Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه ویروس‌های کامپیوتری شکل‌های متفاوتی به خود گرفته‌اند و در زمینه‌های مختلف برای کاربران مشکلاتی را به وجود آورده‌اند که یکی از جدیدترین ویروس‌های در حال توسعه، باج‌افزارها هستند و کاری به جز اخاذی از قربانیان خود ندارند.

به ‌گزارش ایسنا، سرهنگ مرتضی عسگری اظهار کرد: ویروس‌ها، بدافزارهایی هستند که با کپی کردن خود در کدهای اجرایی، فایل‌‎های دیگر را آلوده کرده و از طریق تکثیر در فایل‌‎های دیگر خود را منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:چشم‌پوشی از نصب و عدم استفاده از سیستم‌های امنیتی، برای کاربران خطراتی را به همراه دارد که در نهایت به آلودگی سیستم منجر می‌شود.

عسگری افزود: زمانی که کاربران یک آنتی ویروس را بر روی سیستم خود نصب می‌کنند، آنقدر آسوده خاطر و مطمئن می‌شوند که فراموش می‌کنند به برخی دیگر از مسائل امنیتی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: باج افزارها نام گونه‌ای از ویروس‌ها هستند که با قفل کردن سیستم قربانی و ارسال متن‌هایی مبنی بر پرداخت پول، اجازه دسترسی به سیستم را به قربانی می‌دهند و از طریق ارسال پیام بروز رسانی ویندوز یا ارسال ایمیل، کاربر را به دام می‌اندازند و پس از قفل کردن سیستم قربانی، شروع به اخاذی می‌کنند.

وی در این خصوص اظهار کرد: لازم است کاربران از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن ها را در یک فضای امن مانند هارد اکسترنال، فلش USB و یا سرویس‌های ابری ذخیره کنند.

عسگری ادامه داد: در صورت استفاده از نرم افزارهای mail server از ویندوز یا لینوکس، امکان anti spam را فعال کرده یا از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده کنند.

وی بیان کرد: در هنگام اتصال هارد اکسترنال یا فلش USB به کامپیوتر هرگز قبل از scan کردن توسط آنتی ویروس، فایل‌ها را باز نکنید.

این مقام انتظامی از کاربران خواست: فایل‌های ضمیمه‌ای که ارسال کننده آن را نمی‌شناسند هرگز باز نکنند و سیستم عامل، نرم‌افزارهای ضد ویروس و سایر نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم خود را همیشه به روز نگه دارند.

عسگری در پایان گفت: در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضای مجازی با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پلیس فتا منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدیویی عجیب و غریب از یک آدم کوتوله در ایران در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده و نشان میدهد که فارسی صحبت می‌کند. این ویدیوی عجیب در شبکه‌های اجتماعی پربازدید و تعجب کاربران را برانگیخته است.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد