Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@23:49:22 GMT

دستور پخت فرنی پسته‌ای به صورت مرحله‌ای

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۷۴۶۶

دستور پخت فرنی پسته‌ای به صورت مرحله‌ای

ابتدا شیر سرد رو داخل قابلمه میریزم و بعد آرد برنج رو هم بهش اضافه میکنیم و آرد و شیر سرد رو با هم خوب مخلوط کنیم تا صاف و یکدست بشه. شیر باید کاملا سرد باشه، چون آرد با شیر داغ خوب مخلوط نمیشه و گوله میشه.

سرویس سبک زندگی فردا: انواع فرنی‌ها گزینه‌های خیلی مناسبی برای سحری و افطاری در ماه رمضان هستن، چون هم پختشون خیلی دنگ و فنگ نداره و سریع آماده میشه و هم به خاطر مواد تشکیل دهنده و بافتشون برای روزه دار‌ها خیلی مناسبن … از طرفی خیلی خوبه که در ماه رمضان گاهی مواد غذایی مغذی و پر انرژری رو به فرنی اضافه کنیم تا بتونه بیشتر سیرمون نگه داره مثل مغز‌های خوراکی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مطلب طرز تهیه یه فرنی خوشمزه و خوشرنگ رو گذاشتم که با پودر پسته درست میشه.
مواد لازم برای تهیه فرنی پسته‌ای
۲ لیوان شیر
۲ قاشق غذاخوری آرد برنج
۲ قاشق غذاخوری شکر
۱/۳ پیمانه گلاب
۳ قاشق غذاخوری پودر پسته
خلال پسته برای تزیین

مراحل تهیه فرنی پسته‌ای
ابتدا شیر سرد رو داخل قابلمه میریزم و بعد آرد برنج رو هم بهش اضافه میکنیم و آرد و شیر سرد رو با هم خوب مخلوط کنیم تا صاف و یکدست بشه. شیر باید کاملا سرد باشه، چون آرد با شیر داغ خوب مخلوط نمیشه و گوله میشه.

اضافه کردن آرد برنج

حالا شکر رو اضافه کرده و شعله گاز رو هم روشن میکنیم و با حرارت ملایم مدام مخلوط رو هم میزنیم تا شکر آب شده و مایعمون هم غلیظ بشه.

اضافه کردن شکر

وقتی مایعمون غلیظ شد گلاب رو هم اضافه میکنیم و باز مخلوط رو هم میزنیم.

اضافه کردن گلاب

در نهایت پودر پسته رو هم اضافه کرده و مخلوط رو هم میزنیم تا صاف و یکدست بشه.

اضافه کردن پودر پسته

هم زدن رو تا جایی ادامه میدیم که به غلظت دلخواهمون برسیم.

قوام آمدن فرنی

حالا فرنی پسته‌ای ما حاضره … داخل ظرف دلخواهمون میریزیمش و با خلال پسته نزیینش میکنیم. این فرنی رو میتونیم داغ یا سرد میل کنیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RXz

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش آشپزی دستور پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد