Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی رئیس کمیسیون عمران مجلس از برنامه مجلس برای راه‌اندازی سامانه تعیین قیمت مسکن با هدف کنترل بازار خبر داده بود که مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی ضمن مخالفت با این طرح آنرا عاملی برای افزایش قیمت‌ها ارزیابی کرده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هفته گذشته رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که افزایش قیمت مسکن شرایط را بر مردم به ویژه تهرانی‌ها سخت کرده است، گفت: از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنیم نظارت بر بازار مسکن را بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدرضا رضایی از ارائه پیشنهاد ایجاد سامانه تعیین قیمت مسکن خبر داد و افزود: پیشنهاد داده‌ایم سامانه‌ای تعریف شود تا بر اساس آن مشخص شود در محله‌های مختلف تهران واحد‌های مسکونی متناسب با کیفیت و سن بنا قیمت‌گذاری شوند. برای اجاره‌بها نیز این کار اجرا خواهد شد.

این در حالی است که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه ضمن مخالفت با این اقدام آنرا عاملی برای افزایش غیرقابل کنترل قیمت مسکن ارزیابی کرده است.

علی چگنی با بیان این‌که تعیین قیمت برای مسکن به‌عنوان کالایی ناهمگن خاصیتی ندارد، گفته است: اگر قیمت تعیین شده و تولیدکننده از آن ناراضی باشد وارد بازار نمی‌شود و با کمبود عرضه مسکن مواجه می‌شویم و این مسئله قیمت‌ها را به شدت افزایش می‌دهد.

وی راهکار کنترل قیمت‌ها را سیاست‌گذاری صحیح در بخش زمین عنوان کرده که تعادل در بازار مسکن یکی از تبعات مثبت آن است.

وی با اشاره با بیان این‌که مسکن در مقایسه با سایر دارایی‌ها قیمت پایین‌تری دارد، گفت: تعیین سقف قیمت مسکن تجربه شکست خورده‌ای در دنیاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت مسکن وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف بازار مسکن در فروردین

فروردین امسال قیمت مسکن در شهر تهران نسبت به ماه قبل رشد اندک ۰.۲ درصد را تجربه کرد و میانگین قیمت هر متر آپارتمان در پایتخت به ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید.

به گزارش ایسنا، اولین ماه از سال ۱۴۰۳، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱۵۰۸ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵.۶ و ۱۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.  

طبق اعلام بانک مرکزی همچنین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده که حاکی از افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل ماه و رشد ۲۲.۹ درصد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل است. اسفند پارسال میانگین قیمت مسکن در تهران ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در هر متر مربع بود.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۱.۷ واحد درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ۱۵۰۴.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۲۳.۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

اجاره بها ۲ درصد افزایش یافت

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در فروردین سال ۱۴۰۳ نشان دهنده رشد یکسان و معادل ۲ درصدی شاخص مزبور نسبت به ماه قبل است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در فروردین سال ۱۴۰۳ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۴۵.۲ و ۵۲.۴ درصد است.

پیش از ارایه این گزارش بررسی‌های میدانی از کاهش محسوس رشد قیمت‌ها در بازار مسکن حکایت داشت که گزارش بانک مرکزی نیز این موضوع را تایید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • كف و سقف اجاره مسکن تعيين خواهد شد
  • وعده‌های مالیاتی برای رام کردن اسب سرکش اجاره‌بها
  • فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول