Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر توقف همه طرح‌های تقسیمات استانی در دولت دوازدهم، گروهی از اهالی قائمیه یا همان چنارشاهیجان در اعتراض به این موضوع از نیمه‌شب شنبه تا ظهر یکشنبه محور مواصلاتی این شهر به خوزستان، بوشهر و یاسوج را مسدود کردند، به‌طوری‌که خودروهای عبوری از این جاده مجبور شدند مسیر خود را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خرداد به نقل از شرق، این تجمع اعتراضی با حضور معاون سیاسی استاندار و وعده او درباره اینکه طرح شهرستان‌شدن قائمیه - از توابع کازرون - ملغی نشده است، پایان یافت. بااین‌حال به گفته راضیه فرجاد، رئیس شورای شهر قائمیه، معترضان اعلام کرده‌اند در روزهای آینده هم به حضور اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

جرقه تجمع
خبرگزاری برنا روز شنبه این خبر را بر خروجی خود قرار داد: «یک منبع آگاه اعلام کرد، دولت مصوب کرد تا آخر دولت دوازدهم همه طرح‌های مربوط به تقسیمات کشوری اعم از شهرستانی و استانی مسدود بماند. تا پایان دولت دوازدهم موضوع تقسیمات کشوری از سوی هیچ سازمانی مطرح نخواهد شد».

همین خبر گویا جرقه اعتراض مردم قائمیه بوده است. راضیه فرجاد در‌این‌باره گفت: بعدازظهر شنبه برخی در شبکه‌های مجازی با اشاره به مصوبه جدید دولت، این خبر را به یکدیگر تبریک گفته و آن را نشان از موفقیت خود دانستند. آنها گفتند ما در سفری که به تهران داشتیم و دیدارهایی که داشتیم توانستیم مانع از تصویب جدایی قائمیه از کازرون شویم. فرجاد در توضیح بیشتر گفت جمعه هفته گذشته هم به مدت نیم‌ساعت محور مواصلاتی این شهر بسته شد، اما با پادرمیانی امام‌جمعه این شهر، معترضان به سمت محل اقامه نماز جمعه بازگشتند.

فرجاد افزود: روز گذشته معاون سیاسی استاندار یعنی آقای پژوهش به میان مردم آمده و به آنها قول داده که طرح تفکیک قائمیه و ایجاد شهرستان کوه‌چنار از دستور کار دولت خارج نشده است.

خبرگزاری فارس هم نوشت: هادی پژوهش‌جهرمی با بیان اینکه از خبرگزاری بُرنا بابت انتشار این خبر کذب شکایت خواهد شد، قسم یاد کرد که این خبر کذب بوده و این‌گونه نیست که طرح‌های تقسیماتی در کل کشور لغو شده باشد. معاون سیاسی استاندار فارس که از لفظ «مردم کوه‌چنار» استفاده می‌کرد، خواستار بازگشت مردم به منازل خود شد و افزود: این اطمینان را به شما می‌دهم که طرح تشکیل شهرستان جدید لغو نشده و مطالبات مردم پیگیری می‌شود.

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده ناجا در استان فارس هم خواستار خویشتن‌داری مردم شد و گفت: از مردم می‌خواهم به خانه‌های خود بازگردند، چراکه مطالبات آنها در روال قانونی در حال پیگیری است. بنا بر این گزارش امام‌جمعه قائمیه هم در خطبه‌های نماز جمعه، شایعاتی مبنی بر لغو طرح ایجاد شهرستان کوه‌چنار را تکذیب کرده بود.

توقف تقسیمات، طرح شورای عالی امنیت ملی بود
برخی از چهره‌های سرشناس قائمیه عصر روز گذشته به استانداری رفتند تا در جلسه مشترک با استاندار حضور پیدا کنند. فرجاد می‌افزاید معترضان دلایل و اعتراضات خود را در قالب بیانیه‌ای اعلام کردند و استاندار هم گفت آنچه انجام شده، بیشتر شیطنت خبرگزاری برنا بوده است.

به روایت فرجاد، استاندار در این جلسه اعلام کرده طرح توقف تقسیمات کشوری در دولت دوازدهم طرح شورای عالی امنیت ملی بوده که هیئت دولت زیر بار آن نرفته است. استاندار همچنین وعده داده است که موضوع مورد درخواست مردم را پیگیری خواهد کرد.

دلیل اعتراضات کازرونی‌ها
هفدهم مرداد سال گذشته بود که حسین رضا‌زاده، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده شهرستان کازرون در مجلس که از اهالی قائمیه است، در پیامی تلگرامی خبر داد که موضوع طرح تشکیل شهرستان جدید کوه‌چنار تأیید شده است.

کوه‌چنار ترکیبی از کوه‌مره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) است که دو شهر از توابع کازرون هستند. شهرستان تازه‌تأسیس قرار بود از پیوستن بخش‌های چنارشاهیجان (قائمیه)، کوه‌مره نودان، بیشاپور، دشت برم و امامزاده سیدحسین تشکیل شود. این طرحی است که اعتراض مردم کازرون را به همراه دارد.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نماینده فسا، قبلا درباره اعتراض کازرونی‌ها گفته بود: حساسیت مردم کازرون این بود که اگر هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر جمعیتی از کازرون کم شود، این شهر ضعیف‌تر می‌شود، این حساسیت درباره امامزاده سیدحسین و یکی، دو قسمت دیگر بیشتر بود. امام‌جمعه کازرون، آقای خرسند، درباره این موضوع به تهران آمد و با آقایان جهانگیری، لاریجانی و وزیر کشور صحبت و بعد اعلام کرد قضیه متوقف شده است و مردم اقدام خاصی انجام ندهند.

امین مهرورز، از اعضای شورای شهر کازرون هم پیش‌تر گفته بود: ایشان (رضا‌زاده) وعده داده بود که قائمیه را به شهرستان تبدیل می‌کند. این در حالی است که قائمیه با این جمعیت و وسعت، شرایط کافی برای تبدیل‌شدن به شهرستان را ندارد و به‌ناچار برای اینکه شرایط را داشته باشد، باید یک شهر و دو بخش را از کازرون به آن الحاق کنند.

اعتراض به طرح تجزیه کازرون از مرداد سال 96 آغاز شد و معترضان با تجمع مقابل دفتر امام‌جمعه یعنی حجت‌الاسلام خرسند، از او خواسته بودند با طرح جدید مخالفت کند. معترضان سراسر سال 96 را در جلسه‌های مختلف با مسئولان استانی و امضاکردن نامه و طومار سپری کردند؛ اما اعتراض آنها راه به جایی نبرد تا اینکه اعتراضات در فروردین سال جاری هم ادامه یافت و در روزهای آخر اردیبهشت به خشونت کشیده شد و چهار نفر در این جریان این اعتراضات جان خود را از دست دادند.

برچسب ها: کازرون ، قائمیه ، تقسیمات استانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کازرون قائمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

ژیلا صادقی، مجری تلویزیون در برنامه «برمودا» در پاسخ به این سوال که شما از اعتماد به دیگران ضربه خوردید؟ آیا آن‌ها را بخشیدید؟ گفت: بی‌نهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم. بله، برای آرامش حال خوبه خودم آن‌ها را بخشیدم. یکبار به حرم امام رضا (ع) رفتم و آنجا آن‌ها را بخشیدم. دلم می‌خواهد مردم بدانند من اگر در «دورهمی» خیلی شاد بودم، واقعاً شاد نبودم. چون مردم در دوران کرونا در شرایط بد بودند، دلم نمی‌خواست از غصّه‌هایم بگویم. آن زمان شروع تلخ اتفاقات زندگی‌ام بود.

صادقی ادامه داد: من پروسه سخت مادری را طی می‌کردم، ولی این قصه ناکام ماند و بسیار اذّیت شدم. اما در برنامه شاد صحبت کردم و خندیدم. دلم می‌خواهد مردم بدانند برنامه‌های تولیدی دو تا سه ساعت ضبط می‌شود، بعد از آن ۶۰ دقیقه درمی‌آورند. من سخت مورد قضاوت واقع شدم. هیچ سکویی هم نداشتم، تا از خودم دفاع کنم. اگرچه اطرافیانم در جریان بودند، ولی عوام نمی‌دانستند. الان هم که یکسری اتفاقات می‌افتد، باز نبش قبر می‌کنند. مثلاً می‌گویند او همان دختر پررویی است، که در «دورهمی» دور برداشته بود و اجازه صحبت نمی‌داد. مردم فکر می‌کردند من غمی ندارم و سرخوش و خوشحال هستم.

این مجری افزود: مخاطب هم گناهی ندارد. او آن چیزی را که می‌بیند، قضاوت می‌کند. اینکه یک سوالی پرسیده می‌شود و شما جوابی را می‌دهید، اما ابتدای آن را حذف می‌کنند، وسط گفتگو را منتشر می‌کنند. به همین دلیل، از مردم خواهش می‌کنم قبل اینکه قضاوت کنیم، از شعورمان وام بگیریم، اگر شعورمان به ما اجازه قضاوت را نداد، سکوت کنیم. اگر علاقه‌مند هستید درباره آن فرد بیشتر بدانید، خودتان تحقیق کنید.

وی با بیان اینکه من بعد از برنامه خیلی آسیب دیدم، توضیح داد: آسیبی که در دل یک آسیب بودم. با وجود اینکه مردم از قضیه باخبر شدند، تعداد خیلی کمی از من درخواست حلالیت داشتند. با خودم گفتم من هیچ سالی دعوت کسی را قبول نمی‌کردم، چرا قبول کردم مهمان این برنامه باشم؟

به گفته صادقی، چون ایام کرونا حرم امام رضا (ع) تعطیل بود، من پشت حرم حضرت ایستادم و چند روزی مهمان امام رضا (ع) بودم. من ساعت‌ها به صحن حرم نگاه می‌کردم و گفتم تو کمکم کن!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) واکنش جالب مردم اصفهان به ماجرای ریز پرنده‌ها
  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان
  • مرگ تلخ یک زن پس از سقوط در جوی آب حین سیل | فیلم
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • فوت شهروند کازرونی بر اثر سقوط در جوی آب
  • ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • ماجرای هولناک اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر از سوی یک کارمند بانک
  • آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان