Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترای علوم اعصاب شناختی با اشاره به اینکه تقویت هوش، حافظه و یادگیری با استفاده از بازتوانی شناختی امکان پذیر است، گفت: بازتوانی شناختی، تلاش جهت بازگرداندن توانایی شناختی از دست رفته یا بهبود ظرفیت‌های شناختی موجود برای فرد است. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ اجتماعی پزشکی علم و تکنولوژی نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر پیمان حسنی ابهریان - پزشک و دکترای علوم اعصاب شناختی در آستانه برگزاری سمپوزیوم بازتوانی  شناختی اظهار داشت: تا 20 سال پیش همه مردم فکر می‌کردند که انسان با یک توان ذهنی ثابت به دنیا می‌آید و مسئله هوش را محدود، ثابت و ذاتی می‌دانستند ولی اکنون مشخص شده که توانمندی‌های شناختی مغز با تمرین‌های هدفمند می‌تواند ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توانبخشی شناختی روشی برای کمک به بیماران جهت افزایش توانایی آنها در پردازش و تفسیر اطلاعات است. همچنین با استفاده از این مسئله می‌توانیم بهبود عملکرد شناختی افراد سالم رانیز داشته باشیم.

مسئول کلینیک مغز و شناخت ادامه داد: بازتوانی شناختی، تلاش جهت بازگرداندن توانایی شناختی از دست رفته یا بهبود ظرفیت‌های شناختی موجود برای فرد است.

حسنی ابهریان گفت: توجه، تمرکز، حافظه و یادگیری، زبان گفتار، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، حل مسئله و عملکرد اجرایی از جنبه‌های شناختی مغز به شمار می‌رود که با استفاده از بازتوانی شناختی می‌توان آنها را تقویت کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه برنامه‌های قلم - کاغذی، اسباب‌بازی‌های ویژه و استفاده از ابزارهای رایانه‌ای از جمله روش‌های بازتوانی شناختی به شمار می‌رود، گفت: هوش به دو قسمت توانایی‌های عمومی و چیرگی شناختی تقسیم می‌شود که چیرگی شناختی شامل سرعت پردازش و حافظه فعال است که با استفاده از بازتوانی شناختی علاوه بر اینکه سرعت پردازش و حافظه فعال را می‌توانیم، بهبود بخشیم، توانایی عمومی نیز 10 تا 15 درصد ظرفیت ارتقا دارد.

حسنی ابهریان بیان داشت: در حال حاضر کلینیک مغز و شناخت در تهران راه اندازی شده و هدف از راه‌اندازی این کلینیک ارتقای توانمندی های شناختی افراد بوده و در کنار آن افراد دچار اختلال شناختی، همچون بیماران مبتلا به آلزایمر، پارکینسون، ام اس و....نیز  می‌توانند از خدمات این کلینیک بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,24,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس اوسمار بعد از هفت برد و یک مساوی در دربی  دوباره در اراک باخت که این شکست به منزله از دست رفتن یک جام تمام شد در حالی که به نظر می رسید چنانچه سرخ ها از این خوان عبور کرده و به جمع هشت تیم پایانی برسند با توجه به نوسانات اخیر سپاهان و تراکتور شانس اول قهرمانی خواهند بود و می توانند برای هشتمین بار به این جام دست یابند .

با این وجود پرسپولیس به شکل عجیبی در اراک شکست خورد تا ضمن از دست دادن جام قهرمانی، تردیدهایی درباره شرایط فنی این تیم ایجاد کند و حتی به ادامه مسیر در کورس قهرمانی لیگ هم تعمیم داده شود.

با این وجود، در حال حاضر و با در نظر گرفتن دیدار دشوار مقابل سپاهانی که با احتساب جام حذفی در سه مسابقه متوالی برنده شده و دوباره به فرم روزهای خوبش نزدیک شده، این سوال در مورد پرسپولیس و تیم اوسمار به شکلی جدی مطرح است که آیا این تیم توانایی فراموش کردن شکست در اراک و حذف تلخ از جام حذفی را دارد یا بدون توجه به این اتفاق راه خود را در مسیر قهرمانی لیگ پیش خواهد گرفت.
پرسپولیس دو سال پیش و در کورس قهرمانی با استقلال هم در جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد و حذف شد و در نهایت آن فصل جام را به رقیب داد تا نتواند ششمین قهرمانی متوالی لیگ را تجربه کند. حالا بعد از دو سال دقیقا در شرایطی مشابه آن فصل قرار دارند و حذف از یک جام شاید شرایط روانی و فنی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

هر چند آن فصل تساوی مقابل استقلال در بازی برگشت باعث شد اختلاف امتیازها باقی بماند و این اختلاف نسبت به فصل جاری بیشتر بود، اما پرسپولیس بعد از باخت مقابل آلومینیوم اراک و از دست دادن جام حذفی روند خوبی در لیگ برتر نداشت.

به شکل عجیب و جالبی پرسپولیس در آن فصل بعد از کنار رفتن از جام حذفی توسط آلومینیوم که البته در مرحله یک چهارم نهایی اتفاق افتاد شش بازی در لیگ برتر پیش روی خود داشت و البته شش امتیاز کمتر از رقیبش استقلالی را تعقیب می کرد که البته دو امتیاز  خود را به خاطر حکم انضباطی در بازی مقابل گل گهر به دست آورده بود.

سرخ ها بعد از آن حذف ابتدا با دو گل پیکان را شکست دادند اما بعد از آن مقابل ذوب آهن به تساوی یک – یک رسیدند که این دو امتیاز از دست رفته به نوعی سند قهرمان نشدن سرخ ها در مصاف با تیم بی‌شکست فرهاد مجیدی را امضا کرد. بعد از آن هم پرسپولیس در سیرجان به سپاهان دو بر یک باخت و در مصاف با تراکتور هم به تساوی بدون گل رسید تا سه هفته متوالی از برد دور بماند.

در نهایت دو برد آخر آن فصل مقابل شهر خودرو که با نتیج دو بر یک و  یک هیچ اتفاق افتاد باعث نشد تا فاصله از دست رفته با استقلال کم شود و این تیم با فاصله 5 امتیاز کمتر از رقیب دیرینه شاهد قهرمانی آنها باشد.

حالا هواداران پرسپولیس ترس این را دارند که طبعات حذف در اراک، تنها از دست دادن یک جام نباشد و به لیگ برتر هم کشیده شود اما بازیکنان پرسپولیس همه باتجربه اند ضمن اینکه کیفیت فنی خط دفاعی پرسپولیس نسبت به آن فصل بهتر شده و اختلاف امتیاز با صدرنشین به گونه ای است که تکرار آن اتفاق را تضعیف می کند مگر اینکه تبعات روانی شکست دوباره در اراک این تیم را واقعا تحت تاثیر قرار دهد.

دیگر خبرها

  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد