Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@03:05:45 GMT

ماهاتیرمحمد در لیست نامزدهای جایزه صلح نوبل 2018

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۴۹۱۰

رویداد۲۴-دهها هزار نفر از هواداران ماهاتیر محمد، نخست وزیر جدید مالزی با امضای طوماری خواستار اهدای جایزه صلح به وی شدند. در سال جاری تاکنون 330 نفر برای نامزدی دریافت جایزه صلح بین المللی نوبل در سراسر جهان معرفی شدند که ماهاتیر محمد نیز در این فهرست قرار گرفته است.

هواداران ماهاتیر محمد از روز گذشته با شرکت در یک پویش ملی با امضای یک درخواست اینترنتی و ارسال آن به بنیاد صلح نوبل اعلام کردند که وی بهترین نامزد برای دریافت این جایزه بین المللی است و از مسئولان این بنیاد خواستند تا نام ماهاتیر در فهرست نامزدهای اصلی دریافت این جایزه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته براساس زمان بندی اعلام شده از سوی بنیاد صلح نوبل، فرصت ثبت نام نامزدهای دریافت این جایزه تا اول فوریه سال جاری میلادی بود و 330 نفر تا آن زمان در فهرست نامزدهای معرفی شده قرار گرفتند.
تاکنون بیش از 75 هزار نفر این درخواست اینترنتی را امضا کرده اند که این روند همچنان ادامه دارد.
همزمان با این اقدام برخی گروههای مردمی نیز از این پویش حمایت کرده و اعلام داشتند دکتر ام یا ماهاتیر محمد به اشتباهات سیاسی خود در دوران نخست وزیری پیشین خود اذعان داشته و از مردم برای این اشتباهات عذرخواهی نیز کرده که همین امر محبوبیت اجتماعی و سیاسی وی را در میان مردم مالزی و هواداران جهانی اش بیشتر کرده است.
ماهاتیر 92 ساله در چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی با رهبری ائتلاف امید علیه ائتلاف جبهه ملی و حزب حاکم توانست با کسب 122 صندلی از 222 کرسی مجلس، پیروز این میدان باشد.
وی تاکنون بارها براهمیت شفافیت سیاسی ، اجرای دموکراسی و حاکمیت قانون در دولت جدیدش تاکید کرده است. 
اگرچه برخی از گروههای مدنی نیز با این درخواست موافقت نکردند، اما بانیان این پویش معتقدند این بهترین فرصت برای حضور بیشتر مالزی در عرصه های بین المللی است.
حضور دوباره ماهاتیر محمد در عرصه قدرت دراین کشور جنوب شرق آسیا پس از 15 محقق شد.
وی توانست در این انتخابات به بیش از 60 سال سلطه «جبهه ملی» بر قدرت که از زمان استقلال این کشور، آن را در اختیار داشت، پایان دهد.
«نجیب رزاق» که بین سال‌های 2009 تا 2018 حدود 9 سال نخست وزیر مالزی بود و در انتخابات گذشته رهبری «جبهه ملی» را بر عهده داشت، اکنون تحت بازرسی‌های کمیسیون مبارزه با فساد و پلیس مالزی به اتهام دست داشتن در رسوایی‌های مالی پرونده «توسعه مالزی واحد» (1MDB) قرار گرفته است که این رسوایی مالی در سال 2015 بر ملا شد.

 

 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دهدشتی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط شد.

وی اضافه کرد: فیلم‌های تبلیغاتی شامل برنامه ۲۰ دقیقه‌ای نامزدهای دور دوم انتخابات از پنجشنبه همزمان با آغاز مهلت تبلیغات رسمی به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه آبادان، رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و گفت: صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزدهای انتخابات انجام داد.

به گزارش مهر، در دور دوم امکانات تبلیغاتی صداوسیما نیز همانند مرحله نخست رایگان است.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رقابت ۴ نامزد برای ۲ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089821

دیگر خبرها

  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه