Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک جوان کارآفرین موفق در عرصه پرورش محصولات گلخانه‌ای بابیان اینکه عشق و علاقه انگیزه اولیه‌ام بود گفت: جوان امروز باید از فرصت‌های خود استفاده کند و اگر با ذهنیت یک کار خاص دولتی وارد بازار کار شود هرگز موفق نخواهد شد؛ رمز موفقیت من نیز فارغ شدن از این تفکر و استفاده از یک فرصت کوچک بود.

به گزارش ایسنا، یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر توانمندی داخلی و تولید است، مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۹۴ در این‌باره فرمودند «حل مشکلات مجموعه اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 توجه به توانمندی و ظرفیت هر منطقه و تعریف پروژه‌های تولیدی یکی از راهکارهای مسئولین برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و این راهکار مهم باید جدی گرفته شود.

دراین‌بین جوانان به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور باید بیش از همه ظرفیت‌ها مورد توجه و حمایت قرار بگیرند. کم نیستند جوانانی که با درک شرایط اقتصادی کشور وارد این جنگ اقتصادی شده و با درک شرایط به دنبال کمک به کشور هستند.

وحید عبداللهی جوان موفق در عرصه پرورش محصولات گلخانه‌ای  نیز یکی از همین جوانانی است که با درک شرایط کشور وارد این جنگ اقتصادی شده است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تازه از سربازی برگشته بودم و به‌شدت دنبال شغل بودم اما از سوی دیگر عشق و علاقه به گل و گیاه مرا در یک زمین 400 متری راکد پا بند کرده بود.

وی بابیان اینکه این زمین راکد و بلااستفاده تمام سرگرمی من بود و بعضی اوقات در آنجا برای تفریح و فرار از دغدغه بیکاری سبزی می‌کاشتم ادامه می‌دهد: یکی از دوستانم با دیدن این زمین، علاقه من و همچنین اینکه جویای کار هستم به من پیشنهاد ایجاد یک گلخانه کوچک را داد.

این جوان موفق که امروز به یک تولیدکننده موفق در حوزه گل در قزوین تبدیل شده است، گفت: اول فکر نمی‌کردم بتوانم نتیجه خوبی بگیرم اما سعی کردم اطلاعات اولیه را از دوستم بگیرم و با استفاده از تجربیاتم این کار را شروع کنم.

عبداللهی تأکید کرد: تنها سرمایه اولیه من همین زمین راکد پدری بود و توانستم با قرض از دوستان سرمایه اولیه‌ای به ارزش هشت میلیون تومان جمع کنم و این شد آغاز یک راه بزرگ برای من.

وی ادامه می‌دهد: اگر حمایت دوست و خانواده‌ام نبود هرگز نمی‌توانستم قدم در این راه بگذارم و امروز در اینجا نبودم.

این مسئول عنوان کرد: کار خود را در حوزه پرورش گل‌های آپارتمانی شروع کردم و سعی کردم با بازاریابی در این زمینه کار خود را گسترش دهم.

عبداللهی تأکید کرد: اوایل کار به دلیل عدم شناخت گل‌فروشی‌ها از وجود گلخانه کار برای من بسیار سخت بود و سعی می‌کردم با نشان دادن تصاویر گل‌ها به گل‌فروش وی را جلب کنم اما امروز به‌واسطه همین تلاش‌ها کار را توسعه داده‌ام.

وی اظهار کرد: بعد از مدتی با بالا رفتن سطح کار حس کردم که نیاز به یک حمایت مالی جدی دارم و اگر این حمایت جدی صورت نمی‌گرفت با مشکلات جدی روبرو می‌شدم؛ کما اینکه به‌واسطه وجود همین مشکلات قیمت تمام‌شده برای کالای من بسیار بالابود و اگر ادامه می‌یافت کار سودهی لازم را نمی‌داد.

این جوان افزود: وام اقتصاد مقاومتی دریافتی از سازمان بسیج سازندگی توانست بخشی از مشکلاتم را حل کند و این‌یک گام بزرگ برای من بود تا با جدیت و انگیزه بیشتری به کار ادامه دهم.

وی بیان کرد: با رفع این مشکلات و دریافت وام 20 میلیون تومانی تسهیلات اقتصاد مقاومتی به فکر توسعه کار و اشتغال‌زایی برای 10 نفر دیگر هستم.

عبداللهی تصریح کرد: در شرایط فعلی برای 20 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده‌ام و بخشی از محصولاتم را به استان‌های دیگر مانند کردستان، کرمانشاه و حتی یزد می‌فرستم.

وی خاطرنشان کرد: من رشته تحصیلی‌ام برق است و روزی که از خدمت آمده بودم دنبال یک کار اداری و یا یک کار در یک شرکت خوب بودم اما امروز با حمایتی که از من شد کاری بهتر دارم و توانسته‌ام شرایط خوبی را برای خود و خانواده‌ام فراهم کنم.

این جوان موفق یادآور شد: حمایت مالی مسئولان نقش مهمی در موفقیت دارد؛ برای من وام اقتصاد مقاومتی توانست بخش عمده‌ای از مشکلاتم را رفع کند و از همین بابت نیز از مسئولینی که به فکر هستند تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: جوان امروز باید از فرصت‌های خود استفاده کند و اگر با ذهنیت یک کار خاص دولتی وارد بازار کار شود هرگز موفق نخواهد شد. رمز موفقیت من نیز فارغ شدن از این تفکر و استفاده از یک فرصت کوچک بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اقتصاد مقاومتی منطقه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است