Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، اطهره نژادی اظهار داشت: آمار موجود در اطلس وضعیت زنان و خانواده کشور که بر اساس سرشماری سال 1390 در سال های 1392 و 1393 آماده شده بود، در سال 1395 به روزرسانی شد؛ به طوری که اکنون این آمار به تفکیک استان ها و به صورت کامل تر نسبت به اطلس قبلی در دسترس است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر اطلس زنان و خانواده در مرحله نقشه سازی قرار دارد، افزود: گزارش های مربوط به وضعیت این حوزه تهیه شده است که در صورت نهایی شدن، روی پورتال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای بهره برداری قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نژادی ادامه داد: در اطلس زنان و خانواده موضوعات و آسیب های اجتماعی حوزه زنان ازجمله فرار دختران از منزل، خودسوزی زنان، اقدام به خودکشی و آسیب هایی همچون اعتیاد در میان بانوان و تعداد افراد دستگیر شده در این زمینه، وجود دارد که به تفکیک آمارهای محرمانه که از دستگاه های مختلف دریافت شده، در این اطلس آمده است.
معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: اطلاعات جمع آوری شده به غیر از اطلاعات محرمانه تا جایی که امکان انتشار داشته باشند، در پورتال معاونت منتشر خواهند شد و از اطلاعاتی که به لحاظ محرمانه بودن اجازه انتشار آنها را نداریم، در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها استفاده خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: اکنون اطلس زنان و خانواده به صورت تهیه گزارش های اجتماعی وضعیت زنان و خانواده در کشور (در کل کشور و به تفکیک استان ها) آماده است اما نقشه سازی آن که معنای واقعی اطلس است، در دست اقدام بوده، هنوز انجام نشده است.
در مجموع نیمی از جمعیت 81 میلیون نفری ایران را زنان تشکیل می دهند که به گفته برخی کارشناسان، آسیب هایی همچون اعتیاد در میان آنها رو به افزایش است تا جایی که کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی معتقدند برخی از این آسیب ها به سمت زنانه شدن پیش می رود.
به همین منظور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از چند سال گذشته با هدف شناسایی، پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی البته با همکاری دستگاه های متولی، اطلس وضعیت زنان و خانواده را در دستورکار قرار داده است تا از این طریق آسیب های اجتماعی شناسایی و در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها نیز از آنها استفاده شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاونت زنان ریاست جمهوری ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۹، رباط کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۱، باغستان شهریار با شاخص ۹۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پاسداران با شاخص ۷۳، پاکدشت با شاخص ۵۷، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۹، پیشوا با شاخص ۶۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۸، چشمه با شاخص ۵۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۶، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۰، شهریار با شاخص ۶۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، لواسانات با شاخص ۵۵، ملارد با شاخص ۷۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۰، ورامین با شاخص ۶۷ وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، آتی ساز با شاخص ۳۵، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۵، پردیس با شاخص ۳۹، پونک با شاخص ۴۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۰، دماوند با شاخص ۲۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۳۹، سرخه حصار با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۳۸، علم و صنعت با شاخص ۲۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۶، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750245

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا