Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@11:50:37 GMT

ماه رمضان در مساجد ژاپن

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۶۱۹۹

ماه رمضان در مساجد ژاپن

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از شبکه خبری «نافذه علی العالم»، ماه رمضان در ژاپن با بقیه بخش های مختلف جهان تفاوتی ندارد.

مسلمانان در ژاپن طبق آخرین آمار در سال 2010 میلادی تعدادشان به 185 هزار نفر می رسد و در ماه مبارک رمضان شعائر دینی خود را انجام می دهند و وعده های افطاری و سحری آماده می کنند.

در شهرهای مختلف ژاپن در استقبال از ماه رمضان درهای مساجد به روی مسلمانان و غیر مسلمانان گشوده می شود و سفره های افطاری مسلمانان را به دور هم جمع می کند و این بهترین فرصت برای ژاپنی هایی است که دایم در حال کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمانان در سفره های افطاری ماهی، سوشی و سوپ عدس و میگو میل می کنند و بر طبق سنت نبوی در سفره های آنان خرما دیده می شود.

مسلمانان ژاپن در مراسم اقامه نماز، دروس دینی و سخنرانی علماء شرکت می کنند و برخی علما برای سخنرانی از کشورهای مجاور می آیند و دین اسلام را تبلیغ می کنند.

دو قاری مرحوم عبدالباسط و محمد صدیق المنشاوی به دلیل صوت زیبایشان جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان ژاپنی دارند.

مسلمانان بر اساس ماده 20 قانون ژاپن از آزادی دینی برخوردار هستند و همین امر فرصتی دست داد و سال گذشته مسجد «گوتاندا» در این کشور افتتاح شد و در آن 4 امام جماعت ژاپنی برای اولین بار به زبان این کشور سخنرانی می کنند.

مسلمانان ژاپن در طول این سال ها مجبور بودند به مساجد اقلیت های عربی و ترکی بروند و فهم دروس اسلامی برایشان مشکل بود که با این اقدام مشکل حل شد.

بنابر این گزارش، علاوه بر آن مسجد توکیو، مشهورترین و بزرگ ترین مسجد ژاپن نیز سفره های افطاری پهن می کند و به مردم با نژاد و دین های مختلف وعده های افطاری رایگان می دهد.

از سویی دیگر، کشورهای اسلامی نیز در احداث مساجد جدید و مرمت مساجد قدیمی در ژاپن سهیم بوده اند که می توان به کمک کشورهای ترکیه و و امارات اشاره کرد که یک میلیون دلار برای مرمت مساجد قدیمی کمک کردند.

کشور ژاپن به مسلمانان و فرهنگ و دین آنان احترام می گذارد و رستوران های حلال در این کشور وجود دارد که مسلمانان از آن استفاده می کنند.

منبع: شبستان

502

ماه رمضان مساجد ژاپن وعده های افطاری مسجد گوتاندا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جزو برنامه‌های کانون‌های مساجد است و در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مصطفی آمون ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های سرود کانون‌های مساجد اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ فقط تعداد محدودی گروه سرود در کانون‌های مساجد فعال بود که امروز این رقم به ۴۵ گروه سرود حرفه‌ای تبدیل شده و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور فعال دارند.

وی افزود: حضور چشم‌گیر گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در ویژه برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نشان از جایگاه ویژه آن‌ها است و تاکنون گروه‌های سرود با تشکیل گروه‌های سرود ۵۰۰ و ۳۰۰ نفره در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان ماه جلوه‌های هنری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان را در سطح عمومی جامعه به خوبی نشان داده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان داشت: دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشوری در سال گذشته برگزار شد که موجب توسعه و رشد اجرای گروه‌های سرود و زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های ابتکاری و انتشار نماهنگ، کلیپ و سرودهای تولیدی شد.

آمون خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰ سرود تولیدی با موضوع‌های مختلف به همت گروه‌های سرود کانون‌های مساجد به صورت حرفه‌ای منتشر شد و امسال نیز رویکرد کانون‌های مساجد افزایش سرودهای تولیدی است.

کد خبر 746973

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل