Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص امدادرسانی به سیل زدگان از روز  30 اردیبهشت تا ساعت 7 صبح 7 خرداد ماه اظهار کرد:  15 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، قم،کردستان،گلستان،گیلان و همدان گرفتار سیل و آبگرفتگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 795 امدادگر هلال احمر در قالب 188 تیم امدادی به 3 هزار و 650 نفر در 90 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند و به 558 نفر خدمات اسکان اضطراری دادند.

سلیمی ادامه داد: طی 7 روز گذشته 9 نفر در حوادث  فوت کردند. از این میان 6 نفر بر اثر سیلاب در استانهای آذربایجان غربی، تهران،کردستان و زنجان و 3 نفر بر اثر صاعقه در آذربایجان غربی، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست دادند  و یک نفر در شهرستان میانه از توابع استان آذربایجان شرقی مفقود شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: امدادگران در طول این مدت از 361 منزل مسکونی گرفتار در سیل آب تخلیه و 18 دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رها سازی کردند.

سلیمی ادامه داد: در طول 7 روز گذشته امدادگران  124 دستگاه چادر، 1700 تخته پتو، 530 تخته موکت، 180 ست ظروف و 180 ست شستشو، 108 دستگاه والور و فانوس و 260 کلمن، 658 کیلوگرم نایلون، 3هزار و 100 قوطی کنسرو، 7 هزار قرص نان،  1400 کیلوگرم برنج، 700 کیلوگرم روغن، 800 کیلوگرم قند و شکر و 700 کیلوگرم حبوبات توزیع کردند.

وی تصریح کرد: امدادرسانی در شبستر(آذربایجان شرقی) و پیرانشهر(آذربایجان غربی) و جستجوی مفقودین در میانه (آذربایجان شرقی) ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.   وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • جستجوی مغروق مفقودی نازلو چای در روز ششم هم ناکام ماند
  • ادامه جست‎‎وجوهای هلال احمر در چهارمین روز مفقودی «یسنا»
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی