Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@13:29:50 GMT

اثرات مخرب استفاده از فیلترشکن از نگاه پارسایی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۶۸۱۷

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باید به سمتی رویم که نوجوانان و جوانان از فیلترشکن استفاده نکنند نه اینکه با فیلتر کردن پیام‌رسان‌هایی همچون تلگرام آنها را به این سمت سوق دهیم.

وی افزود: تلگرام پیام‌رسانی بود که بالغ بر ۴۰ میلیون نفر از آن استفاده می‌کردند که بخشی از این جامعه را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه آنها برای حضور در این پیام‌رسان بخواهند از فیلترشکن استفاده کنند ناخواسته ممکن است به سایت‌های دیگری سرک بکشند که نتیجه آن بروز مشکلات اخلاقی و فرهنگی و افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

پارسایی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با دنیای تکنولوژی و ارتباطات و مسائلی همچون اینترنت مبارزه و مقابله کرد، گفت: مردم از وضعیت کند شدن اینترنت و اختلال در روند آن شاکی هستند. بعضا آنها برای استفاده علمی به کسب اطلاعات عمومی با کندی اینترنت مواجه می‌شوند، این وضعیت آدم را یاد اوایل انقلاب می‌اندازد که حتی با ویدئو مشکل داشتند اما اکنون با ارتقای تکنولوژی و علم، جامعه از این شرایط عبور پیدا کرده است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: با توجه به توسعه دنیای ارتباطات و اطلاعات، این رویه خیلی دوام نخواهد آورد پس بهتر است زحمت مردم و نارضایتی آنها را زیاد نکنیم.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فیلتر شکن آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند

به گزارش جماران؛ محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

اینکه پس از یک رویه سراسر اشتباه و ناکارآمد که در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با استدلال حفظ امنیت کنکور طی دستورالعمل مصوب شاک دنبال می‌شد، اینترنت موبایل در محل برگزاری آزمون خاموش و موجبات اختلال گسترده در شبکه ارتباطی شهرها فراهم می آورد و حتی در برهه ای برخی مسئولین دولت سیزدهم در برنامه های تلویزیونی سخن از محدودیت‌های گسترده تر بر اینترنت در روزهای برگزاری آزمون می‌کردند، بالاخره در سال جاری این رویه اشتباه کنار گذاشته شد، خبر نیکویی است .

کاش در سایر سیاست‌های ضدیت با اینترنت هم تجدید نظر کنند؛ مردم خوبی ها را ارج خواهند نهاد.

دیگر خبرها

  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!