Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@23:48:33 GMT

زمين خواري 10ميليارد ريالي درکردکوي کشف شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۰۰۶۸

زمين خواري 10ميليارد ريالي درکردکوي کشف شد

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا- فرمانده انتظامي گلستان از دستگيري 2 متهم و کشف نزديک به 10 ميليارد ريال زمين خواري در شهرستان کردکوي واقع درغرب استان خبر داد.

به گزارش ايرنا از انتظامي گلستان سردار علي اکبر جاويدان روز دوشنبه يکي از ماموريت هاي اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي را برخورد با پديده زمين خواري عنوان کرد و افزود: در اين پيوند افزون بر 5 هزار مترمربع از اراضي تصرف شده در کردکوي کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه پديده زمين خواري از طريق تغييرغيرقانوني کاربري و تصرف اراضي ملي به يکي از معضلات اجتماعي تبديل شده است، گفت: عوامل متعدد حقوقي، اقتصادي، اجتماعي و کشاورزي در اين مشکل دخيل هستند.
به گفته وي؛ در پي گزارش رسيده و شکايت نماينده حقوقي اداره منابع طبيعي مبني بر تصرف اراضي ملي و ارائه مدارک و مستندات مالکيت و نقشه هوايي، شناسايي و دستگيري متصرفان در کردکوي به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفت.
سردار جاويدان اظهار کرد: طي هماهنگي با مراجع قضائي و اداره منابع طبيعي، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و در بررسي ها مشخص شد متهمان هيچ‌گونه سند و مدرکي دال بر مالکيت زمين هاي مورد نظر نداشته و تخلف آنان محرز شد.
وي افزود: متهمان به همراه پرونده براي انجام مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
به گزارش ايرنا در گلستان 70 درصد زمين ها را عرصه هاي مرتعي و جنگلي تشکيل مي دهد و اين مساله بروز پديده زمين خواري را افزايش داده و کشف تصرف هاي غيرمجاز اراضي در نقاط مختلف استان نشان دهنده اين مساله است.
حوزه منابع طبيعي گلستان شامل يک ميليون و 397 هزار هکتار اراضي ملي، 452 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، 26 هکتار بيابان، 20 هزار هکتار اراضي ساحلي و 62 هزار هکتار موات است.
1648
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی