Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:37:04 GMT

آخرین آمار مفقودی‌ سیل‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۰۹۰۱

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین آمار عملیات در مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی گفت: با پیدا شدن یک جسد و یک فرد زنده تعداد مفقودی‌های سیل اخیر به یک نفر کاهش پیدا کرد و با پیدا شدن یک جسد فوتی‌ها به ۹ نفر رسید. ناطقان: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین آمار عملیات در مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی گفت: با پیدا شدن یک جسد و یک فرد زنده تعداد مفقودی‌های سیل اخیر به یک نفر کاهش پیدا کرد و با پیدا شدن یک جسد فوتی‌ها به ۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی سلیمی در مورد ادامه عملیات امداد و نجات در استان‌هایی که دچار سیل و آبگرفتگی شدند، اظهار کرد: عملیات امداد و نجات در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی از تاریخ ۳۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت ۶ صبح امروز در ۱۵ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گلستان، گیلان وهمدان عملیات صورت گرفته و به ۳۶۵۰ نفر در ۹۰ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین امدادرسانی شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد آخرین آمار مفقودی‌ها و فوتی‌ها اظهار کرد: در ادامه عملیات جست و جو و نجات در ماهنشان زنجان یک جسد پیدا شد و یکی دیگر از مفقودی‌ها نیز زنده پیدا شد و عملیات جست و جو برای پیدا کردن یک نفر دیگر از مفقودی‌ها در میانه همچنان ادامه دارد.
وی افزد: با این حساب تعداد فوتی‌ها به ۹ نفر و مفقودی‌ها به یک نفر رسیده و فوتی‌ها شامل دو نفر در ارومیه و پیرانشهر آذربایجان غربی، یک نفر در لواسان تهران، یک نفر در بیجار کردستان و دو نفر نیز در ماهنشان زنجان بر اثر غریق سیلاب است جان خود را از دست دادند و همچنین یک نفر در تکاب آذربایجان غربی، یک نفر در ثلاث کرمانشاه، و یک نفر در اردل چهار محال و بختیاری بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند.
سلیمی با اشاره به اینکه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در شبستر استان آذربایجان شرقی و پیرانشهر آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد، گفت: در طول این مدت اقلام تغذیه‌ای و زیستی از جمله چادر، پتو، موکت، والور و فانوس، کلمن، کنسروجات، برنج، روعن، حبوبات و سایر اقلام مورد نیاز میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه از آغاز عملیات تا کنون ۱۸۸ تیم متشکل از ۷۹۵ امدادگر کار امدادرسانی را انجام داده‌اند، افزود: امدادگران همچنین در طول این زمان ۳۶۱ واحد منزل مسکونی را از آب تخلیه کردند و ۱۸ خودرو را نیز از مسیر سیلاب رهاسازی کردند.
منبع: ایسنا برچسب ها: سیل ، هلال احمر ، آبگرفتگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیل هلال احمر آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۵صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ