Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@14:03:18 GMT

ایکنا؛ محصول جهانی رسانه‌ای از طرف جهان تشیع

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۸۰۷۳

ایکنا؛ محصول جهانی رسانه‌ای از طرف جهان تشیع

رحیم خاکی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم درگفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، عنوان کرد: این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه قرآن و عترت تهران پرشورتر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه به نسبت نمایشگاه قرآن تهران، نمایشگاه مشهد استقبال کننده بیشتری دارد، تشریح کرد: نمایشگاه قرآن تهران تنها نام بین‌المللی را به دوش می‌کشد اما در این سطح فعالیت نمی‌کند؛ البته من از نمایشگاه‌های قرآن مشهد در سال‌های پیش بازدید نداشتم اما باز هم احساس می‌کنم نسبت به نمایشگاه تهران پرشورتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاکی در رابطه با حضور نداشتن بخش دانشگاهی در سیزدهمین قرآن و عترت مشهد نیز گفت: بخش دانشگاهی ایده و کارهای ارزنده‌ای برای ارائه دارد، حتی خبرگزاری ایکنا از دل دانشگاه‌ و نمایشگاه‌های قرآنی ظهور و بروز پیدا کرد.
این قاری بین‌المللی قرآن کریم، ایکنا را محصول جهانی رسانه‌ای از طرف جهان تشیع دانست و افزود: محتوای اخبار این خبرگزاری در همه جای دنیا مصرف دارد، اخبار سیاسی، ورزشی، هنری و... در رسانه‌های مختلف تولید می‌شود که همه آنان مصرف داخلی دارد و در نهایت بنگاه‌های خبری دنیا آنان را رصد می‌کنند و سپس فراموش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چنین خبرهایی با محتوای اقتصادی، سیاسی و ... کاربردی برای عموم مردم ندارد، عنوان کرد: خراسان رضوی ظرفیت‌های قرآنی زیادی دارد که تنها از 10 درصد آن استفاده می‌شود، اگر رسانه‌های مختلف از همین محتوای جلسات قرآن مشهد خبر تولید کنند، یک جریان جهانی در حوزه قرآن و اخبار قرآنی به راه می‌اندازد.
خاکی در ادامه در رابطه با مبحث اخلاق در بین قاریان، گفت: در بعضی مواقع شاهد بی‌اخلاقی‌هایی در میان جامعه قرآنی هستیم و اگر بحث اختلاف در بین قرآنیان روز به روز توسعه پیدا کند، متاسفانه شاهد بی‌اخلاقی‌های دیگر هم خواهیم بود.
شیطان در مجموعه قرآنی‌ها حضور جدی‌تری دارد
این استاد قرآن با اشاره به اینکه شیطان در مجموعه قرآنی‌ها حضور و تلاش جدی‌تری دارد، بیان کرد: اختلاف نظر، سلیقه و رأی متفاوت و ... امری کاملا تأیید شده‌ای است، ولی این اختلاف نظرها نباید منجر به برخوردهای تند شود.
وی با بیان اینکه بزرگان قرآنی کشور و ریش‌سفیدان قرآنی باید به جوان‌ترها تذکر دهند تا از این جو بی‌اخلاقی در میان فعالان قرآنی دور شویم، ابراز کرد: بزرگان قرآنی ما باید مکتب‌داران و جلسه‌داران را مورد پند و موعظه قرار دهند.
جو موجود در مسابقات قرآن مناسب نیست
خاکی با تأکید بر اینکه جو موجود در مسابقات قرآن هم زیاد مناسب نیست، تصریح کرد: حداقل 4 هزار نفر تلاش می‌کنند تا یکی از سه رتبه اول را به دست آورند که طبیعتا کار دشواری است و امکانات و تشویق‌ها به تناسب استعداد جامعه قرآنی نیست.
این داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم افزود: جامعه قرآنی استعدادهای بالاتری دارد و می‌توان در فضای بین‌المللی از قرآنیان استفاده کرد تا از ایران به کشورهای مختلف پمپاژ شوند و توانایی آنان در دیگر کشور نیز به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه در محافل، شبکه‌های تلوزیونی و رادیویی استفاده از جوان و نواجونان قرآنی محدود شده است، عنوان کرد: این امر تنش‌ها را افزایش می‌دهد؛ پس مدیران برنامه‌ریز هم باید زمینه‌های اختلاف را کاهش دهند.
اگر قرآن خواندن به معنای آواز خواندن نباشد بخش عمده‌ای از بی‌اخلاقی‌ها بهبود می‌یابد
خاکی با اشاره به اینکه نمی‌توان برخی از اختلافات و بی‌اخلاقی‌ها در میان جامعه قرآنی را انکار کرد، بیان کرد: اگر قرآن خواندن به معنای آواز خواندن نباشد بخش عمده‌ای از مشکلات و بی‌اخلاقی‌ها بهبود پیدا می‌کند.
وی همچنین اضافه کرد: اگر قاری کلام الهی را می‌خواند باید اولین کسی باشد که آن را درک می‌کند و به آموزه‌های آن جامع عمل می‌پوشاند، مگر می‌شود کسی قرآن بخواند و به دستورات آن عمل نکند؟
وی با بیان اینکه اگر مفاهیم قرآنی به درستی فراگرفته شود و این کتاب آسمانی را با اعتقاد بخوانیم، عمده مشکلات حل می‌شود، تشریح کرد: با تحقق یافتن چنین امری دیگر نیاز نیست کسی به ما تذکر دهد و حداقل عمل و انس با قرآن بخش عمده‌ای از تنش‌ها را از بین می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رحیم خاکی اخلاق قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح دوشنبه در سالن شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار کرد: تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی مفسر برجسته قرآن کریم و در قالب طرح ملی مفاخر قرآنی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جهان بشریت رفته رفته به مسیری پیش می رود که تشنه قرآن می شود و با گذشت زمان بشریت بیشتر به آشنایی با قرآن و لزوم بهره مندی از آن پی می برد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل ادامه داد: هرچند که در جهان معاصر افرادی هستند که چهره های قرآنی را مخدوش می کنند و دفاع نادرست از دین انجام می دهند که مهمترین مانع برای روی آوردن به قرآن و دین اسلام است اما اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک کرده و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.

رسولی با بیان اینکه قرآن کتاب خداست و خدا خود این کتاب را حفظ و نگهداری می کند، افزود: قرآن کریم سطح دارد که همه بشریت از آن بهره مند هستند ولی لایه های عمقی قرآن و فهم قرآن را «الراسخون فی العلم» و کسانی که مطهر هستند و به طهارت و پاکی مشهور هستند می توانند درک کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان فعالیت های قرآنی و خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا سبب ورود جهاددانشگاهی به حوزه قرآنی است، گفت: این برنامه فاخر به عنوان پنجره ورود به تکریم چهره های فرهنگی و اجتماعی در جهاددانشگاهی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اجرایی می شود و در آینده تلاش خواهد شد، آن را به شکل بهتری برگزار نمایی.

رسولی تصریح کرد: تقدیر از فعالان قرآنی در قالب طرح هماهنگ و سراسری تدارک دیده شده که هدف آن، تکریم و گرامیداشت شخصیت و مقام علمی فعالان حوزه قرآن می باشد، و در ادامه روند آن دستگاه های فرهنگی و دانشگاه ها نیز مشارکت پررنگی خواهند داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک می کنند و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.

پیشرفت تمدن بشری در قدرشناسی از بزرگان است

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اظهار کرد: ما به تجلیل از بزرگان نیازمندیم و مفاخر نیازی به تجلیل ندارند چرا که ملتی که قدر و ارزش بزرگان خود را نداند، پیشرفت نمی کند.

امیر رجبی ادامه داد: در بحث چاپ کتاب و مکتوب شدن جلسات تفسیر استاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تمام توان در خدمت این بزرگوار است و ما قول مساعد و حمایت لازم خود را اعلام می کنیم.

در زمان اضطراب و نگرانی 66 مرتبه «الله» بگویید

در این مراسم همچنین مفسر قرآن کریم نیز بیان کرد: ظاهر قرآن شگفت انگیز و باطن آن عمیق و ژرف است که انسان با کمی تعمق در آن به شگفتی ذات خلقت پی می برد.

حجت الاسلام شیخ جمال تعدیلی افزود: به همه مردم توصیه می کنم هر زمان در زندگی دچار اضطراب و نگرانی شدید 66 مرتبه فقط « الله» بگویید چرا که می فرماید: «الا بذکر الله تطمئن القلوب». همچنین امام صادق(ع) فرمود هر زمان گرفتار شدید آیات 190 تا 194 سوره آل عمران را بخوانید و بعد دعا کنید، مطمئن باشید که دعایتان مستجاب می شود.

وی گفت: اهل بیت(ع) مطهر هستند و حقیقت اهل قرآن در نزد اهل بیت است.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی توسط جهاد دانشگاهی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه های اجرایی از مقام استاد شیخ جمال تعدیلی تجلیل و تکریم شد.

کد خبر 6097880

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان