Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@11:03:08 GMT

هوای مشهد آلوده است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۵۸۲۳

هوای مشهد آلوده است

حمید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت کنونی هوای مشهد 113 پی.اس.آی و بالاتر از حد مجاز است.
وی ادامه داد: هم اکنون ایستگاههای چمن با 142، شهید کریمی و شهید آوینی هر یک با 126، سرافرازان با 124، لشگر و خاقانی هر یک با 123، سمزقند با 121، شهید مفتح و امامیه هر یک با 119، خیام شمالی با 118، شهر با 113 و خیام جنوبی با 112 پی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس.آی در وضعیت آلوده قرار دارند.
او استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود هوای شهر دانست و اظهار داشت: در صورت تداوم تخلیه آلاینده ها به هوا طی ساعات آینده در مناطق حرم مطهر، طرق، ماشین ابزار و صدف شهر مشهد نیز شاهد آلودگی هوا خواهیم بود.
وی گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.
مشهد طی ماههای فروردین و اردیبهشت امسال 16 روز هوای پاک، 39 روز هوای سالم و هفت روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشته است.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شاخص کیفیت هوا در کمتر از 50 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هوای پاک، 50 تا 100 نشانگر وضعیت سالم، در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
7496/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آلودگی هوا حمل و نقل عمومی خودرو شاخص مشهد تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۷ نشانگر هوای سالم است اما شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۴۸ از شرایط پاک هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مهدی اله‌پور افزود: هم اکنون کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

وی بیان کرد :  به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود

دیگر خبرها

  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • کیفیت هوای مشهد «پاک» است
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • هوای مشهد پاک شد
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال