Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:اولین آبستراکسیون در مجلس دهم کلید خورد. آبستراکسیون کاری است که عده‌ای انجام می‌دهند تا جلسه رای‌گیری از حد نصاب بیفتد که به گفته علیرضا رحیمی، این کار در جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی انجام شده است.
به گزارش خرداد به نقل از آرمان، مجلس در هفته گذشته وارد بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم شد که به دلیل مخالفت تعدادی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی و راه‌انداختن جنجال در مجلس و در نهایت با نظر رئیس مجلس و رای نمایندگان،‌ این لایحه به کمیسیون امنیت ملی برای بررسی بیشتر ارجاع شد چون کمیسیون امنیت ملی هیچ گزارشی در مورد این لایحه به مجلس ارائه نداده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس تاکید کرده بود که کمیسیون امنیت ملی هر چه سریع‌تر گزارش خود را به صحن علنی ارائه کند تا مجلس وارد بررسی کلیات و جزئیات این لایحه شود. جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی با خروج چند نماینده برای از نصاب انداختن جلسه به حاشیه کشیده شد. علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صفحه توئیترش از حواشی جلسه این کمیسیون درباره بررسی لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم روایت کرد. او با هشتگ امنیت ملی، مجلس دهم، برجام، تروریسم و آبستراکسیون نوشت: اولین آبستراکسیون(نصاب‌شکنی) در کمیسیون امنیت ملی در دوره دهم مجلس توسط مخالفان برجام، امروز در لحظه رای‌گیری برای کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم با آبستراکسیون ۵ نفر از اعضا رای‌گیری انجام نگرفت. ۱۴ عضو آماده اعلام رای مثبت به کنوانسیون بودند و ۴ عضو هم غایب. از سوی دیگر، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم در این باره گفت: «مقرر شد تا در جلسه آینده کمیسیون امنیت مجلس، در خصوص تایید یا عدم تایید لایحه اعلام نظر کند.» بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نقوی‌حسینی با اشاره به حضور عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در این جلسه، موافقان و مخالفان این لایحه استدلال‌های یکدیگر را شنیدند ولی کمیسیون به نتیجه‌ای نرسید، بنابراین مقرر شد تا در جلسه سه‌شنبه بحث‌ها صورت بگیرد و نتیجه نهایی اعلام شود و کمیسیون حتما در خصوص تایید یا عدم تایید لایحه اعلام نظر می‌کند. برچسب ها: برجام ، مخالفان برجام ، آبستراکسیون

منبع: خرداد

کلیدواژه: برجام مخالفان برجام آبستراکسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و معاون حقوقی، برخی معاونان رئیس‌جمهوری، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و برگزاری ٨ جلسه سه‌ساعته در روزهای تعطیل رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است. این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • طحان نظیف: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست (فیلم)
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • پولشویی
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد