Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:02:13 GMT

حادثه کازرون و درس هایی برای نمایندگان گیلان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۶۹۴۳

حادثه کازرون و درس هایی برای نمایندگان گیلان

روزنامه سوال جواب چاپ استان گیلان در شماره دوشنبه هفتم خردادماه، مطلبی در قسمت یادداشت امروز با عنوان حادثه کازرون و درس هایی برای نمایندگان گیلان به قلم سید عبدالباقی اسحاقی منتشر کرده است.

همین چند روز پیش بود که حادثه غم انگیزی در شهر کارزون روی داد که موجب تعجب امت شریف ایران گردید. داستان انجام تقسیمات کشوری، واقعه ای ساده و تعریف شده است که بر اساس مقررات، طی سال های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور صورت گرفته و می گیرد و بنابراین، استان ها، شهرستان ها و بخش های جدید پدید آمده اند ولی بر اثر بی دقتی برخی مسئولین استان فارس و نیز بعضی مقامات کشوری، ماجرای مذکور به دستاویزی برای تبلیغات منفی رسانه های خارجی و سوء استفاده شبکه های مجازی تبدیل شد که با اندکی تدبیر و حوصله، قابل پیشگیری و قرار دادن آن در مسیر صحیح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از گزارش های رسانه ها چنین برمی آید که گویا اصل دعوا بر سر ایجاد یک شهرستان جدید بود که توسط نماینده کازرون ـ برغم وجود نظرات مخالف ـ مورد پیگیری قرار داشت؛ نماینده ای که باید مدافع منافع ملی کشورش باشد، متاسفانه بدون دوراندیشی و آینده نگری خود را تا حد یک وکیل محلی تنزل داده و باعث یک دعوا و تنش بزرگ و در عین حال بیهوده می شود که متاسفانه چند کشته و تعدادی مجروح نیز بر جای می گذارد.
اکنون به نظر می رسد که نمایندگان منتخب ملت، قبل از آغاز فعالیت رسمی در مجلس باید طی دوره های خاصی آموزش های لازم را ببیند که بعضی از این عزیزان، چگونه سخن بگویند و به چه نحوی رفتار کنند که گاهی کنش های غیرمنتظره آنان موجب آسیب زدن به همبستگی و وحدت شهروندان کشورشان نشود.
حادثه کازرون یک تجربه سنگین بود که در این شرایط حساس منطقه ای و بین المللی اگر مسئولین از مجلس و دولت ـ در مورد آن با هوشیاری بیشتر برخورد می کردند، تبدیل به یک مسئله ناراحت کننده نمی شد.
درسی که می توان از آن رویداد گرفت این است که نمایندگان مجلس ـ از جمله نمایندگان محترم استان گیلان در خانه ملت ـ در شهرهای مختلف، باید بیش از پیش، مراقب جهت گیری ها و بیان دیدگاه هایشان در هر موضوع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سرزمینی باشند تا خدای ناکرده، کوچکترین بهانه ای به دست دولت های استکباری و دست نشاندگان داخلی آن ها ندهند نه آنکه احیانا سخنانی بر زبان آورند که با تحریک برخی افراد ساده و کم اطلاع که تمایل به خودنمایی و تنش آفرینی نیز دارند، منشأ فتنه کوچک یا بزرگ دیگری شوند و آرامش پایدار این منطقه از شمال کشور را که یک نعمت خدادادی و بسیار بزرگ و مثال زدنی است، بر هم زنند.
اکنون ثابت شده که افرادی در خارج از مرزهای ایران، آماده و گوش به زنگ نشسته و به پایش امور مناطق می پردازند تا از کوچکترین صحبت بی موقع یک نماینده یا یک مقام مسئول کشوری، استانی و حتی شهرستانی برای تحریک مردم و تولید آشوب و بلوا استفاده کرده و از طریق شبکه های اجتماعی و در رأس آن ها تلگرام به ایفای نقش تخریبی و براندازی اقدام کرده و هزینه اداره کشور را به شدت افزایش دهند.
بدون تردید استان گیلان مرز و بوم مردان و زنان عاقل، هوشمند، صبور، تحصیلکرده، انقلابی، ولایی، متعهد و آشنا به زمان است که در مسایل گوناگون، حواسشان کاملا جمع است و مسلما انتظار دارند که نمایندگان آن ها از آستارا تا رودسر، از رودبار تا تالش، از فومن و صومعه سرا و مرکز استان همین گونه باشند و سنجیده ترین حرف ها را در بهترین اوقات، در جهت پاسداری از منافع ملی، وحدت کم نظیر و انسجام ناگسستنی اقشار مختلف این آب و خاک شهید پرور، بر زبان جاری سازند و برای اعتلای گیلان سرافراز بکوشند.
2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كازرون ديگر رسانه ها گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در رزمایش واکسیناسیون طرح شهید زاهدی در دهستان فامور از بخش جره و بالاده کازرون اظهار کرد: رزمایش ۲۵۰ هزار دام در استان فارس به نام طرح شهید زاهدی برگزار شد.

او با بیان اینکه امروزه بخش دامپروری یکی از مشاغل مهم و تأثیر گذار در اقتصاد ملی است، گفت: رزمایش جهاد دامپزشکی استان فارس به مدت ۲ هفته با مشارکت بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی و اداره دامپزشکی برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون تصریح کرد: شهرستان کازرون در رزمایش طرح شهید زاهدی با واکسیناسیون بیش از ۲۵ هزار رأس دام فعالیت داشته است.

سرهنگ پاسدار حیاتی با بیان اینکه امنیت غذایی، تولید محصولات دامی سالم و کاهش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین ویژگی‌های واکسیناسیون در سطح شهرستان است، افزود: خدمات بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی و اداره دامپزشکی در جهت خدمات به جامع بزرگ عشایری بخصوص خدمت در مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد.

رضا وحدانی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان فارس نیز بیان کرد: یکی از خدمات مهم سازمان دامپزشکی در جهت حفظ سرمایه‌های دامی کشور ارائه خدمات واکسیناسیون دام و طیور به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و عشایری است که این امر با مشارکت بسیج مهندسین جامعه کشاورزی و دامپزشکی در سطح استان به طور مستمر انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه برگزاری اردو‌های جهادی در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه مجموعه دامپزشکی در جهت مقابله با شیوع بیماری‌های دامی در واقع واکسیناسیون و رصد و پایش بیماری‌های دامی و بیمار‌های مشترک بین انسان و دام است که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و امنیت غذایی نقش سازنده‌ای دارد.  

محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون هم اظهار کرد: امروز تأمین امنیت غذایی و سلامت شهروندان در گرو سلامت مواد غذایی آن‌ها بوده که واکسیناسیون دام و طیور در سلامت فرآورده‌های گوشتی و در نتیجه سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد.

او، هدف از رزمایش را حفظ سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی شهروندان دانست و افزود: واکسیناسیون به موقع دام و طیور یکی از عوامل مؤثر در کاهش بیماری‌ها و پیشگیری با برخی بیماری‌ها است که در طول سال در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه فعالان مجموعه دامپزشکی و مهندسین علوم دامی در حقیقت سربازان گمنام عرصه سلامت هستند که در کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون و دامپزشکی همه ساله فعالیت گسترده‌ای را در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌دهد که در این رابطه در وهله نخست واکسیناسیون دام و طیور و به دنبال آن پایش و مراقبت بیماری‌ها در جمعیت‌های دامی در سطح شهرستان است.

او گفت: رزمایش ملی جهاد دامپزشکی در سطح گسترده در خردادماه امسال با توجه به ظرفیت شهرستان در مناطق محروم کازرون انجام خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون