Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان بازدیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، در ارتباط با الزامات زیست محیطی بهره گیری از ظرفیت تالاب ها و عرصه های طبیعی در استان اظهار داشت: نمی پسندم که گروه های مردم نهاد، ارائه دهنده راهکار نباشند بلکه باید منصفانه و عقلانی فکر کنیم.
وی با بیان اینکه هر طرحی قبل از اجرا بایستی پیوست های اجتماعی داشته باشد، افزود: به دلیل بی برنامگی ها ممکن است طرح هایی بدون مطالعات و ارزیابی اجتماعی ارائه شود حال اینکه هر طرح گردشگری در حوزه زیست محیطی بایستی ارزیابی حرفه ای و پیوست های اجتماعی داشته باشد تا به تنش های اجتماعی نیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازدیدی رضایتمندی مردم یک منطقه را در اجرای طرح مهم دانست و خاطرنشان کرد: در اجرای طرح های زیست محیطی نباید نگاه از بالا به پایین باشد و لازم است در هر طرحی، شرایط هر استان سنجیده شود چراکه در اجرای طرح های مربوط به حوزه های محیط زیستی ، شرایط اقلیمی هر استان مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هر طرحی که بحث اشتغالزایی داشته باشند، به این معنی نیست که پایداری دارد؛ بلکه لازم است طرح ها توسعه پایدار را به همراه داشته باشند.
وی با مهم دانستن توجیه یک طرح خاطرنشان کرد: زمانی که طرح را توجیه کنیم، آن طرح در بخش گردشگری و محیط زیست آسیب کمتری می رساند.
بازدیدی با تصریح ضرورت استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد گفت: تالاب ها در استان گیلان در حال خشک شدن هستند و لازم است تدابیری درست و اصولی در این باره اندیشیده شود.
تالاب بین المللی انزلی، امیر کلایه لاهیجان، استیل آستارا و پارک ملی بوجاق کیاشهر از جمله تالاب های استان گیلان هستند.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان گیلان استفاده از ظرفیت توسعه پایدار گردشگری محیط زیست تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز در دومین روز از هفته زمین پاک، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست افزود: حضرت آقا تأکید کرده‌اند مهم‌ترین موضوع ویژه در بحث زمین، کم‌کاری‌ها و نادیده‌گرفتن فرسایش خاک است که بخشیدنی نیست و اگر بدانیم پلاستیک چقدر در فرسایش خاک مؤثر است، به اهمیت این موضوع پی می‌بریم.

وی ضمن بیان این نکته که هر ۱۰۰ مترمربع خاک حاصلخیز، بالغ بر ۱۰۰ سال طول می‌کشد که احیا شود، ادامه داد: این در حالی است که ۴۰۰ سال طول می‌کشد که پلاستیک در خاک فرسایش یابد که تازه به میکروپلاستیک تبدیل می‌شود که آن هم برای خاک مضر است؛ یعنی بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۱۱ در برگزاری این برنامه، اظهار امیدواری کرد، با مشارکت مردم و سیاست‌گذاری‌های درست مسؤولان، مصرف پلاستیک مدیریت و به موضوع احیای خاک بیش از پیش توجه شود.

گفتنی است، جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز همزمان با دومین روز از هفته ملی زمین پاک با حضور، موسوی شهردار منطقه ١١، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری به میزبانی منطقه ١١ در بوستان رازی برگزار شد.

کد خبر 6087377 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش