Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، دکتر محمدرضا مسجدی با اعلام این مطلب اظهار داشت: طبق قانون اتومبیل شخصی وسیله‌ای عمومی است اما چگونه می‌توان توجیه کرد که قهوه‌خانه‌ها جزو اماکن عمومی محسوب نمی‌شوند. با توجه به اینکه مسئله دخانیات دغدغه‌ای جدی نیست هنوز هم استفساریه خروج قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی در مجلس طرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی با تاکید بر این که وزارت بهداشت متولی گرفتاری‌های ناشی از دخانیات است، افزود: در جامعه گروه‌های تاثیرگذار زیادی مانند ورزشکاران و هنرمندان وجود دارند اما متاسفانه در سریال های تلویزیونی و سینما صحنه های استعمال سیگار و قلیان دیده می شود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران افزود: در یک فیلم سینمایی تولید شده، ۱۴ صحنه مصرف سیگار وجود دارد که در مجموع ۱۵ دقیقه استفاده از دخانیات را نشان می‌دهد.

مسجدی با تاکید بر اینکه ۷۶ درصد دانش آموزان کشور از عوارض دخانیات آگاهی دارند اما با دیدن این صحنه ها در سریال‌ها همه رشته‌ها، پنبه می‌شود، افزود:  وزارت ارشاد یکی از اعضای ستاد کنترل دخانیات است اما در هیچ یک از جلسه‌های این ستاد، حضور نداشته و وقتی این دغدغه وجود نداشته باشد، علی رغم تلاش های وزارت بهداشت در حوزه مبارزه با دخانیات، هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر بحث جدی جامعه ما،  برجام است و از زمانی که تحریم‌ها علیه ایران صورت گرفته، برنامه‌ای از تحریم‌ها مصون نمانده است به طور مثال، ماسک ویژه آزمایشگاه سل تحریم بود و می‌بینیم که در حوزه های مختلف، تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ایران تصویب می‌شود اما چرا در مورد دخانیات هیچ تحریمی اعمال نمی‌شود و کمپانی‌ها برای ورود به صنعت دخانیات ایران تشویق می‌شوند و حتی ژاپنی‌ها هم در کشور یک کارخانه دخانیات ایجاد کردند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران میزان هزینه‌های صنعت دخانیات کشور را بیش از سه میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: ۳۰ درصد از هزینه‌های صنعت دخانیات در کشور مربوط به متولیان داخلی و ۷۰ درصد مربوط به خارجی‌ها است و وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس، مجوز احداث این کارخانه‌ها در کشور را صادر می‌کنند.  

به گفته وی میزان مصرف قلیان در دختران ۱۰ برابر مصرف سیگار است و از مسیر سیگار و قلیان، نوجوانان به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند که در این زمینه نباید فقط به بیان اعداد و ارقام بسنده کرد بلکه باید اقدامات جدی و موثری انجام شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اماکن عمومی دخانیات قلیان نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

به گزارش ایسنا، طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899643

دیگر خبرها

  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد