Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، عباس سلیمی در تشریح پیشنهاد خود گفت این ارزیابی به مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن کمک می کند، ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف نمایشگاه های گذشته، بعد از چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاهی درخشان برگزار کنند.
عضو هیئت امنای انجمن خیرین قرآنی اضافه کرد: برگزاری شکوهمند چهلمین سال انقلاب اسلامی حق شهیدان بزرگوار و رزمندگان و ایثارگرانی است که هستی خود را برای قرآن دادند و همه ما وظیفه داریم که مقدمات برپایی نمایشگاه قرآن را به صورت ویژه و درخشان تری ایجاد کنیم و به طور قطع این مساله قابل تحقق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمی افزود: اگر از همین امروز برنامه ریزی کنیم موفق به انجام چنین کاری خواهیم شد و نباید اینگونه باشد که بعد از برگزاری نمایشگاه قرآن فعالیت هایمان را تعطیل کنیم و دو ماه قبل از برگزاری نمایشگاه به برنامه ریزی بپردازیم.
وی با تاکید بر این کلام امیرمومنان علی علیه السلام که «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم» افزود: بعضی از نمایشگاه های کشورهای خارجی به گونه ای برنامه ریزی می کنند که تمام جزئیات برنامه ها از مدت ها قبل تعیین می شود و ما نیز می توانیم این نظم را در مقوله مسائل فرهنگی و نمایشگاه های قرآنی پیاده کنیم و در حقیقت بتوانیم کمبود ها و نقصانی که قبلا نسبت به انجام وظیفه در قبال قرآن داشتیم را تاحدی جبران کنیم.
 
** نمایشگاه قرآن سند هویت قرآنی ملت ایران است
معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نمایشگاه قرآن را سند هویت قرآنی ملت ایران دانست و گفت: نمایشگاه امسال همچون سال های قبل از یک تنوع و کیفیت قابل قبولی برخوردار است و اکثر فعالان قرآنی در این نمایشگاه مشارکت داشته اند.
سلیمی افزود: انتظار این است که نمایشگاه قرآن در اوج قله فعالیت های قرآنی و فرهنگی در ماه نزول قرآن برگزار شود و به همین دلیل در وهله اول از سازمان های قرآنی و فرهنگی کشور توقع است که با تمام توان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
عضو کمیته خادمان قرآن کریم با انتقاد از حضور نیافتن برخی نهادها و سازمان های قرآنی با تمام امکانات و قدرت در نمایشگاه، گفت: نهادهای قرآنی باید از جان، مایه بگذارند که رونق این نمایشگاه محقق شود.
وی افزود: از سایر سازمان ها و نهادهای فرهنگی کشور و حتی سازمان هایی که بحث قرآن جزو ماموریت های اصلی آنان نیست، انتظار داریم که در نمایشگاه قرآن فعال باشند.
سلیمی همچنین از تمام سازمان هایی که فعالیت قرآنی ندارند ولی دارای امکاناتی هستند که از رهگذر مشارکت در این حرکت یا حمایت از بقیه دست اندرکاران می توانند بر رونق نمایشگاه قرآن بیافزایند، خواست که با حضور در این نمایشگاه، باقیات الصالحاتی برای خودشان و برکتی را برای سازمانشان به یادگار بگذارند.
 
** انتقاد از حضور نیافتن برخی نهادهای قرآنی در نمایشگاه قرآن به دلیل اختلاف نظر
این پیشکسوت قرآنی همچنین از حضور نیافتن برخی نهادهای قرآنی به دلیل اختلاف نظر سیاسی یا مدیریتی در نمایشگاه قرآن انتقاد کرد و گفت: در آموزه های دینی تاکید شده که نباید در ماه مبارک رمضان از قرآن قهر کنیم و ما به عنوان جامعه قرآنی به کسانی که با دین بیگانه هستند، می گوییم ماه رمضان ماه آشتی با قرآن است ولی خودمان به خاطر اختلاف نظر مثلا چون متراژ مورد نظر ما را برای غرفه ندادند یا جای دلخواه را واگذار نکردند و یا هر مطلب دیگری که ممکن است به حق هم باشد، اینگونه برخورد می کنیم که به نظرم تکلیف را از ما ساقط نمی کند.
وی تاکید کرد: ما باید در چنین برنامه هایی حضور داشته باشیم و بگذاریم این جوانان و نوجوانانی که بی رحمانه در معرض تهاجم فرهنگی هستند و دشمنان کمر به نابودی آنان بسته اند، الگو گرفته دشمنان را ناامید کنند و دشمن ببیند که چگونه فرزندان ما در یک فضای صمیمانه پیام قرآن را به عنوان کتاب اخلاق و زندگی و سبک زندگی دریافت می کنند.
سلیمی اظهار امیداوری کرد تا تمام نهادها و سازمان های قرآنی با درایت، سعه صدر، بینش و بصیرتی که همه خدمتگزاران قرآنی دارند، این هدف را برای سال آینده تحقق بخشند.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» از 30 اردیبهشت به مدت 17 روز تا 14 خرداد ماه؛ برابر با سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (شب بیستم ماه مبارک رمضان) از ساعت 17 تا 24 در محل مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن ایران اکونومیست حضرت عبدالعظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود