکه رزمندگان کشورمان در جریان آزادسازی خرمشهر مقابل بیش از ۲۰ کشور دنیا ایستادند؛ یادآوری این ایام را از سوی راویان دفاع مقدس خواستار شد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از چهار ایثارگر جهادی عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر در استان سمنان تجلیل شد.

 

۷ هکتار مزارع طرود شاهرود زیر کشت سیر رفت

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود بابیان اینکه هفت هکتار از مزارع طرود در این شهرستان زیر کشت سیر رفت، گفت: امسال از مزارع استان سمنان ۸۴ تن سیر برداشت می‌شود.

 

محمدرضا قاسمی بابیان اینکه سطح زیر کشت مزارع سیر در طرود شاهرود هفت هکتار است، ابراز داشت: طبق برآوردها انتظار می‌رود ۸۴ تن سیر از مزارع این روستا یعنی از هر هکتار حدود ۱۲ تن سیر برداشت شود.

 

وی بابیان اینکه طرود تنها مکانی در استان سمنان است که در آن سیر کشت می‌شود، افزود: این منطقه ازنظر کشت سیر بسیار مستعد است که زهکشی خوب این قابلیت را دوچندان می‌کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود بابیان اینکه سیر در خاک حاصلخیز مستعد پرورش است، ابراز داشت: با توجه به اینکه سطح زیر کشت محصول سیر در منطقه طرود به نسبت به سال زراعی گذشته تغییر چندانی نداشته است بنابراین برداشت محصول خوب و باکیفیت دور از انتظار نخواهد بود.

 

قاسمی طول دوره رشد سیر از مرحله کاشت تا رسیدگی را بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز برشمرد و اضافه کرد: آب‌وهوای سرد پاییز و بارش باران در بهار و شب‌های خنک و روزهای گرم شرایط خوبی را برای پرورش سیر در منطقه طرود شاهرود فراهم کرده است.

 

اجرای بیش از ۳۲ هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای ۳۲ هزار و ۲۵۶ هکتار سیستم نوین آبیاری در اراضی کشاورزی تا پایان سال ۹۶ در این استان خبر داد.

 

حسین شاهینی با بیان اینکه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان در دستور کار این سازمان قرار دارد اظهار داشت: مجموع سطوح اجرا شده سامانه های نوین آبیاری تا پایان سال ۹۵ حدود ۲۵ هزار و ۵۷ هکتار بوده با اجرای ۴۱۵۵ هکتار در سال ۹۶ و اوایل سال جاری اجرای این طرح در سطح استان به ۲۹ هزار و ۲۱۲ هکتار افزایش یافت.

 

وی با اشاره به ضرورت توسعه سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان گفت: شرایط نامناسب اقلیمی و محدودیت منابع آب از یک سو و ضرورت حیاتی تأمین آب و غذای سالم برای جمعیت حال و آینده با رویکرد توسعه پایدار از سوی دیگر سبب شد تا مسئولان در راستای افزایش بهره وری آب کشاورزی ، توسعه سامانه های نوین آبیاری را به عنوان مؤثرترین اقدام در این زمینه مورد توجه قرار دهند.

 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان استفاده بهینه از منابع آب و خاک، تعادل بخشی منابع و مصارف آب، ارتقاء راندمان آبیاری، افزایش بهره وری آب کشاورزی، افزایش تولید پایدار محصولات کشاورزی و ارتقاء ضریب امنیت غذایی را برخی از اهداف اجرای سامانه های نوین آبیاری در این استان دانست.

 

شاهینی با بیان اینکه اجرای سامانه های نوین آبیاری متوسط عملکرد محصول را بیش از ۳۰ درصد افزایش می دهد تصریح کرد: اجرای این سیستم‌ها متوسط مصرف سم و کود شیمیایی را نیز تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

 

وی افزایش سهم سامانه های آبیاری موضعی نسبت به آبیاری بارانی، تقویت بخش نظارت عالی بر فرآیند مطالعه،اجرا و بهره‌برداری،استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه طرح را برخی از برنامه‌های آینده در راستای اجرای این طرح عنوان کرد.

 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: با هدف افزایش بهره وری آب در اراضی کشاورزی خرد و پراکنده ، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از طریق مکانیزم تجمیع آب در دستور کار قرار دارد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن کریم نمایشگاه قرآن ماه رمضان برجام مسجد مجلس قرآن کریم دولت شیراز مصلی تهران سیستم های نوین آبیاری گرامیداشت فتح خرمشهر جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن

سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات جهت تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌گردد.

بیشتر بخوانید

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان اردل

وی اضافه کرد: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع زسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی می‌باشد.

اسدی ادامه داد: عملیات نصب و ردیابی هفتگی آفات در تله‌های مذکور بصورت مستمر صورت گرفته و اطلاعیه‌های پیش آگاهی نیز بصورت شهرستانی صادر و به اطلاع عموم بهره برداران می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • آئین نکوداشت مختومقلی فراغی در بجنورد برگزار شد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی