Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برجام بر اساس یک بی‌اعتمادی شکل گرفت و ما مذاکره کردیم تا بتوانیم در یک بده و بستان به منافع خود دست یابیم، اینکه تا به امروز نتوانسته‌ایم خیلی از این منافع را به دست آوریم باید در مذاکره با اروپایی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شروط مقام معظم رهبری برای ادامه برجام با اروپا، بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری همگی ذیل برجام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر امروز اروپایی‌ها می‌خواهند برجام اجرایی شود و یک توافقنامه‌ای باشد که هم منافعی برای جمهوری اسلامی داشته باشد و هم منافعی برای اروپایی‌ها، باید این شروط رعایت شود.

وی در ادامه گفت: برخی از این شروط مرتبط با نحوه اجرایی شدن تضامینی بود که در برجام آمده بود مانند فروش نفت یا موضوع خنثی کردن تحریم‌های آمریکا که اروپایی‌ها باید برای آن راهکارهایی ارائه دهند. اروپایی‌ها باید این راهکارها را تضمین و به آنها عمل کنند. برخی از شروط در رابطه با موضوع موشکی یا نفوذ منطقه‌ای ایران است و اروپایی‌ها نیز گاهی این موضوع را مطرح می‌کنند در حالیکه ما در برجام راجع به هیچ یک از این موضوعات توافق نکرده‌ایم و صراحتا گفته‌ایم که صنعت موشکی ما خط قرمز ماست و راجع به موضوع دفاعی با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کنیم و این امری طبیعی است که هیچ کشوری در رابطه با مواضع دفاعی خود وارد مذاکره نشود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: موضوع دفاعی ما به برجام ارتباطی ندارد و اروپایی‌ها اگر می‌خواهند که جمهوری اسلامی به برجام پایبند باشد نباید غیر از موضوع برجام که صراحتا مربوط به مساله هسته‌ای ایران است، موضوع دیگری را مطرح کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هم تیم مذاکره‌کننده و هم دستگاه دیپلماسی باید نسبت به شروطی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند حساسیت و جدیت را داشته باشند و راه را در این مسیر ادامه دهند تا ان‌شاءالله مذاکرات در این چارچوب انجام شود. همان‌طور که مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات برجام چارچوبی را تعیین کردند و تیم مذاکره‌کننده در آن چارچوب مذاکره را ادامه دادند، اکنون نیز تیم مذاکره‌کننده باید در این چارچوب کار را جلو ببرد تا بدون آمریکا این راه ادامه یابد.

بختیار خاطرنشان کرد: برجام بر اساس یک بی‌اعتمادی شکل گرفت و ما نه اعتمادی به آمریکایی‌ها داشتیم و نه اعتمادی به اروپایی‌ها و نه حتی اعتمادی به چین و روسیه. ما مذاکره کردیم برای اینکه در یک بده و بستان بتوانیم منافعی را برای خودمان به دست آوریم اما ما تا حالا نتوانسته‌ایم خیلی از این منافع را به دست آوریم که باید در این مذاکرات لحاظ شود یعنی کار به گونه‌ای جلو رود که اروپایی‌ها به مسائل بانکی ما که مساله اصلی ما در تحریم‌هاست و نتوانسته‌ایم جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم توجه کنند. جذب سرمایه‌گذار خارجی باید یکی از منافع برجام برای ما باشد اما اجرایی نشد و لازمه اجرایی شدن آن کار کردن شرکت‌های بزرگ و کوچک و متوسط در ایران است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: اروپایی‌ها باید در این زمینه هر چند که برخی از شرکت‌های اروپایی خصوصی هستند مسیر مناسبی را باز کنند تا بتوانند این شرکت‌ها به راحتی با جمهوری اسلامی کار کنند و تحت فشار آمریکایی‌ها قرار نگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است

فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است، گفت: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و اظهار کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم که استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسئله مهم است و تاکنون ۲۴ نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد مشاغل در بلوارهایی نظیر بعثت معضلاتی ایجاد کرده و باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت مدیریت شود.

مخفی با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد، اضافه کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم تا در اجرای این طرح شهرداری را کمک دهد.

وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر بلوار بعثت، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند، خاطرنشان کرد: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شوند؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسئله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.

کد خبر 748918

دیگر خبرها

  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد