Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این آیین گفت: نمایشگاه فوق با ١٦٩ غرفه از ناشران علوم قرآنی، موسسه های قرآنی وهنری و جمعی از هنرمندان ترتیب یافته و نیز نرم افزارهای قرآنی، محصولات فرهنگی و قرآنی، صنایع دستی و هنری به مراجعه کنندگان عرضه می شود.

سید موسی حسینی کاشانی با بیان این که در نمایشگاه امسال به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه شده است، اظهار داشت: 16 موسسه قرآنی در این نمایشگاه غرفه دارند و فعالیتهای خود را به بازدیدکنندگان معرفی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان استان قم نیز در 12 غرفه در رشته های گوناگونی هم چون خوشنویسی و هنرهای تجسمی، آثار هنری خود را در این زمینه عرضه خواهند کرد.

در ادامه مراسم، با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه ، سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان ، نمایشگاه به صورت رسمی افتتاح شد و از بخش های مختلف آن بازدید شد.

 

* تاکید استاندار بر آشنایی نسل جوان با قرآن و عترت

استاندار قم نیز در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه قرآن و عترت در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبیعی است که برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در تقویت بنیه فرهنگی ما به ویژه جوانان و نوجوانان نقش موثری داشته باشد و ضروری است تا آنها با قرآن و عترت آشنا شوند تا بتوانند بنیه معنوی و اعتقادی خود را بارور کنند.

سید مهدی صادقی با اشاره به تنوع محصولات ارائه شده در این نمایشگاه گفت: عرضه کتاب های گوناگون در زمینه قرآن، تفاسیر و داستان های قرآنی و همچنین نرم افزارها می تواند در جذب قشر جوان و نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی موثر باشد.

وی با بیان این که هر چند امکانات خیلی زیادی برای برگزاری چنین نمایشگاهی وجود ندارد، افزود: به نظر می رسد که با همین بضاعت اندک خوشبختانه همه برگزارکنندگان و کسانی که در این امر مشارکت داشته اند با علاقه و انگیزه معنوی ورود کرده اند و این علاقه مندی و تنوع فعالیت ها در این نمایشگاه با وجود مشکلات اقتصادی قابل توجه است.

استاندار قم از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تقدیر و تشکر و بر همگرایی، مشارکت و هم افزایی نهادها و موسسه های فعال در این زمینه تاکید کرد.

ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در 5 طبقه ساختمان مجتمع ناشران ترتیب یافته که طبقه منفی یک به نرم افزارهای قرآنی، طبقه همکف به ناشران قرآنی، طبقه اول به موسسه های قرآنی، طبقه دوم به امور خیریه، طبقه سوم به محصولات فرهنگی و صنایع دستی و طبقه چهارم نیز به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اختصاص یافته است.

در این نمایشگاه، علاوه بر 96 ناشر مذهبی، حوزوی و قرآنی، 7 غرفه مربوط به نرم افزارهای قرآنی، 7 غرفه مربوط به کودک و نوجوان، 10 غرفه به امور خیریه، 5 غرفه به امور فرهنگی و قرآنی، 17 غرفه به موسسه های قرآنی، 15 غرفه به صنایع دستی، 4 غرفه به عفاف و حجاب، 4 غرفه به بازی های فکری برای کودکان و جوانان و 5 غرفه به نجوم و علوم و فنون اختصاص یافته است.

محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با 20 تا 40 درصد تخفیف به فروش می رسد و 300 میلیون ریال بن تخفیف توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در نظر گرفته شده است.

ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم تا دوازدهم خردادماه جاری مصادف با هفدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 تا 2 بامداد در مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم برای بازدید عموم دائر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم امام جمعه بازی قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازمعاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.

از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین، برگزیدگان در رشته های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می پردازند.

بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود. شرکت کنندگان برای اطلاع بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

کد خبر 6086544

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد