Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به هند سفر کرده است در بدو ورود به فرودگاه دهلی نو در جمع خبرنگاران گفت: ما با دهلی نو روابط بسیار خوبی داریم و همواره گفت‌وگوهای مرتبی داشته‌ایم.

ظریف با یادآوری اینکه آخرین مورد از این گفت‌وگوها در جریان دیدار کوتاه وزیر خارجه هند از ایران انجام شد، افزود: این روزها مشورت‌های گسترده‌ای با دهلی نو داریم بخصوص در رابطه با اقداماتی که ایالات متحده در نقض برجام و خروج از آن انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه کشورمان توضیح داد: همکارانم با نامه‌ای که من به وزیران خارجه نوشته‌ام مشغول دیدار از بسیاری از کشورها هستند. در بعضی موارد من هم در کشورها حضور می‌یابم و در پاره‌ای موارد سایر همکاران وزارت خارجه و حتی سایر دستگاهها بر اساس مورد این سفرها و این دیدارها را در سطوح مختلف انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، ظریف همچنین یادآورشد: سفرهایی که با این هدف صورت می‌گیرد در آینده نیز ادامه می‌یابد.

وی با یادآوری اینکه دیدار جاری وی از هند یک سفرکاری است، افزود: هفته گذشته تصمیم گرفته شد این سفر در ادامه مشورت‌هایی که با شرکای سیاسی و اقتصادی داریم، انجام شود.

ظریف گفت: با توجه به جایگاه هند به عنوان یک شریک سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی در منطقه، با حضور مقام‌هایی از بخش‌های مختلف دولتی کشور سفر به دهلی نو صورت گرفت.

وزیر خارجه کشورمان درباره برنامه سفربه هند افزود: بعد از ظهر روز دوشنبه یک ملاقات کاری مفصل با وزیر خارجه هند خواهم داشت که در طی آن در مورد برجام و اقدامات خلاف قانون آمریکا در خروج از این توافق بین‌المللی گفت‌وگو خواهد شد.

ظریف گفت که نحوه تامین منافع اقتصادی دو کشور در شرایط کنونی در دیدار با وزیر خارجه هند مورد بررسی قرار می‌گیرد و دو طرف سعی خواهند کرد زمینه را برای گسترش همکاری‌های بسیار خوبی که تهران و دهلی نو به عنوان دو شریک مهم تجاری و سیاسی در منطقه دارند، مهیا کنند.

وزیر خارجه کشورمان درباره نوع همکاری‌های دو کشور تاکید کرد که روابطی که ایران با هند دارد از زمان قبل از برجام وجود داشت، اما پس از امضای آن بیشتر گسترش یافت.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که روابط ایران و هند مانند گذشته رو به رشد و گسترش باقی خواهد ماند چرا که دو کشور از زمینه‌های مختلف همکاری بخصوص در حوزه انرژی برخوردارند.

ظریف همچنین افزود: در سایر حوزه‌ها همچون تجارت و حمل و نقل نیز زمینه‌های خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد که در این سفر تمامی این ابعاد با حضور مقام‌های ارگانهای مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ظریف مقامات نماینده هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

یکی از مقامات ارشد حماس، سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که حماس را به تاخیر در توافق آتش بس غزه متهم کرده، «ناعادلانه» خواند.

به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم