Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود -  با صعود تیم منطقه زاغه‌نشین مادرید، رایووایکانو به سطح اول لیگ اسپانیا در پایان هفته ماقبل پایانی فصل جاری لیگ دسته دوم اسپانیا، تعداد نمایندگان مادرید، پایتخت اسپانیا به 5 تیم افزایش یافت؛ رئال مادرید، اتلتیکومادرید، ختافه، لگانس و رایووایکانو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایت نود، حضور این تعداد تیم از پایتخت اتفاقی است که قبلا در لالیگا رخ نداده بود و به طور کلی غیر از لیگ برتر در سایر لیگ‌های معتبر دنیا، پایتخت‌ها تا این اندازه در لیگ‌های داخلی سلطه و نماینده ندارند. مروری بر نمایندگان پایتخت‌ها در 5 لیگ معتبر اروپا، صحت این ادعا را به اثبات می‌رساند.

فرانسه، فقط پاری‌سن‌ژرمن

  لیگی که به خاطر قوانین و خاص و شرایط جغرافیایی، دربی به معنای واقعی (نبرد 2 همشهری) ندارد، پایتخت تنها با یک نماینده خودش را نشان می‌دهد. پاری‌سن‌ژرمن، قهرمان فصل گذشته لوشامپیونه از وقتی سال 1971 در اولین روزهای تاسیس به سطح اول صعود کرد تا همین الان به تنهایی پرچم پایتخت در لیگ فرانسه را بالا نگه داشته و با 5 قهرمانی در 6 فصل اخیر بیش از دوبرابر 2 قهرمانی قبلی در لیگ تا پیش از دوران اخیر، افتخار داخلی کسب کرده است. برای دیدن دیگر تیم پاریسی در سطح اول باید خیلی صبر کنید چون اف‌سی پاریس در حال حاضر در دسته سوم حال و روز خوشی ندارد!

آلمان، همان هرتای همیشگی

 کم‌تر کسی دوران حضور 2 تیم برلینی در سطح اول فوتبال آلمان را به یاد دارد و سال‌هاست که تنها هرتابرلین نماینده پایتخت ژرمن‌ها در بوندس‌لیگاست. جالب اینکه وقتی آن‌ها نیم دهه پیش به دسته پایین‌تر رفتند، بوندس‌لیگا به تنها لیگ در جمع 5 لیگ معتبر اروپا تبدیل شد که حتی یک تیم پایتخت نشین هم در سطح اول خودش ندارد. برخلاف فرانسه، آلمان فعلا شانس زیادی برای دیدن اقتدار نماینده پایتخت آلمان در جدول ندارد و از طرفی بوروسیابرلین، دیگر تیم پایتخت هم در دسته‌های پایین‌تر دست و پا می‌زند.

انگلیس، فراوانی لندنی‌ها

لندن با داشتن 5 نماینده در لیگ برتر تا پایان فصل گذشته، رکوددار حضور بیش‌ترین نماینده پایتخت در 5 لیگ معتبر اروپا بود و با صعود فولام حالا هم این دستاورد در اختیار دارد. چلسی، آرسنال، تاتنهام، وستهام، کریستال‌پالاس و حالا فولام 6 تیم لندنی فصل آینده لیگ برتر خواهند بود. به همان اندازه که آفتاب در مستعمرات ملکه ویکتوریا غروب نمی‌کرد، آفتاب اقبال پایتخت‌نشینان در سطح اول لیگی جزیره بلند است! 

 

اسپانیا، اقتدار مادریدی 

با ورود رایووایکانو، آسانسور بزرگ به لالیگا از فصل آینده این لیگ صاحب 5 نماینده در سطح اول است. رئال و اتلتیکو که پرچم‌دار اسپانیا و اروپا هستند و قرار است اولین دربی تاریخ سوپرجام اروپا را به پاس قهرمانی در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا انجام دهند. ختافه کم کم به ماندن در لالیگا عادت می‌کند و لگانس در اولین فصل حضورش در لالیگا، بقا یافت. به این جمع رایووایکانو که خیلی قبل‌تر از ختافه، اولین بار لالیگا را تجربه کرد، اضافه می‌شود تا مادرید چه در کیفیت (قهرمانی 2 تیمش در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان) و چه در کمیت (داشتن 5 نماینده در لالیگا) حرف اول را بزند.

ایتالیا، همان همیشگی 

با وجود پراکندگی جغرافیایی تیم‌ها، سال‌هاست که شهر رم به عنوان پایتخت ایتالیا تنها 2 نماینده در سطح اول دارد؛ لاتزیو  و رم. درست برخلاف مادرید، شهر رم چه در کمیت و چه در کیفیت در سری A حرفی برای گفتن ندارد چون لاتزیو و رم هر چند سقوط نمی‌کنند اما از بدو تاسیس تا هم اکنون روی هم فقط 5 بار اسکودتو را تصاحب کرده‌اند؛ 3 بار رم و  2 بار لاتزیو. طی 2 سال طلایی، لاتزیو و رم اسکودتوی فصول 2000-1999 و 2001-2000 را به خانه بردند اما در ادامه خبری از آن همه اقتدار نشد.

1977

 

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی رئال مادرید اتلتیکومادرید اختصاصی آ اس رم جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، هواشناسی فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس را تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز اعلام کرد.
بر اساس اعلام هواشناسی فارس، بیشترین میزان بارش سامانه اخیر که از دیروز در فارس فعال شده است، مربوط به فراشبند با ۳۷ و ۴ دهم، فیروزآباد ۳۵ و ۶ دهم و لار ۳۳ میلی متر است.
در این سامانه در شیراز هم ۸ و نیم میلی متر باران باریده است.
میزان بارش در دیگر مناطق به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • سایه مالک نساجی بر سر ورزش ایران مستدام!
  • رسمی؛ سهمیه پنجم بوندسلیگا در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • سروش و خدابنده یک رقیب جدید پیدا کردند!