Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:52:35 GMT

سامانه 60 سرقت از عابر بانک را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۸۷۹۲

سامانه 60 سرقت از عابر بانک را کاهش می دهد

همدان- ایرنا- مدیر روابط عمومی بانک ملی استان همدان گفت: استفاده از نرم افزار 60 یا همان رمز یک بار مصرف سرقت از عابر بانک را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

محمدمهدی ملکیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دارندگان کارت های عابر بانک در بیشتر مواقع خریدهای خود را غیرنقدی و با استفاده از کارت های بانکی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بیشتر افراد از روی سادگی یا اطمینان، رمز بانکی را در اختیار فروشنده قرار می دهند و این اقدام آنها احتمال سوء استفاده های احتمالی را افزایش می دهد.
ملکیان ادامه داد: هنگام خریدهای اینترنتی نیز فرد تمامی اطلاعات بانکی از جمله رمز دوم را در سایت وارد می کند که در صورت جعلی بودن صفحه، سارقان اقدام به تخلیه حساب ها می کنند.
وی اضافه کرد: تغییر مکرر رمز نیز در بیشتر مواقع مورد اقبال افراد قرار نمی گیرد و دارندگان کارت های بانکی در مواردی سال ها یک رمز ساده را برای خود برمی گزیدند.
مدیر روابط عمومی بانک ملی همدان بیان کرد: برای رفع این مشکل نرم افزاری طراحی شده است تا بتوان رمزهای یک بار مصرف برای کارت بانکی تعریف کرد.
ملکیان توضیح داد: با نصب این نرم افزار روی گوشی هوشمند، می توان رمز اول و دوم یک ار مصرف که به مدت 60 ثانیه اعتبار دارد را دریافت کرد و در اختیار فروشنده کالا گذاشت.
وی بیان کرد: در این روش رمز سابق همچنان باقی است و رمزی که از طریق این نرم افزار دریافت می شود موقتی بوده و تنها برای جلوگیری از سرقت های بانکی به کار می رود.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات بانک ملی سرقت های بانکی سامانه 60

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند

بر اساس اعلام سفارت ایران در روسیه تا ۲ ماه دیگر امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می‌شود. به این ترتیب گام نخست استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی در روسیه هم برداشته شد.

محسن رحیمی، سفیر کشورمان در روسیه، اعلام کرده که ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران در حال انجام است و البته بارگزاری سامانه‌های آن کمی زمان خواهد برد.

وی تأکید کرد این اقدام در راستای ادامه تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی