Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان بزودی تعیین تکلیف می‌شود. قیمت نهایی این خودروها در انتظار تصمیم شورای رقابت است. از ابتدای سال گذشته خودروسازان، درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت دادند و این مجموعه اعلام کرده است که خردادماه نتیجه بررسی‌های خود را اعلام می‌کند.

ایران آنلاین / ولی ملکی عضو شورای رقابت و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان به «ایران» می‌گوید: به‌احتمال زیاد افزایش قیمت خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت است، 5 درصد افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تصمیم‌گیری نهایی بستگی به فرمول و مستنداتی دارد که خودروسازان به شورای رقابت ارائه کردند.

وی ادامه داد: شورای رقابت برای آنکه مردم بیش از این با گرانی مواجه نشوند اجازه نمی‌دهد قیمت‌ها رشد چشمگیری پیدا کند. بزودی قیمت نهایی خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان به خودروسازان ابلاغ می‌شود.
عضو شورای رقابت اظهارداشت: تصمیم دیگری که شورای رقابت می‌خواهد بگیرد این است که خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان را مشمول قیمت‌گذاری کند. از آنجا که قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا کرده است دیگر رقم 40 میلیون تومان برای کنترل قیمت‌ها منطقی نیست.
شورای رقابت در حالی خردادماه را زمان نهایی شدن قیمت خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان وعده داده است که خودروسازان در عرضه خودرو دست به عصا حرکت می‌کنند. چند وقتی است که عرضه خودرو توسط خودروسازان کاهش یافته است و این امر را نمایشگاه داران خودرو و نمایندگی‌ها در گلایه‌های خود آورده‌اند.آنها گفتند:رویه کاهش عرضه باعث ایجاد حاشیه بازار شده است و در این میان تنها بخشی که سود می‌برند دلالانی هستند که توانستند به خودروهای تولیدی خودروسازان دست پیدا کنند.
در این میان رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پای واسطه‌هایی را به میان کشید که با رایزنی توانستند از خودروسازان خودرو بگیرند و به‌صورت قطره چکانی وارد بازار کنند.البته واسطه‌ها خودروها را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.پایه افزایش قیمت آنها یک میلیون تومان است.واسطه‌ها سود‌های نجومی می‌برند و از طرفی مردم متحمل فشارهایی می‌شوند که روز به روز باعث کاهش قدرت خرید آنها می‌شود.
از آنجا که طی ماه‌های اخیر وضعیت ارزی کشور با چالش‌هایی مواجه شده است و خودروسازان به جای افزایش بهره‌وری، رشد قیمت را ترجیح می‌دهند و وزارت صنعت با بررسی نرخ تورم و قیمت مواد اولیه برای خودروهای بالاتر از 40 میلیون تومان 9.6 درصد افزایش را تصویب کرد.هر چند این امر توسط خودروسازان رعایت نشد و برخی از خودروها با درصد بالاتری گران شده است اما حداقل تکلیف در آن بازار مشخص شده است ولی در خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان هنوز فروش مشخص نیست.
به‌هر ترتیب بارزترین مشکلی که مردم با آن مواجه شدند کاهش فروش خودرو و حرکت به‌سمت فروش نقدی است. سال گذشته تنوع فروش به‌گونه‌ای شده بود که افراد با ودیعه پایین هم می‌توانستند صاحب یک دستگاه خودرو شود، ولی اکنون خودروسازان ترجیح می‌دهند خودروهای خود را به‌صورت نقدی به‌فروش برسانند و از فروش شرایطی پرهیز کنند.
در خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان نوسان قیمت، آهنگ تندی پیدا کرده است. پراید 111 که در کارخانه حدود 21 میلیون و 300 هزار تومان است اکنون در بازار قیمت 24 میلیون تومان را تجربه می‌کند. سایر خودروها نیز چنین شرایطی را دنبال می‌کنند. از این‌رو به‌نظر می‌رسد که اگر طبق گفته خودروسازان عرضه خودرو کم نشده است باید کاری کرد که توزیع شرایط استانداردی بگیرد و و اسطه‌ها حذف شوند. البته در این مدت قیمت خودروهای بالاتر از 45 میلیون تومان هم سیر صعودی به خود گرفته است و هنوز بازار روی آرامش را به‌خود نگرفته است. ساندرو 68 میلیون و 500 هزار تومان، ساندرو استپ وی 74 میلیون و 500 هزار تومان به‌فروش می‌رسد. همچنین پژو 206 تیپ 2 با قیمت 44 میلیون و 300 هزار تومان، پژو پارس با قیمت 42 میلیون و 200 هزار تومان و H30 با قیمت 54 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

/ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود

رئیس قوه قضائیه در بازدید از انبار اموال تملیکی هرمزگان به وزیر دادگستری دستور داد تا آن دسته از پرونده‌های اموال تملیکی که در تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرند را با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس،ب ازدید از یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، بخش پایانی حضور میدانی رئیس قوه قضاییه در مجتمع بندری شهید رجایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید، از وضعیت ساماندهی کالاها و اقلام در انبارهای تملیکی استان هرمزگان اعلام رضایت و بر استمرار این روند تاکید کرد.

وی گفت: تصویر امروز انبارهای اموال تملیکی حقیقتا با گذشته قابل مقایسه نیست و با تلاش صورت گرفته امروز وضعیت خیلی خوب است گزارش‌هایی هم که به بنده رسیده است نشان می‌دهد در دیگر انبارها نیز وضعیت خوب است و مشکلات گذشته تا حد بسیاری حل شده است.

رئیس قوه قضاییه در این بازدید به وزیر دادگستری دستور داد تا آن دسته از پرونده‌های اموال تملیکی که در تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرند را با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف کنند.

اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این بخش از بازدید رئیس قوه قضائیه گفت: میانگین اظهارنامه کالاهای متروکه واصل شده به سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان در هر سال، در دو سال گذشته به بیش از 3 هزار فقره رسیده است و این در حالی است که این میزان در حد فاصل سال‌های 1390 تا 1400، تنها 430 فقره بوده است.

وی افزود: در حالیکه از ابتدای سال 1390 تا سال 1400، در مجموع چهار هزار و 730 فقره اظهارنامه کالاهای متروکه به سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان ارجاع شده بود، این میزان طی سال‌های 1401 ‌و 1402، به بیش از شش هزار فقره رسید که از این تعداد بالغ بر چهار هزار و 212 فقره تعیین تکلیف شدند.

اجتهادی همچنین با اشاره به دستور دو سال پیش رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر محموله 4 هزار تنی گچ‌های فاسد در یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، از انجام این مهم و خروج محموله مذکور از بندر شهید رجایی خبر داد.

«فتحی» مدیر کل اموال تملیکی استان هرمزگان نیز در جریان این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات گسترده مجموعه قضایی استان هرمزگان در راستای ساماندهی وضعیت اموال تملیکی، گفت: رئیس کل و معاونان دادگستری استان هرمزگان برای سامان دادن به وضعیت اموال تملیکی، علاوه بر انجام مسئولیت‌های خود، وَرای حیطه‌ی وظایف و تکالیف‌شان نیز اقدامات مؤثر و قابل توجهی را انجام داده‌اند؛ این اقدامات و‌ پیگیری‌های مُجدانه، به مدیران اموال تملیکی نیز در اجرای وظایف و تکالیف‌شان، شجاعت و انگیزه داد.

وی همچنین از تعیین تکلیف و امحاء فنی 90 درصد از ماینرهای موجود در انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان خبر داد و در ادامه گفت: نخستین انبارگردانی بندر شهید رجایی در سال گذشته صورت گرفت و ما امروز می‌توانیم با صراحت اعلام کنیم که چه کالاهایی و به چه تعداد در این بندر وجود دارند. شایان ذکر است، پس از ورود مجدانه و پیگیرانه قوه قضاییه به موضوع ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و مساعدت سایر قوا و دستگاه‌ها، انقلابی در این مقوله صورت گرفته تا جایی که استان‌های سراسر کشور به صورت گسترده نسبت به تعیین تکلیف کالا‌های موجود در این انبارها، اقدامات مقتضی را صورت دادند و از این طریق ضمن حفظ حقوق دولتی و عمومی، مبالغ زیاد و معتنابهی به بیت‌المال و خزانه کشور مسترد شده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟