Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد قیمت‌گذاری خودرو، گفت: شورای رقابت با توجه به اینکه  در سال جاری موارد مهم‌تری را در دست بررسی  داشته هنوز به موضوع قیمت‌گذاری خودرو ورود پیدا نکرده است. 

عضو شورای رقابت افزود: احتمالا تا پایان خرداد 97 این کار انجام می‌شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اینکه هنوز شورای رقابت قیمت خودرو در سال جاری را مشخص نکرده وزیر صنعت، معدن  و تجارت  مجوز افزایش قیمت 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصدی برای قیمت خودرو را اعلان کرد، بیان داشت: وزیر صنعت مجوز افزایش قیمت خودرو بر اساس تورم را برای خودروهایی که قیمت آن‌ها بیش از 45 میلیون تومان است صادر کرده است. 

وی گفت: قیمت گذاری خودروهایی با قیمت بیش از 45 میلیون تومان جزء وظایف شورای رقابت نیست و خودروسازان براساس قانون مجاز به افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان نیستند.

به گزارش فارس، به تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز افزایش قیمت 9.6 درصدی خودروها را برای خودروسازان صادر کرد. بعضی خودروسازان حتی پیش از این بخشنامه نیز قیمت خودروهای خود را افزایش داده بودند.

این گزارش حاکی است، خودروسازان در حالی به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت خودروها را افزایش می‌دهند که با توجه به ادعای آنها درباره تولید اغلب قطعات خودروها در ایران و همچنین تامین بخش اعظم مواد اولیه مورد نیاز ساخت قطعات خودرو در کشورمان، افزایش قیمت ارز نباید تاثیر قابل توجهی بر قیمت خودروهای پر تیراژ تولید داخل بگذارد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌. 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند