Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@22:03:26 GMT

خداوند برای تو کافی است!

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۹۵۰۶

خداوند برای تو کافی است!

چرا ما انسان‌ها سال‌های سال زندگی می‌کنیم و نمی‌فهمیم که «مفهوم» زندگی چیست؟ روزها می‌دویم و تلاش می‌کنیم و شب‌ها را به امید روزی دیگر به صبح می‌رسانیم.

خداوند برای تو کافی است!

* سید‌مصطفی حسینی‌ راد

أَلَیْسَ اللهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ

«آیا خداوند کفایت‌کننده [امور] بنده‌اش نیست؟ »

سوره مبارکه زمر آیه ۳۶

چرا ما انسان‌ها سال‌های سال زندگی می‌کنیم و نمی‌فهمیم که «مفهوم» زندگی چیست؟ روزها می‌دویم و تلاش می‌کنیم و شب‌ها را به امید روزی دیگر به صبح می‌رسانیم، می‌دویم و می‌دویم و می‌دویم تا خسته و پیر و فرسوده شویم در آرزوی اینکه «زندگی» بهتری داشته باشیم! واقعاً «زندگی بهتر» کدام زندگی است و چه مشخصاتی دارد؟

داشتن مال و اموال بیشتر؟ خانه بزرگ‌تر و خودروی گران‌تر؟ پست بالاتر و قدرت بیشتر؟ آیا داشتن این‌ها برای زندگی بهتر یا بهترین زندگی، «کافی» است؟ همه پرسش همین است! چه چیزی برای انسان «کافی» است و او را بی‌نیاز می‌کند؟ مال و اموال، خانه بزرگ، خودروی زیبا، پست عالی، زن و فرزند و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه این‌ها را باید از داست داد! این سرنوشت محتوم انسان‌هاست. پس عقل حکم می‌کند به دنبال چیزی باشیم که «ماندگار» باشد. همیشگی و پایدار باشد. از دست نرود. به پایان نرسد و همیشه بتوان به او تکیه و اعتماد کرد.

چنین کسی است که می‌تواند «کفایت‌کننده» ما و زندگی ما باشد. کیست که همیشگی و پایدار است، هرگز نمی‌میرد، قدرتش پایان‌ناپذیر است و مهربانی‌اش از همه بیشتر؟ او همان کسی است که ما را آفریده است، و تمام جهان را آفریده است تا در نظمی شگرف دور ما بچرخد و ما این گَردش را ببینیم و عاقل شویم و دور او که آفریدگار یگانه است بچرخیم، دست در دست کائنات.

حالا این خدای مهربان و توانا دارد از ما می‌پرسد که: «آیا خداوند کفایت‌کننده [امور] بنده‌اش نیست»؟ جالب اینجاست که این آیه شریفه لحن خبری ندارد بلکه لحن سؤالی دارد! چرا؟ چون مخاطبش (در مقیاس کلی و نه در شأن نزول آیه شریفه که خطابش به پیامبر گرامی‌مان است) ما انسان‌ها هستیم که «ظلوم» و «جهول»ایم. نادانیم و ستمکار، زیرا حاضر نیستیم نادانی و ناآگاهی بی‌انتهای خود را بپذیریم. پس در برابر چنین موجودی نمی‌توان همان اول، حرف آخر را زد!

وَ کَفَی بِاللهِ وَکِیلاً/ نساء- ۱۷۱؛ «و خدا برای کارسازی (امور هستی) کافی است». این چیزی است که قرآن از ما و همه «اهل کتاب» و در مقیاس بالاتر همه انسان‌ها می‌خواهد که آن را باور کنیم. همه کسانی که به این باور رسیده‌اند که «خداوند» برای اداره امورشان کافی است و اوست که بهترین تکیه‌گاه است، نه تنها زندگی مادی و دنیوی زیباتر، آرامتر و بهتری دارند بلکه زندگی اخروی آن‌ها نیز در ناز و نعمت جاودان و در جوار رضوان حضرت یزدان خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: با ورود به دوره سالمندی، تغییراتی در وضعیت خواب ایجاد می‌شود و با افزایش سن خواب شبانه، کاهش و سبکتر و نامنظم‌تر میشود بنابراین نباید انتظار داشت که سالمند مانند دوران جوانی بخوابد، اما با رعایت توصیه‌های کاربردی می‌توان خواب راحت تری داشت..

وی با بیان اینکه انجام ورزش‌های منظم روزانه همچون پیاده روی نقش موثری در افزایش کیفیت خواب دارد اظهار کرد: برای داشتن خوابی خوب، تمرینات ورزشی باید حداقل دو ساعت قبل از خواب انجام شود.

مدیر جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجتناب از چرت‌های روزانه یا به حداقل رساندن آن‌ها، رفتن به رختخواب در شب در یک ساعت معین و بیدار شدن درصبح در یک ساعت معین، رفتن به بستر در زمان احساس نیاز به خواب، پرهیز کردن از تماشای تلویزیون یا مطالعه در بستر، گرفتن دوش آب گرم قبل از خواب، خوردن غذای سبک به عنوان شام، کاهش مصرف مایعات به ویژه چای و نوشابه بعد از شش بعدازظهر، پرهیز از مصرف چای یا قهوه پس از شام، نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب (به شروع خواب کمک می‌کند) و استفاده از تکنیک‌های آرام سازی در شروع خواب به ویژه برای سالمندان مبتلا به اضطراب از دیگر راهکار‌های کاربردی در داشتن خواب خوب برشمرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • آشنایی با انواع قهوه و شیوه آماده کردن هر یک
  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • از اول هم با سلبریتی‌ها مشکل نداشتیم