Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:40:14 GMT

سرنوشت حقوق کارمندان در سال 97

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۶۱۸۰

سرنوشت حقوق کارمندان در سال 97

خبرگزاري آريا - سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه سال 97مجلس، توضيحاتي پيرامون افزايش حقوق کارکنان در سال 97ارائه و گفت: حقوق کارمندان بايد به طور پلکاني نزولي از پايين ترين گروه شغلي افزايش يابد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي اصغر يوسف نژاد با اشاره به تاييد استفساريه مجلس درباره افزايش 20درصدي حقوق کارکنان به صورت پلکاني از سوي شوراي نگهبان، گفت: براساس استفساريه مجلس حقوق کارکنان 20درصد به صورت پلکاني نزولي افزايش يافت يعني حقوق هايي که پايين ترين گروه شغلي بوده و کمترين ميزان دريافتي را داشتند، حقوقشان 20درصد افزايش مي يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه سال 97مجلس شوراي اسلامي، افزود: به همين ميزان حقوق هاي بالاتر ميزان افزايش حقوقشان کمتر مي شود و دولت حتما بايد با رعايت تبصره 12قانون بودجه سال 97، 20درصد افزايش حقوق را براي قشر پايين که کمترين حقوق را دريافت مي‌کنند، اعمال کند.
بودجه جداگانه براي متناسب سازي حقوق بازنشستگان
وي در تشريح کمترين ميزان افزايش حقوق در سال 97، ادامه داد: کمترين ميزان حقوق در سال جاري مربوط به مقامات است که ميزان حقوق اين گروه صفر درصد اعمال مي شود. عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، درباره وضعيت حقوق بازنشستگان در سال 97، تصريح کرد: افزايش 20درصدي حقوق شامل حال بازنشستگان نمي شود، چراکه براي اين گروه بودجه اي جداگانه جهت متناسب سازي و همسان سازي حقوق در نظر گرفته شده است.
مجلس شوراي اسلامي در تبصره 12بودجه سال 97ميزان افزايش حقوق کارکنان را حداکثر 20درصد پلکاني در نظر گرفته بود که دولت در مصوبه اي آن را بين 6تا 12درصد تعيين کرد که در اين راستا مجلس در استفساريه اي بر لزوم افزايش کمترين حقوق به ميزان 20درصد تاکيد کرد که شوراي نگهبان اين استفساريه را تاييد و رييس مجلس به دولت ابلاغ کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان