Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام مهاجرانی گفت:«خداشناسی خردسالان» نعمت های خدا به خردسالان را معرفی می کند و توجه آن ها را علاوه بر زیبایی های طبیعت به زیبایی آفریننده جلب می کند.

حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی از چاپ اثر جدید خود به خبرنگار شبستان خبر داد و گفت: مجموعه خداشناسی خردسالان مشتمل بر 15 مجلد از سوی انتشارات جمکران به تازگی برای گروه سنی الف و ب منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر جلد یکی از ویژگی های خدا را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام مهاجرانی اظهار داشت: به عنوان مثال یک جلد این مجموعه " آسمان " نام دارد. در این کتاب برای بچه ها توضیح داده می شود که آسمان در فصل های مختلف و ساعات متفاوت از شبانه روز شکل ها و رنگ های مختلفی دارد. این طور نیست که آسمان در ابتدای صبح، شب و نیمه شب رنگش یکسان باشد. همچنین در فصول مختلف نیز شکل آسمان متفاوت است. در پاییز و زمستان آسمان ابری، بارانی و برفی است و در تابستان آفتابی است.

 

وی ادامه داد: در کتاب" آسمان " به خردسال توضیح داده می شود که در هر فصل و هر ساعتی یک سری از زیبایی های آسمان به ما نشان داده می شود و این از الطاف خداوند است. اگر همه روزها و ساعت ها آسمان سیاه بود چه می شد؟ خداوند خواسته با تنوع در آسمان به ما لطف کند. چقدر خوب که آسمان همیشه سیاه نیست. این جمله " چقدر خوب که اینطور نیست " در تمام جلدهای کتاب تکرار می شود.

 

وی تصریح کرد: یکی از کتاب های این مجموعه " درخت گیلاس " نام دارد. در این کتاب برای خردسالان تشریح می شود که درخت گیلاس در اوایل بهار برگ های کوچکی دارد و سپس شکوفه های صورتی به وجود می آیند و در تابستان هم شاهد میوه بر روی درخت هستیم. در حقیقت خدا در هر فصلی یک تابلوی زیبا از درخت را برای ما به نمایش می گذارد. اگر همیشه درخت گیلاس خشک و بی برگ و بار بود چه می شد؟ چقدر خوب که اینطور نیست. بدین ترتیب هر کدام از مجلدهای کتاب به طور غیرمستقیم توجه خردسالان را به پیرامون و نعمت های خدا جلب می کند.

 

این نویسنده کودک و نوجوان بیان کرد: مجموعه 15 جلدی خداشناسی خردسالان در قالب داستانواره است که هر مجلد 16 صفحه دارد. سعی شده تصویرگری کتاب برای خردسالان جذاب باشد و نثر نیز ساده و روان باشد تا خردسال قادر به درک مطالب باشد.

 

حجت الاسلام مهاجرانی با اشاره به اینکه معرفی نعمت های خداوند به بچه ها ضروری است، بیان کرد: اگر کودک از ابتدای زندگی در تمام شئونات و صحنه های زندگی نشانه هایی را ببیند ارتباط بیشتری با خدا پیدا می کند و بی دقت به اطراف خود نگاه نمی کند بلکه نگاهش عمیق می شود. چنین کودکی وقتی به 10 سالگی برسد نگاهش عمق پیدا می کند و به راحتی از مسایل عبور نمی کند. یاد می گیرد در کنار زیبایی ها، زیبایی آفرینده را هم ببیند و در کنار لذت طبیعی به این مسئله فکر کند که خداوند تمام نعمت ها را برای راحتی ما آفریده است، بدین ترتیب نوع نگرش چنین فردی تغییر می کند.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن کریم نمایشگاه قرآن ماه رمضان برجام مسجد مجلس قرآن کریم دولت ناصر ملک مطیعی ماه مبارک رمضان خداشناسی خردسالان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟

منبع: هم میهن

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)